pablitto1983 Napisano 5 Września 2018 Napisano 5 Września 2018 Cytat Przednia przerzutka Mam problem z przednią przerzutką. Po zerwaniu łańcucha, regulowalem ją od zera (poprawialem ułożenie na rurze podsiodlowej, wymienilem linke, pelne ustawienie). Dziś na szlaku kilka razu jadąc ostro pod górę, zrzucajac bieg ( 2 blaty z przodu) łańcuch zawinal sie na blacie, i o maly włos go nie zerwalem. Gdy jade bez obciążenia dużego, zmiana biegow nastepuje bez zarzutu. Korba suntor, przezutka shimano deore, lanuch kmc 10speed Czy to znaczy ze jest nadal zle wyregulowana, czy szukac problemu gdzie indziej?
Piter233 Napisano 5 Września 2018 Napisano 5 Września 2018 Wyreguluj od nowa, spróbuj wywołać taki efekt na stojaku. Do tego sprawdź zębatki czy czasem nie ma jakichś zadziorów albo nie jest krzywa (jak zerwałeś?) i czy łąńcuch na każdym ogniwku się dobrze rusza.
Waza Napisano 5 Września 2018 Napisano 5 Września 2018 Prawie na pewno to nie jest problem z przerzutką. Objawy które opisałeś na ogół występują gdy: 1. Masz suchy łańcuch, 2. Jedziesz w błocie, które wypłukało smar z łańcucha, 3. Masz zajechany blat korby (zęby jak igiełki, tzw. "zęby rekina"), 4. Mix powyższych powodów.
droplet Napisano 5 Września 2018 Napisano 5 Września 2018 Zgadzam się z tym co powyżej. ale mam problem z nowym Campagnolo C-9 Record, chain sack-i z całym nowym napędem Shimano STX 3x9 w błocie. Muszę stawać i smarować łańcuch. Z łańcuchami Shimano nie ma problemu, może to problem spinek Sram i Connex
pablitto1983 Napisano 5 Września 2018 Autor Napisano 5 Września 2018 Łańcuch dzis smarowalem smarem "suchym", fakt, ze bez uprzedniego czyszczenia- wygladal czysto, sporo smaru na nim jeszcze bylo. Rower kupilem dopiero co, wyglada na nial nie uzywany ( brak nawet rys na lakierze, gripy i opony oryginalne, bez sladow zuzycia). Rower ma max 2 lata, byl w sprzedazy 2016-17. Nie sadze żeby blaty byly zajechane. Blotka trochę bylo, ale tylko trochę. Sciezki kamieniste. Dlatego mnie dziwi takie zachowanie. Co do regulacji, na srubie barylkowej juz bardziej luzowac nie moge, bo mi nie bedzie wskakiwal łańcuch na gorny blat... Przypomne, ze dzieje problem byl tylko przy cisnieciu pod górę
droplet Napisano 5 Września 2018 Napisano 5 Września 2018 Oczywiście, że łapie pod górę (pod obciążeniem) i dalej nie sądzę by winny był wózek. Zakładając, że masz nie zajechany napęd - choć w tym czasie spokojnie można go zajechać, wystarczy np jeździć w deszczu - to możesz mieć : 1. skrzywiony łańcuch. 2. zadziory na blacie. Ostatnio ułamałem ząb w blacie i została zadra która powodowała chain suck. Po wygładzeniu działa.
pablitto1983 Napisano 6 Września 2018 Autor Napisano 6 Września 2018 Skrzywiony lancuch? Rozwin prosze, bo jeszce sie z takim czyms nie spotkalem, ale specem nie jestem. Po zerwaniu lancucha zalozona jest spinka. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jeslinz przodu mam na malym blacie, a z tylu najmnjejsza koronka, lanuch robinsie luznybi ociera o dolna czesc wozka ( jak krece do tylu). Juz bardziej napiac nie moge tylniej przezutki. Co do przegladu zebow blatow przednich, czego szukac i jak poprawic? Pilnik okragly?
