Skocz do zawartości

[przerzutka tył] Sram GX 1x11 jaka największa tarcza


tomu123

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie mogę znaleźć informacji na stronie Srama jaką maksymalnie tarczę mogę założyć do korby. 

Chciałbym pożenić tylną przerzutkę Sram GX 1x11 z kasetą 11-42 i tarczą NW 38T

Wiem, większość powie, że twardo, ale prawdopodobnie będzie dla mnie wystarczająco. Muszę się jeszcze upewnić na obecnym napędzie dobierając odpowiednie przełożenie.

Napisano

Mogę się mylić, ale dopóki łańcuch jest odpowiedniej długości to nie ma to znaczenia.

38 to dużo, tak naprawdę zabijasz w tym momencie idee kasety 11-42. 

Napisano
1 godzinę temu, skom25 napisał:

38 to dużo, tak naprawdę zabijasz w tym momencie idee kasety 11-42. 

I tak i nie. Obaj macie w podpisie Warszawę i jeśli jazda odbywa się w większości w okolicznym terenie, to najlżejsze przełożenie rzędu 0,8-0,9-1 to nie jest jakaś tragedia. Z drugiej strony zakresu przy 38T blacie i koronce 11T to trzeba mieć niezłe kopyto żeby gdziekolwiek w terenie wykorzystać takie prędkości, chyba że pytający to kolejny "dokręcacz na prostych zjazdach" albo inny "amator asfaltowego MTB na slikach" :) Nie wiadomo ani jaki to rower, ani jak jest w praktyce użytkowany. Po przerzutce i kasecie możemy tylko zakładać, że chodzi o MTB. 

A co do rozwiania wątpliwości czy takie połączenie zadziała - w gravelach spotyka się podobne kombinacje z blatami 40T czy 42T.

 

Napisano

Obecnie mam MTB z napędem 11-36 i i korbą 26-39t. Mam możliwość zakupu Kross Level R8, fabrycznie jest na jednym blacie 34T + 11-42. Dużo jeżdżę po asfalcie, ale też i po lasach, jakieś szutry itp. Na mazowszu wiadomo jaki jest teren, więc 34T będzie za mało, żeby pojechać tak jak na obecnym napędzie. 39T z przodu i z tyłu 28T daje mi podobne przełożenie jak 38T + 42T. Myślę, że mi spokojnie wystarczy, ale jak będę miał czas i pogoda pozwoli to wyjadę i pojeżdżę na przełożeniu symulując nowy napęd.

Można się śmiać, ale niestety obecnie nie mogę sobie pozwolić na dwa rowery, a z jazdy po lasach i szutrach nie chce rezygnować. Dojechać do nich asfaltem też trzeba. Rozważałem też zakup napędu 2x, ale w ofercie Sram'a nie ma chyba korby 2x z blatem 38T tylko max 36T. Shimano SLX taką korbę ma, ale teraz trzeba się zastanowić czy można tak mieszać w napędzie (Zębatki Shimano, zmieniarki i manetki SRAM).

 

Widziałem połączenie 40T + kasetę 11-42 w gravelach, ale przerzutkę już miały Sram Apex. Nie wiem czy konstrukcja przerzutki GX jest taka sama.

Napisano

Ja mam u siebie GXa z kasetą 10-42 i do tego 'jajko' 36T i jest ok, chociaż przy tym zestawie wolałbym chyba kasetę 11-42 bo jednak 10x36 jest już dosyć twarde do ganiania po lesie. Też przez chwilę zastanawiałem się nad 38T, ale dobrze, że zostałem przy 36 :)

Napisano
14 godzin temu, skom25 napisał:

Mogę się mylić, ale dopóki łańcuch jest odpowiedniej długości to nie ma to znaczenia.

Jestem tego samego zdania. Wystarczy, że odpowiednio skrócisz łańcuch dla najtwardszego przełożenia i dalej już powinno być ok, bez względu na wielkość tarczy w korbie.

Napisano
8 godzin temu, pawel2208 napisał:

Wystarczy, że odpowiednio skrócisz łańcuch dla najtwardszego przełożenia

Dla najlżejszego przełożenia. Czyli łańcuch przeciąga się blat + największą koronkę i dodaje 1/2 ogniwa.

Napisano

A mnie dalej głupoty chodzą po głowie i kombinuje jak koń pod górę ..zastanawiam się czy dało by radę pożenić dwa komplety kół ale na różnych kasetach 10-50 i 9-48  . Da radę na jednym łańcuchu...? 

Napisano

No i co Ci ma niby dać tak mała różnica?

Tak mi się wydaje, że napęd 1x11 to jednak nie jest dla Ciebie...

Napisano

Obie kasety to 1-12 ... ta druga to 9-11-13-15-17-20-23-27-31-35-41-48. Jak widać daje sporo 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...