DzikiKaczor Napisano 19 Sierpnia 2018 Napisano 19 Sierpnia 2018 Witam, jak w temacie szukam jakiejś fajnej szosówki. Przeglądając modele w sieci wypatrzyłem takie: https://www.dobrerowery.pl/giant-contend-sl-1-disc-charcoal-2018?from=listing https://skiteam.pl/rowery/9789-rower-cube-188200-cross-race-pro.html#/kolor-grey_red/rozmiar-56_cm https://bbike.pl/rowery-szosowe-endurance/rower-fuji-######f-1.1-disc?filter=41 wydaję mi się, że maja dobry stosunek klasy osprzętu do ceny. Zależałoby mi, aby rower był na pełnej grupie 105 (albo w większości - przede wszystkim przerzutki, manetki) i miał hydrauliczne tarczówki. Jeśli nie hydrauliczne tarcze to już wolę v-brake Do tego karbonowy widelec, ale z tego co widziałem to już jest chyba standard w tym typie roweru i tej klasie cenowej. Co poza tym... No przede wszystkim opcja wrzucenia szerszych opon żebym był w stanie przejechać jakieś szutrowe odcinki. Byłem zdecydowany na przełaja, ale kolega mi namieszał twierdząc, żeby szukać roweru typu endurance. Na jakieś hardcorowe szutry mam MTB-a, ale fajnie by było mieć też taką szosę którą będę mógł przejechać przez cięższy teren z sakwami na jakiejś parodniowej wyprawie. Wszelkie rady i sugestie mile widziane
DzikiKaczor Napisano 19 Sierpnia 2018 Autor Napisano 19 Sierpnia 2018 A jakiś argument? Bo 90% czasu to i tak będę jeździł po szosie, a gravel mi brzmi najbardziej "off-roadowo" ze wszystkich rodzajów szosówek
Eazy Napisano 19 Sierpnia 2018 Napisano 19 Sierpnia 2018 23 minuty temu, DzikiKaczor napisał: A jakiś argument? Na przykład taki, że do gravela zawsze będziesz mógł wrzucić cienkie oponki na asfalt a do szosy ciężko będzie z wrzuceniem dużo grubszych opon jak Cie najdzie na te kilkudniowe wypady. Do tego bardziej wygodna pozycja do jazdy.
DzikiKaczor Napisano 19 Sierpnia 2018 Autor Napisano 19 Sierpnia 2018 No tak, ale do przełaja czy endurance też wrzucę. Więc w czym lepszy gravel? Chyba, że mieszam pojęcia i przełaj czy endurance to odmiany gravela. Mam mały mętlik już z tym, bo nazw kilka a różnice niewielkie w sumie. Obecnie mam Treka 2300 Carbon Race, taka retro klasyczna szosa, więc znam różnice między zwykłą szosą "szosą", a jej bardziej uniwersalnymi kuzynami, ale nie kumam różnic pomiędzy tymi bardziej uniwersalnym typami.
Alsew Napisano 19 Sierpnia 2018 Napisano 19 Sierpnia 2018 11 minut temu, DzikiKaczor napisał: No tak, ale do przełaja czy endurance też wrzucę 35 mm to max szerokość opony dla tych rowerów (dla niektórych enduranców nawet mniej), do tego przełajki nie maja mocowań pod bagażniki, a coś tam było pisane o wyprawach z sakwami
DzikiKaczor Napisano 19 Sierpnia 2018 Autor Napisano 19 Sierpnia 2018 Ok, czyli przełaj zdecydowanie odpada skoro nie ma mocowań pod bagażnik. Zaczynam zbliżać się do prawdy 35mm myślę, że powinno wystarczyć, tylko z tego co mówisz trzeba by się upewniać przy kupnie endurance, że na pewno można te 35mm wstawić. Da się to jakoś łatwo sprawdzić czy trzeba pisać do sklepu/producenta?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 19 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 19 Sierpnia 2018 Jak będziesz oglądał rower na żywo, to możesz samodzielnie lub z czyjąś pomocą zmierzyć ile jest miejsca z tyłu i z przodu ( z tyłu trzeba uwzględnić dwa punkty - na górze i na dole trójkąta, przy korbie ). Niektórzy producenci podają maksymalny zalecany rozmiar opony, ale bywa, że w praktyce czasem wejdzie nawet szersza opona ( jak pisali klienci Deca ), jednak lepiej się trzymać oficjalnych danych, a jeśli ich nie ma i zakup będzie wysyłkowy, to trzeba pytać sprzedawców.
DzikiKaczor Napisano 20 Sierpnia 2018 Autor Napisano 20 Sierpnia 2018 Taki byłby ok? https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-sl-1-disc
gocu Napisano 21 Sierpnia 2018 Napisano 21 Sierpnia 2018 Chwilę wcześniej pisałeś że brak mocowań pod bagażnik dyskwalifikuje rower, a teraz chcesz Gianta Contend. Faktycznie się pogubiłeś
DzikiKaczor Napisano 21 Sierpnia 2018 Autor Napisano 21 Sierpnia 2018 Ze strony producenta: Cytat Built-in rack mounts allow riders to customize with secure connection for fenders or racks, expanding capabilities for touring or commuting.
gocu Napisano 23 Sierpnia 2018 Napisano 23 Sierpnia 2018 No to lepiej dopytaj przy zakupie, bo na zdjęciu nic nie widać. Koło mocowania osi są jakieś otworki, ale przy zacisku sztycy - nic. A na pewno w tym udziwnionym, ukośnym mocowaniu sztycy nie uda ci się zamocować zwykłego zacisku z otworami na mocowania bagażnika.
DzikiKaczor Napisano 23 Sierpnia 2018 Autor Napisano 23 Sierpnia 2018 A może kupić cokolwiek mi pasującego pod względem osprzętu itd i dołożyć jakiś uniwersalny bagażnik? Jak np. https://www.wheelies.co.uk/shop/p54702/Axiom-Streamliner-Disc-Deluxe-Rear-Rack.aspx
DzikiKaczor Napisano 28 Sierpnia 2018 Autor Napisano 28 Sierpnia 2018 Ostatecznie zdecydowałem się na Contenda SL1 Disc 2018. https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_giant_contend_sl_1_disc_2018/23639.110.1.1.pl.0.htm Osprzęt Shimano 105 Hamulce Hydrauliczne Mocowania na bagażnik Teoretycznie miejsce na opony 25mm, ale 28mm powinny wejść spokojnie, a z tyłu widzialem artykuły, że niektóre 32mm tez powinny wejść. Cena 5k, po przeszukaniu całego Internetu wydaje się byc bardzo atrakcyjna Tak, że teoretycznie powinien być dobry do wszystkiego
Mod Team KrissDeValnor Napisano 28 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 28 Sierpnia 2018 Teoretycznie, praktycznie, mianowicie takiej możliwości nie ma, bo wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do ..., no właśnie
DzikiKaczor Napisano 28 Sierpnia 2018 Autor Napisano 28 Sierpnia 2018 Wiadomo. To jest bardziej szosa niż off-road, ale do okazjonalnego pojechania w las będzie wystarczające, mam nadzieje. Recenzje jako szosa ma jak najbardziej pozytywne: https://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/giant-contend-sl1-review-51983/ https://road.cc/content/review/221061-giant-contend-sl-1 Więc to jak będę go uzywał przez 90% czasu będzie ok, a z sakwami też pojade po np. Greenvelo ten raz, dwa razy w roku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.