Waza Napisano 6 Września 2018 Napisano 6 Września 2018 Faktycznie, @droplet może mieć rację. Skrzywienie łańcucha to przekoszenie jednego ogniwa, zdarza się np. kiedy próbujemy zmienić przełożenie z przodu pod ciężkim obciążeniem, jednym z objawów jest to że łańcuch podczas jazdy regularnie stuka nam na kasecie, ale nie zawsze to występuje. Przyjrzyj się łańcuchowi, parząc na niego z góry i powoli obracając korbą wstecz, czy któreś ogniwo nie jest nieco skrzywione, wtedy należy je usunąć. Wspomniałeś o spince, niektóre są kierunkowe, przyjrzyj się dokładnie spince czy nie ma na niej malutkiej strzałeczki i jeżeli jest to czy skierowana w kierunku obrotu do przodu. Jeżeli chodzi o przegląd blatów, zrzuć łańcuch na drugą koronkę i patrząc w linii blatu obracaj powoli korbą, wypatruj czy któryś z zębów nie jest nieco wychylony, najczęściej zdarza się że jest wychylony do środka, wystarczy stuknięcie młotkiem w taki ząb żeby go wyprostować. W przypadku zadziorów, przejedź palcem po boku zębów i jeżeli będzie zadzior to go na pewno wyczujesz, jakiś półokrągły gładki pilnik załatwi sprawę.
pablitto1983 Napisano 6 Września 2018 Autor Napisano 6 Września 2018 Ok. Dzięki babardzo za wyczerpujaca odpowiedz. Przy zakupie sprawdzalem zużycie łańcucha narzędziem, i jest jak nowy, minimum wyciagniecie na przymiarze to 0.75%, i dużo do tego brakuje. Przyjże sie tym elementom w wolnej chwili. Ew wymienie lancuch( dziś przyjezdza łańcuch shimano deore, teraz mam ori KMC). Czy jest możliwe, ze lancuch jest oryginalnie za dlugi? Gdy z przodu mam na malym blacie, a z tylu najmniejszej koronce, krecac do tylu lancuch slizga sie po ramie i dolnej czesci wózka przedniej przezutki. Musialem mocniej dokrecic 3 srubke odsuwajacą kółko przezutki od kasety, zeby bardziej napiac - jednoczesnie dalej odsuwajac to kolko od kasety. Jest jakis sprawdzony sposob na wyliczenie ile ogniw optymalnie powinno byc w lancuchu?
SoloTM Napisano 6 Września 2018 Napisano 6 Września 2018 Odkręć tą śrubkę tak jak była następnie w tym samym położeniu czyli najmniejsza z przodu i najmniejsza z tyłu zbliż do siebie ( na dole łańcucha ) ogniwa łańcucha, tak, żeby wózek przerzutki był minimalnie napięty. Będziesz wtedy wiedział ile ogniw trzeba skrócić. Wystarczy, że lancuch na dole bedzie przechodził 1-2 cm od górnego kółeczka przerzutki i będzie ok.
Waza Napisano 6 Września 2018 Napisano 6 Września 2018 Nie gmeraj tą śrubką która ustala odległość kółka przerzutki od kasety, bo ona nie jest od naciągania łańcucha, tylko od ustalenia właściwego położenia przerzutki względem kasety. Jak za bardzo odjedziesz przerzutkę od kasety, albo za bardzo zbliżysz, to upośledzisz kulturę pracy łańcucha na kasecie. Resztę rób jak pisze SoloTM.
pablitto1983 Napisano 9 Września 2018 Autor Napisano 9 Września 2018 Zmierzyłem łańcuch, okazał się o kilka ogniw za długi. Nowy łańcuch założony, podkręciłem tą śrubę na tylniej przerzutce, żeby kółka przerzutki były bliżej siebie. Na dużym blacie znalazłem zadzior, już zlikwidowany bez problemu. Co mnie martwi, to to, że gdy z przodu jest mały blat a z tyłu najmniejsza lub przedostatnia koronka, łańcuch ociera o dolną część wózka, ślizga się po niej. Nie mogę już bardziej obniżyć mocowania przedniej przerzutki na rurze podsiodłowej, bo górna cześć wózka jest 2mm od górnego blatu. Wiem że nie powinno się jeździć na takiej kombinacji przerzutek (przekos łańcucha), ale czy mimo wszytko nie powinien łańcuch nie ocierać o to? - fotka. Czy można jakoś obniżyć ten wózek, czy tak ma być?
SoloTM Napisano 9 Września 2018 Napisano 9 Września 2018 Jaka to korba ( ilość zębów ) i jaki model przedniej przerzutki ?
eloo Napisano 9 Września 2018 Napisano 9 Września 2018 edit. nie spojrzałem że trze od dołu inna sprawa że łańcuch założony odwrotnie. Powinien być napisami na zewnątrz
pablitto1983 Napisano 9 Września 2018 Autor Napisano 9 Września 2018 Tak, wiem ze zalozylem odwrotnie, ale akurat zaczęło lać jak z cebra i musialem przerwac robote.. Juz przełożyłem Korba suntor xcm 22 i 36 zębów. Przerzutka shimano deore.
