Fanderek Napisano 9 Lutego 2019 Napisano 9 Lutego 2019 Witam. Niedługo zaczyna się sezon i chciałbym się zaopatrzyć w jednoślad. Rok temu jeździłem na carrera parva 27,5" codziennie po 50/60km. Miał szerokie opony i małą ramę więc nie osiągałem zawrotnych prędkości, ale dawał radę. Teraz chcę rower z amortyzatorem z przodu. To mój jedyny wymóg. Będę dojeżdżał do pracy około 30km i również z niej wracał. 100% asfalt, lecz będę chciał czasami nim pojeździć po "polnych" drogach, ale gównie chodzi o to bym za bardzo się nie zmęczył docierając do pracy. Budżet do 2,5 tysiąca. Moja waga to 75kg i 178cm wzrostu. Podoba mi się rama jak i sam rower kross evado 6.0. Dzięki z góry za pomoc
Pablo59 Napisano 9 Lutego 2019 Napisano 9 Lutego 2019 "Gównie" to chodzi o to, że tzw. amortyzator - jak w evado - do twojej jazdy jest tak potrzebny jak świni kamizela ...
Fanderek Napisano 9 Lutego 2019 Autor Napisano 9 Lutego 2019 Nie ma to jak przyczepiać się do literówki zamiast odpowiednio odnieść się do tematu. lovely Pomijając to. Napisałem że to mój wymóg i koniec. Nie pytam o to czy będzie dobry czy nie, po prostu chcę rower z amortyzatorem.
Janu_sz Napisano 10 Lutego 2019 Napisano 10 Lutego 2019 Ale NCX i to o skoku 60 mm to nie amortyzator.
Pablo59 Napisano 10 Lutego 2019 Napisano 10 Lutego 2019 Evado się podoba, lovely, więc mu go nie wybijesz z głowy . Na ładnej ramie z amortyzatorem to i o zawrotną prędkość przecież łatwiej ...
fil29 Napisano 10 Lutego 2019 Napisano 10 Lutego 2019 9 godzin temu, Janu_sz napisał: Ale NCX i to o skoku 60 mm to nie amortyzator. Może i nie amortyzator ale "uginacz" który potrafi sprawić ze jazda bedzie trochę wygodniejsza.
EhnatoX Napisano 10 Lutego 2019 Napisano 10 Lutego 2019 Amortyzator w rowerze ma zadanie takie, żeby koło trzymało się podłoża w wymagającym terenie. Nie jak mylnie wielu uważa, żeby tłumić drgania - to jest przy okazji. Autorze tematu, jeśli masz 100% asfalt, to amortyzator raczej będzie pochłaniać część twojej energii + sam rower będzie więcej ważył. Więc raczej bardziej się zmęczysz. Musiałbyś kupić rower-amortyzator z blokadą, ale za 2,5k obawiam się, że ciężko.
Fanderek Napisano 10 Lutego 2019 Autor Napisano 10 Lutego 2019 26 minut temu, EhnatoX napisał: Amortyzator w rowerze ma zadanie takie, żeby koło trzymało się podłoża w wymagającym terenie. Nie jak mylnie wielu uważa, żeby tłumić drgania - to jest przy okazji. Autorze tematu, jeśli masz 100% asfalt, to amortyzator raczej będzie pochłaniać część twojej energii + sam rower będzie więcej ważył. Więc raczej bardziej się zmęczysz. Musiałbyś kupić rower-amortyzator z blokadą, ale za 2,5k obawiam się, że ciężko. I to jest odpowiedz, a nie porównywanie zapotrzebowania na dany element do ubioru dla zwierzyny do uboju Nie jestem ekspertem i myślałem, że własnie takowe zadanie ma amortyzator, wytłumianie drgań.
Pablo59 Napisano 10 Lutego 2019 Napisano 10 Lutego 2019 To i nie podchodź bezkrytycznie do rad "ekspertów" - rower z "amortyzatorem" z blokadą kupisz i za 1500 ... Jak mus to mus
fil29 Napisano 10 Lutego 2019 Napisano 10 Lutego 2019 Evado 6.0 posiada takową blokadę . Wiec będziesz miał porównanie jazdy na twardo i z uginaniem
Fanderek Napisano 10 Lutego 2019 Autor Napisano 10 Lutego 2019 Czyli działa to tak, że włączam blokadę i jest sztywny czy działa w jakimś małym stopniu?
rafalek940 Napisano 10 Lutego 2019 Napisano 10 Lutego 2019 Juz pisalem koledze akurat na sfere podoba sie lub nie kazdy ma swoje zdanie. O tyle w kategorii do 2400/2500 Unibike Viper Disc bije o głowe Krossa i też takowa blokade posiada. W suntour blokada jest na sztywno trzyma jak beton
Fanderek Napisano 11 Lutego 2019 Autor Napisano 11 Lutego 2019 To wybieram się na dniach do sklepu i protestuję obydwa rowery. Evado 6.0 i Unibike rocznik 18?
Extraks Napisano 12 Lutego 2019 Napisano 12 Lutego 2019 Skoro będziesz jeździł kolego na zróżnicowanych trasach, to wydaje się, że dobrą opcją będzie rower trekkingowy. Opcjonalnie miejski, ale cechami trekkingowymi. Posiada trochę masywniejszą konstrukcję, przerzutki, opony dostosowane do trudniejszych nawierzchni - ale na tych łatwiejszych nawierzchniach też spokojnie powinien sobie poradzić. Mam na myśli taki sprzęt, jak chociażby ten tutaj: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kross-trans-1-0-2018-pd18095/
mmilek Napisano 13 Lutego 2019 Napisano 13 Lutego 2019 W dniu 11.02.2019 o 10:05, rafalek940 napisał: Zgadza się Proszę o info i kontakt jestem zaineresowany kupnem Unibike Viper Disc 2018. W jakiej cenie Pan sprzedaje ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.