Skocz do zawartości

[Rower cross] za ok 2200zł, Merida czy Unibike


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Jestem zainteresowany kupne roweru crossowego za okolo 2200zł. Mam 195cm wzrostu i waze ok.95kg, rower potrzebny na codzienne dojazdy do pracy (ok 5km) i male wyprawy pod miasto, znalazlem takie rowery:

https://ramasport.pl/kategorie-glowne/rowery/2011-12-29-18-47-035/merida-crossway-20-d-2018-6136-6282-6283-6284-6287-detail

http://activbike.pl/rowery-cross/112-393-crossfire-man-disc-2018.html#description

Bardziej podoba mi sie Merida, ale wyglada na to ze Unibike ma troche lepszy osprzet. Czy ktos moze sie wypowiedziec co bedzie lepsze w tym przypadku lub zaproponowac cos jeszcze w tej cenie?

Dziekuje.

Napisano
9 godzin temu, python_rider napisał:

Witam,

Jestem zainteresowany kupne roweru crossowego za okolo 2200zł. Mam 195cm wzrostu i waze ok.95kg, rower potrzebny na codzienne dojazdy do pracy (ok 5km) i male wyprawy pod miasto, znalazlem takie rowery:

https://ramasport.pl/kategorie-glowne/rowery/2011-12-29-18-47-035/merida-crossway-20-d-2018-6136-6282-6283-6284-6287-detail

http://activbike.pl/rowery-cross/112-393-crossfire-man-disc-2018.html#description

Bardziej podoba mi sie Merida, ale wyglada na to ze Unibike ma troche lepszy osprzet. Czy ktos moze sie wypowiedziec co bedzie lepsze w tym przypadku lub zaproponowac cos jeszcze w tej cenie?

Dziekuje.

Merida ma skręcane stery i wpuszczany mostek - jakbym znów był w latach 90tych. Przy Twojej wadze i wzroście, nie wróżę temu rozwiązaniu dobrze, a klucze do skręcania tego są trochu duże, żeby wozić je ze sobą na każdą dłuższą wycieczkę. Może do fitnessa takie rozwiązanie, ale do crossa... Do tego osprzęt...

Ogólnie, też szukałem crossa w okolicach 2.5K, oglądałem, przymierzałem się i finalnie skończyłem z Unibike... ale Fusion. Krótko:
- niby MTB, ale geometria jeszcze nie taka ostra (głowka 69.5 vs 71 crossfire, podsiodłowa 75.5 vs 73 crossfire)
- korba z osią zintegrowaną HT-II (słaba, ale jednak ze zintegrowaną osią) - crossfire ma kwadrat.
- tył i manetki alivio M4000, przednia zmieniarka deore
- smart samy z powodzeniem dają radę 5km po asfalcie (podobny dystans dojeżdżam do lasu), ani nie hałasują przeraźliwie, ani oporów nie mają jakiś wielkich
- przednia tarcza 180mm, co nie jest oczywistym standardem w tym przedziale cenowym, zwłaszcza w crossach.
- założyłem kierownice riser 40mm, pozycja podobna jak na crossie - natomiast mostka regulowanego przy wadze w okolicach 100kg bym się bał - a taki mają crossy. BTW, sztycę pseudoamortyzowaną w crossfire trza na allegro wystawić póki nowa i kupić albo sztywną, albo pantografowego suntour NCX, bo to, co jest nie dość, że amortyzuje umownie, to jeszcze załapie luzy po małych kilkuset km.

Poważnie, przesiadałem się ze stojących obok siebie crossfire, viper i fusion ze 30x i wybrałem fusiona, acz z myślą, ze kierownice będę musiał lekko podnieść, czy to mostkiem, czy to raiserem.
Wada: ramy kończą się na 21, ale nie jest powiedziane, że to dla Ciebie byłaby przeszkoda; ja mam 182cm i wybrałem 19 - on jest długi dosyć, rozstaw kół fusion 21 ma podobny do crossfire 23.

Finalnie - nie żałowałem ani przez chwilę. Miałem jeździć bardziej crossowo (bo wiek, bo waga, bo kręgosłup) - okazało, że jednak nie - włóczę się po lasach i lekki trail uskuteczniam.
 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...