Wixser Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Witam posiadam rower trekkingowy na aluminiowej ramie kupiony z niższej pułki cenowej 7-8 lat temu. Ogólnie jeździ mi się na nim dobrze robie ok 40-50km tygodniowo. Jednak napęd coraz gorzej chodzi przerzutka skrzywiona itp. Chciałbym wymienić/ulepszyć go mam na to ok 400zł. Jako że jestem amatorem mam kilka pytań: Zdecydowałem się na osprzęt shimano alivio czy to będzie dobry wybór? Czy może być tak że 9 rzędowa kaseta nie będzie się chciała zmieścić w ramę obecnie jest 7 rzędowy wolno bieg (wiem że muszę wymienić piastę) Czy mogę mieszać rodzaje shimano alivio t z m czy lepiej wszystko kupić t? Czy przy wymianie tylnego napędu muszę od razu wymieniać korbę i przednią przerzutkę? Myślałem jeszcze czy by nie dołożyć trochę i kupić przerzutkę deoro zamiast alivo ma to sens? Z góry dziękuję za wszystkie rady
Tatanka Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 1) Przy niewielkim budżecie tak. 2) I tak , i nie. Sama kaseta 7,8,9 ,10 nie robi różnicy.Natomiast w marketowym trekkingu możesz mieć rozstaw tylnych widełek 130 mm zamiast standardowego 135 mm.Ja tak miałem , a nawet 127 mm.A to wymaga rozginania ramy (alu tego nie lubi) lub kupno krótszej piasty. 3) Można mieszać do pewnego stopnia. Np. lepiej nie mieszać 8/9 rz z 10rz. 4) Nie musisz. 5) W przypadku tylnej przerzutki Alivio to dobry pomysł.Dużo ludzi się skarży na działanie i regulację nowych Alivio z serii 4000.
Gość Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Godzinę temu, Wixser napisał: wiem że muszę wymienić piastę To już lepiej kup nowe koło. Jak masz tani rower to koło które tam siedzi jest wartości robocizny za zaplot nowego. Ja bym brał manetkę Deore ( sam używam), w stosunku do Alivio różnica w cenie to +/- 20 zł. Miałem Alivio M4000, teraz Deore i według mnie ta druga jest lepsza, mimo że teoretycznie starsza rocznikowo. Jak trafisz przerzutkę Deore w dobrej cenie to bierz. Miałem przez 2-3 lata model Deore RD-M592 Shadow, złego słowa powiedzieć nie mogę. Różnica po przejściu z Acera była bardzo duża. Korba to tak naprawdę kwestia na ile budżet Ci pozwala. Jak nie masz za dużo kasy to fajnym rozwiązaniem jest Octalink, natomiast broń Boże nie bierz korby na kwadrat.
Mod Team sznib Napisano 28 Lipca 2018 Mod Team Napisano 28 Lipca 2018 1 godzinę temu, Wixser napisał: Czy przy wymianie tylnego napędu muszę od razu wymieniać korbę i przednią przerzutkę? Przerzutki wymieniać nie musisz, ale jak masz tanią korbę ze zintegrowanymi, niewymienialnymi blatami i te blaty są tak zużyte ze nowy łańcuch będzie skakał to korba też będzie do wymiany.
Wixser Napisano 28 Lipca 2018 Autor Napisano 28 Lipca 2018 Okej dzięki za rady. Z tym kołem to jeszcze pomyślę może faktycznie lepiej kupić całe koło. Jeszcze się zastanowię z tą deore 20zł więcej nie jest to duża różnica. Korba która posiadam ma wymienialne blaty i aktualnie one w dobrym stanie. Korbę wymienię i tak ale chciałbym zrobić to w późniejszym czasie gdy dojdzie trochę wolnej gotówki. Godzinę temu, Tatanka napisał: 2) I tak , i nie. Sama kaseta 7,8,9 ,10 nie robi różnicy.Natomiast w marketowym trekkingu możesz mieć rozstaw tylnych widełek 130 mm zamiast standardowego 135 mm.Ja tak miałem , a nawet 127 mm.A to wymaga rozginania ramy (alu tego nie lubi) lub kupno krótszej piasty. Zmierzyłem rozstaw wewnętrzny tylnych widełek i wychodzi 133mm
Tatanka Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Można dostać piasty szosowe o rozstawie 130 mm , a do tego normalna obręcz imasz koło do trekkingu(a) https://allegro.pl/piasta-tyl-shimano-sora-fh-rs300-8-9-10rz-czarna-i7398347043.html Jest też opcja delikatnego skrócenia tulejek dystansowych w standardowej piaście. Urwiesz 2-3 mm i będzie git.
Wixser Napisano 28 Lipca 2018 Autor Napisano 28 Lipca 2018 No i chyba tak będę musiał zrobić bo do tamtej brakuje tych 2mm :/ Oczywiście jak bym kupił i założył tą z linku to reszta osprzętu alivio podejdzie kaseta itd?