Piter233 Napisano 9 Września 2018 Napisano 9 Września 2018 Podaj konkretny model, przerzutek deore jest od cholery. Choć podejrzewam że to w niej tkwi problem. Podaj też konkretny model roweru i zobacz czy różni się od specyfikacji fabrycznej, bo tak to sobie możemy gdybać.
SoloTM Napisano 9 Września 2018 Napisano 9 Września 2018 Wystarczy model przedniej przerzutki. Pewnie jest tak, ze największa musi być minimum 38 zębów dla Twojej przerzutki, jak podasz model to się okaże.
pablitto1983 Napisano 9 Września 2018 Autor Napisano 9 Września 2018 Opis roweru - a raczej artykuł o nim Voodoo Bizango https://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/hardtail/product/voodoo-bizango-review-50627/ Model z tego roku ma inną specyfikację, więc nie mam jak znaleźć specyfikacji fabrycznej do mojego modelu Wrzucam fotki z napisami modelu przerzutki FD-M618, 68-69stopni (nie wiem co to oznacza) Na czarnym wsporniku jest wytłoczone "14 teeth difference" czyli przerzutka dla 14 zębów różnicy (pasowało by 36-22=14).
SoloTM Napisano 9 Września 2018 Napisano 9 Września 2018 Hmm.. fd-m618 obsługuje 36 zębów, więc mała zagwózdka teraz...
Piter233 Napisano 9 Września 2018 Napisano 9 Września 2018 68-69 to kąt podsiodłówki do jakiego jest przeznaczona przerzutka. Wydaje mi się że raczej trzeba by skupić się na samej korbie.
Waza Napisano 9 Września 2018 Napisano 9 Września 2018 Pytanie podstawowe. Czy po wymianie łańcucha na nowy i zeszlifowaniu zadzioru z blatu korby, łańcuch nadal jest zaciągany na twardych podjazdach?
pablitto1983 Napisano 9 Września 2018 Autor Napisano 9 Września 2018 Dzis znalazłem chwile zeby troche przy rowerze pogrzebac. Mam nadzieje ze w tygodniu uda sie gdzies wyjechac i sprawdzić. To w sumie najwazniejsza kwestia. Ale dlaczego lancuch ociera o dolna czesc wozka na najmniejszych koronkach i malym blacie? Czy to jest normalne?
pablitto1983 Napisano 4 Października 2018 Autor Napisano 4 Października 2018 Po założeniu nowego łancucha, i upewnieniu sie ze jego dluhosc jest odpowiednia, sprawdzeniu blatow pod katem zadziorów, problem zawijania lancucha nadal istnieje.. Ostatnio nawet nie zmieniajac biegu, z maleho blatu zaciagnelo lancuch na duzy blat. Ogniwa zaklinowaly sie miedzy duzym blatem a wózkiem. Ten jest ustawiony na 2 mm od blatu w górnej jego części. Zaczyna mnie to irytować poważnie. Jak nie znajde widocznej przyczyny, chyba trzeba bedzie wymienic blaty... Skoro lanuch nowy, przezutka ustawiona, to chyba tylko cos z blatami nie tak może byc.. Czy sa jakies zasady co do wymiamy blatów? Czy wystarczy wsadzic cokolwiek z ta sama liczba zebow ( przy założeniu ze sa one dedykowane pod przezutke a nie naped 1x)? Czy takie od zestawow 3x beda pasować?
woojj Napisano 5 Października 2018 Napisano 5 Października 2018 Problem zaciągania łańcucha występował zawsze jak długo mamy w mtb przerzutki. Przyczyn jest wiele. Najczęściej chodzi o rampy wspomagające wrzucanie i zadziory na zębatce... najczęściej jest to połączenie obu. Spróbuj zaobserwować to na sucho- kręcąc powoli i zmieniając biegi. Może uda ci się złapać ten moment bez obciążenia. Jeszcze raz sprawdź stan zębów korby, zeszlifuj iglakiem wszelkie zadziory. Może łańcuch jest z ciasny- zdarzają się takie sztuki.... i wymaga dłuższego dotarcia. Korby suntoura mają dość miękkie zębatki podatne na uszkodzenie. Czasem pomaga założenie cieniuteńkich podkładek pod młynek . Możesz spróbować założyć łańcuch 11. Odkąd założyłem napęd 1xx problemy się skończyły ;-)))
schwinn0 Napisano 5 Października 2018 Napisano 5 Października 2018 Z pewnościa łańcuch na młynku nie powinien obcierać o dół wózka przerzutki. Tutaj raczej bym szukał problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.