Skocz do zawartości

[Renowacja] Trek 1200 SL


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jestem Marek. Po dłuższej przerwie zdecydowałem się wrócić do kolarstwa. Jeżdżę staruszkiem Trek 1200 SL - 2004r. Staruszek ma już około 5000 km przejechane i na zimę chcę w nim wymienić kasetę,przednie zębatki oraz łańcuch ponieważ można już zauważyć spore zużycie. Jak już tak myślałem nad tą wyminą to zacząłem się zastanawiać nad poprawą komfortu jazdy.

Oto mój sprzęt:

Model: Trek 1200 SL - 2006 r.
Rama: Alpha SL Aluminum
Widelec: Bontrager Carbon
Przerzutka przód: Shimano Tiagra
Przerzutka tył: Shimano 105
Manetki: Shimano Tiagra  Flight Deck, 9 speed
Hamulce: Bontrager
Koło Przednie: Piasta Shimano Tiagra HB-4400VIA/ Felga Rigida Chrina

Koło Tylne: Piasta Shimano Tiagra HB-4400 VIA/ Felga Mavic MA3
Kaseta: Shimano HG50 13-28 (9 przełożeń - 13-14-16-17-19-21-23-25-28)
Korba: Bontrager Select 53x39 (175 mm)
Mostek: Bontrager Race 120mmX10

Kierownica: Bontrager Sport  42 cm /26 mm
Wspornik siedz.: Bontrager (carbon)
 

Proszę o poradzenie co można by było zmienić żeby podnieść komfort jazdy (Np. koła na Mavic Aksium Race albo jakąś nową kierownicę). Czy może nie warto już inwestować w ten rowerek i na zimę tylko rozebrać wszystko, wymienić łożyska i smar, pojeździć jeszcze tak z rok i później kupić rower na lepszym osprzęcie. Jeżdżę rekreacyjnie ale mam tu dosyć pagórkowate tereny.

 

Pozdrawiam.

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu przeserwisowalbym rower i wymienil zuzyte czesci eksploatacyjne. Wedlug mnie to Ty sam powinienes wiedziec co Ci przeszkadza w rowerze i co moglo by byc lepsze. Jak wszystko dziala jak nalezy i jest Ci wygodnie to nic nie zmieniaj. Tymbardziej, ze rower ma przejechane zaledwie 5k km(srednio jeden sezon, na szose i tak malo). Jak jezdzisz rekreacyjnie to tez bym nie kupowal niczego lepszego. Chyba, ze nie masz co z pieniedzmi robic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Przez jakiś czas jeździłem na szosówce od brata Cube Agree 2010. I kurcze dużo wygodniej było. Nie wiem co dokładnie ale na pewno jakoś lepiej leżała jego kierownica w dłoniach. Teraz jak jeżdżę swoją to jakoś czegoś mi w dłoniach brakuje. Teraz pytanie czy warto wymienić starą kierownicę Bontrager Carbon na coś nowego Aluminiowego? Czy taka zamiana nie ma sensu? 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokombinuj z ustawieniem kierownicy na mostku, ustawieniem klamkomanetek, ustawieniem mostka na rurze sterowej (jak rekreacyjnie to wszystkie podkladki pod mostek). Ewentualnie zmien mostek na krotszy. Byc moze masz za dlugi mostek przez co pozycja jest bardziej wyciagnieta i przez to o wiele wiekszy ciezar spoczywa na dloniach przez co te sie szybciej mecza. Mozesz tez zmienic owijke na bardziej komfortowa albo zalozyc dwie. Moze tez w miejscu gdzie opierasz rece na klamkomanetkach jest ,,dolek,, i warto by bylo dolozyc tam wiecej owijki by go zniwelowac. Jak bedziesz zmienial ustawienia kierownicy, klamkomanetek to nie zakladaj od razu owijki tylko zrob kilka kilometrow na golej kierownicy zeby sprawdzic czy ustawienie jest optymalne. Opcji jest wiele, jak widac. W internecie jest pelno poradnikow jak ustawic kierownice typu baranek, na pewno znajdziesz je z latwoscia. Pamietaj, najpierw testuj rozne mozliwosci, ustawienia, a na samym koncu wymieniaj. To, ze kupisz inna kierownice nie zagwarantuje Ci, ze bedzie ona do Ciebie pasowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...