Skocz do zawartości

[Przerzutka przednia] Shimano - problem w doborze - czy lepiej poświęcić kąt czy pojemność?


terminator1987

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie i pomóżcie :) 

 

Kupiłem niniejszą ramę i składam rower od zera: 
https://ibb.co/i9OiLe

Tutaj link do strony producenta do roweru na podobnej ramie (moja jest 26"), jest cała geometria i wszystko (tylko że ja chcę się zamknąć w 3 tys. złotych a nie franków): 

http://www.koba.ch/bikes/29-big-sentiero-gm

 

Problem polega na tym, że rama posiada direct mount czyli rozwiązanie dość nowoczesne, a ja żeby zaoszczędzić składam na osprzęcie "legacy" z wyprzedaży, i do dobranego osprzętu nie jestem w stanie dopasować przerzutki przedniej. Pytanie co lepiej "olać" - pojemność zębów korby i grubość łańcucha czy kąt łańcucha z rurą podsiodłową? 

 

Jeśli kupię jakiś produkt "legacy" ze starych serii na obejmę (dla pewności raczej typu top-swing żeby nie kolidowało z tym direct mount), to nie będzie się zgadzał kąt pomiędzy łańcuchem a ramą, który w tej ramie wynosi wg producenta 73,5 stopnia, podczas gdy zakres pracy przerzutek to zwykle 66-69 stopni, a czasem nawet 63-66 stopni w trekkingach gdzie częściej jest 48 zębów.... Za to wszystkie pozostałe parametry by były OK - czy myślicie że można te 4,5 stopnia olać? 

Tu przykładowa przerzutka która by mi pasowała:

https://www.ridewill.it/p/en/shimano-ifdm770x6-front-derailleur-deore-xt-fd-m770-am6-top-swing-9-speed/37833/

 

Z kolei ten direct mount prawdopodobnie koryguje kąt pomiędzy rurą a łańcuchem do tych ok. 66 stopni (tak przypuszczam), ale wówczas nie znajdę przerzutki żeby była kompatybilna pojemnością z 48 zębami na korbie czy przystosowana do 9 biegów, tylko zwykle 10 lub 11 a to cieńszy łańcuch... 

Przykładowo: 

https://www.ebay.pl/itm/Shimano-Deore-XT-FD-M8000-D-Front-Derailleur-3x11-Speed-Direct-Mount/401550081347?hash=item5d7e3ffd43:g:INoAAOSwNaNbUOK9

https://www.ebay.pl/itm/Shimano-SLX-FD-M7000-D-Front-Derailleur-3x10-Speed-Direct-Mount-IFDM700010D6/322431258946?hash=item4b12669142:g:eCwAAOSw3v5YrRCP

 

Pozostałe elementy konfiguracji to: 

Kaseta Shimano Alivio 9 speed 11-34T (CS-HG400)

Łańcuch Shimano XT 9 speed (CN-HG93)

Manetki Shimano Deore LX 3x9 speed (ST-M585 - z hamulcami, tzw. dual control)

Przerzutka tył - Deore XT 9 speed (jeszcze się waham czy dopłacać za odwrotną sprężynę, tzw. "rapid rise" lub low normal, dedykowaną do tych manetek) 

Korba Suntour XCR6 48/36/26T 175mm (T418-L) 

 

Napisano

Czy taka może być rozwiązaniem? : 
 

https://www.bikestacja.pl/pl/przerzutka-przednia-shimano-slx-fd-m660-top-swing-758.html

 

Wtedy zostaje tylko rozmiar największej zębatki 44 zamiast 48, a cała reszta się zgadza, bo kąt da się chyba wyregulować przy takim mocowaniu do suportu (celowo jeszcze nie zamówiłem suportu, dałbym radę dobrać odpowiedni). 

 

Tylko że nie słyszałem najpochlebniejszych opinii o tego typu mocowaniach przerzutki, z drugiej strony wydaje się, ze powinna chronić ramę przed spadaniem łańcucha - macie jakieś doświadczenia w tej kwestii? 

Napisano

Użyj przerzutki DM i korbę z 44T weź. Czemu chcesz robić potworka, którym będzie full z korbą od trekinga?

Jeśli Ci się nie spieszy to mam gdzieś używaną fd-m671d z przebiegiem 500km. 

Napisano

Dziękuję Wam za odpowiedzi. 

Pewnie macie trochę racji z tymi 44 zębami, ale już do mnie przyszło wiosło na 48T i nie będę odsyłał. 

Ten SLX faktycznie powinien dać radę obsłużyć 4 zęby więcej bez problemu. 

W dodatku znalazłem go nowego <90 zł w sklepie gdzie będę i tak zamawiał, więc ciężko coś w lepszej cenie znaleźć, chyba że używkę (@Dokumosa - bardzo dziękuję za konkretną propozycję, pewnie bym się zdecydował ale ostatecznie wybrałem e-type'a, bo tylko w tym wypadku wszystkie elementy pasują nawet łańcuch). 

Najwyżej, jeśli nie będę zadowolony, wymienię kiedyś korba+suport+przerzutka przednia. 

@Dokumosa raz jeszcze - buduję potworka, bo mam zapędy doktora Frankensteina ;) chcę zbudować coś co nazywam "Cross City" czyli rower do jazdy po miejskiej dżungli któremu niestraszne urywające się dużym uskokiem ścieżki rowerowe, krawężniki, jak również wypady poza miasto. Więc chcę mieć zapas biegów z górki na szosie, jak również świetną trakcję i wygodę niezależnie od warunków, a przede wszystkim nie chcę bólu nadgarstków, pleców i d**y, tylko rower na który będę miał ochotę wsiadać i pomoże mi zrzucić kilogramy - z nikim się ścigał nie będę. Myślę wręcz o pozycji w zakresie 60-90 stopni i ew. lemondce (sic!) żeby na chwilę można było się pochylić na te 30-45 stopni na szosie dla zmiany pozycji i aerodynamiki. Chciałem 29", ale ze względów finansowych będzie 26" tył / 27,5" przód (ramę, amory Suntour Raidon i koła na maszynach Novatec kupiłem za łącznie 1500 zł). Zobaczę w miarę składania co będzie wychodzić i na koniec wrzucę zdjęcie potwora :)

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...