Tatanka Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Podejdzie.Tu masz tanio całe koło. Piasta taka mocno średnia ale koszt całego koła ok. No i nie jest to jakieś wylajtowane szosowe koło. https://allegro.pl/kolo-28-na-szose-rodi-stylus-pod-kasete-130mm-bk-i6704716035.html Możesz poszukać to coś pewnie jeszcze się znajdzie sensownego.Gotowiec wyjdzie trochę taniej.
Wixser Napisano 28 Lipca 2018 Autor Napisano 28 Lipca 2018 A jeszcze tamta piasta z linku to jakościowo dobra? Shimano Sora FH-RS300
SoloTM Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Pytanie mam, 131mm wyszło gdy nakrętki na osi były całkowicie luźne? Może rama ma 135 tylko była scisnięta? Obręcz rodi stylus jest wąska, nie bralbym jej do trekinga. Teraz widzę, ze poprawiles na 133 mm więc bedzie ok. Szukaj normalnej piasty/kola na 135 mm.
Tatanka Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 18 mm wewnątrz to nie tak mało. Teraz, Wixser napisał: A jeszcze tamta piasta z linku to jakościowo dobra? Lepsza niż Joytech
Wixser Napisano 28 Lipca 2018 Autor Napisano 28 Lipca 2018 Teraz, SoloTM napisał: Pytanie mam, 131mm wyszło gdy nakrętki na osi były całkowicie luźne? Może rama ma 135 tylko była scisnięta? Obręcz rodi stylus jest wąska, nie bralbym jej do trekinga. Zmierzyłem najpierw na szybko wyszło 131mm po czym pomyślałem że przecież jest skręcona/ściśnięta odkręciłem i wyszło 133mm
Tatanka Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Czyli dajesz standardowe 135 mm. A rodi stylus faktycznie jest węższa.Zasugerowałem się ogólnym opisem aukcji .
Tatanka Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 No właśnie już wyżej napisałem że źle sprawdziłem.
Wixser Napisano 28 Lipca 2018 Autor Napisano 28 Lipca 2018 Teraz, Tatanka napisał: Czyli dajesz standardowe 135 mm. A rodi stylus faktycznie jest węższa.Zasugerowałem się ogólnym opisem aukcji . Czyli te 2mm przejdą do tej piasty alivio (135mm). Sorki że tak pytam ale po prostu chce być pewny na 100%
Tatanka Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Jeśli masz 133 mm to spokojnie zmieścisz piastę 135 mm.Oczywiście te 2 mm różnicy się rozejdzie przy montażu koła.
SoloTM Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Tak, rama była ściśnięta i może pokazywać teraz 133, ale będzie ok. Teraz szukaj koła.
Wixser Napisano 28 Lipca 2018 Autor Napisano 28 Lipca 2018 Nie napisałem obręcz mam taka https://rower.com.pl/rigida-x-star-19-felga-28-cali-czarna-622-19-36-otworow-400990 jest prosta nie ma bicia ani nic to może przepleść tylko wystarczy jak się pytałem to 30zł biorą za taką usługę u mnie w okolicy nie wiem tylko ile by wyszło za nowe szprychy. Piasta wychodzi 70zł
Tatanka Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Jeśli jesteś pewien tej obręczy , to można przepleść. A koszt szprychy z nyplem to tak najbiedniej 1,50. Czyli piasta 70 zł , przeplecenie 30 zł i 36 szprych 54zł . Czyli razem 154 zł na starej obręczy. Za parę zł więcej można kupić gotowe koło na piaście novateca z łożyskami maszynowymi.
Wixser Napisano 28 Lipca 2018 Autor Napisano 28 Lipca 2018 Coś np takiego https://allegro.pl/kolo-tyl-28-wzmacniane-novatec-f362-8-9-10s-cz-i7194484155.html ?
Tatanka Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Tak.Piasta ok. obręcz może nie wygląda imponująco , ale jest wytrzymała.Miałem taką kilka lat temu i nic złego się z nią nie działo , a swoje ważę. Szprychy trochę lipa że w ocynku , ale w tej kwocie to standard.
Wixser Napisano 28 Lipca 2018 Autor Napisano 28 Lipca 2018 Przemyślałem sobie i jednak kupie to kompletne koło. A to co teraz mam komuś może sprzedam bo jest sprawne. Jeszcze jest do wyboru koło na obręczy Alexrims Ace 18 (szprychy stal nierdzewna) za 230zl ale chyba jednak wezmę to za 160zl
Tatanka Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Co do kwoty to już Twój wybór. Możesz też wziąć tańsze na zwykłej piaście.Przy budżecie 400 zł na modernizację napędu kupno koła za 230 zł to sporo.
SoloTM Napisano 28 Lipca 2018 Napisano 28 Lipca 2018 Jeśli tu są faktycznie szprychy nierdzewne to wziąłbym to na piaście shimano/ kulkach: https://allegro.pl/kolo-28-tyl-kaseta-shimano-p-fht3000-acera-bikemia-i7464675758.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.