Skocz do zawartości

[Linki i Pancerze] Szosa


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Powoli zaczynam rozglądać się za linkami i pancerzami do szosy, oczywiście mowa i przerzutkach i hamulcach. Szczerze mówiąc jestem zielony w tym temacie, w MTB mam jedną przerzutkę więc pancerz SP-41 + jakakolwiek nierdzewna linka dawały radę, ewentualnie można było szybko zrobić podmiankę na nową.

W szosie mam wewnętrzne prowadzenie linek, więc chciałbym wsadzić coś rozsądnego, ale bez szaleństw cenowych. W sklepie polecano mi linkę + pancerz hamulcowy "Ultegra", ale 60 zł za 1,5m pancerza i jedną linkę to za dużo.

Co polecacie?

Jagwire odpada bo mam kiepskie doświadczenia z tym producentem. Chciałbym także żeby pancerz hamulca i przerzutki były jednego producenta, takie zboczenie :)

PS: Do pancerza hamulca używa się końcówek? Dość mocno się zdziwiłem gdy zobaczyłem że mój Kross fabrycznie nie ma końcówek.

 

Napisano

Piszesz, że Jagwire odpada, ale ja osobiście po przejściach z różnymi pancerzami i linkami ostatecznie zostałem przy tym producencie. Też nie byłem zadowolony z zestawu Jagwire Sealed, ale teraz kupuję pojedyncze elementy i jest ok.  Do hamulców polecam pancerz Jagwire CGX-SL i linkę Jagwire Road Sport STS. Do przerzutek pancerz Jagwire LEX-SL i linka Jagwire Sport STS. Pancerze są wypełnione smarem teflonowym, elastyczne, a jednocześnie odporne na ściskanie. Linki są nierdzewne i szlifowane. Wszystko działa lekko i płynnie. Końcówki zapobiegają rozdzielaniu zakończenia linki i poprawiają estetykę, ale nie są koniecznością. Ja osobiście nie lubię jak mi linka dynda przy przerzutce, czy zacisku hamulcowym, więc po regulacji ucinam krótko i nie zakładam końcówki. Ten sposób uniemożliwia po demontażu ponowny montaż linki, ale stosuję pełne pancerze i linki nie wymagają czyszczenia ani smarowania nawet podczas jazdy zimą, a raz w roku wymieniam na nowe.

Napisano

Lex SL to paskudny badziew...

Te pancerze są fabrycznie montowane w wielu rowerach i drastycznie upośledzają jakość pracy przerzutek. Wymieniałem je w rowerach szosowych od razu na Shimano. Przy klamkomanetkach z prowadzeniem linek pod owijką ustawienie zmieniarkiz tyłu było niewykonalne. 

Napisano

Tak jak pisałem, aktualnie mam fabrycznie Jagwire i to jest jakaś tragedia. Nie da się tego dobrze ułożyć na kierownicy, są tragicznie sztywne.

Do przerzutki wrzucę SP-41, co od Shimano do hamulca?

  • 1 rok później...
Napisano

Pytanie mam do Was, bo znaleźć nie mogę. Czy sa linki przerzutkowe z wymiennym linerem? Hamulcowy liner widzę nawet na alledrogo. ....

Mam taka jedna ramę gdzie...trzeba wyjac presfita....zeby wsadzic pancerz ...masakra..liner moze by uratowsl sprawe.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...