Skocz do zawartości

[renowacja] Bottecchia 107 - co można ulepszyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam model Bottecchia 107 o następującej konfiguracji:

  • rama: 6061 aluminium
  • widelec: SR Suntour M3030 27.5"
  • przerzutki: Shimano Tourney TX
  • wolnobieg: 7 biegów, 14-28 zębów
  • korba: 3-rzędowa, 24-42 zęby
  • opony: 27.5" x 2.10" (54-634) bieżnik jak stary smart sam
  • kierownica: Raxe RS (rdzewieje, więc nie alu)
  • wspornik: Raxe RS
  • hamulce: V-Brake Raxe RS (klocki szybko się zużywają)
  • pedały: platformowe
  • siodło: Bottecchia Zone Smooth Density X8.0
  • naprawy: wymieniona oś piasty (po 500 km)
  • wykorzystanie: dojazd do pracy, treningi (80% asfalt, 20% teren)
  • stan: rdza na śrubach, zębatkach i kierownicy, napęd do regulacji/wymiany, pęknięcie na główce ramy, popękane opony
  • przebieg: 6000 km

To jest starsza wersja i trudno znaleźć dokładną specyfikację. Podałem te parametry, jakie udało się odczytać z roweru.

Sprzęt nadaje się do kapitalnego remontu. Jeździłem nim do pracy w zimie, stał na zewnątrz przy ujemnych temperaturach, więc w wielu miejscach pojawiła się rdza. Był serwisowany 3 razy. Co stwierdził serwisant: szprychy są za krótkie, a tylnego koła nie da się osadzić w widełkach pod kątem prostym. Siedzi lekko krzywo, ale toczy się płynnie i nie ociera. Napęd na początku działał bez zarzutów. Problemy zaczęły się po 3000 km. Serwisant nie umiał wyregulować przerzutek. Podczas jazdy wyregulowałem przednią przerzutkę śrubą baryłkową. Problem pozostał z tylną. Śruba jest przy przerzutce i da się ustawić tak, że albo szybko zrzuca biegi i z trudem wrzuca, albo na odwrót.

Pierwotnie rower miał iść na sprzedaż, ale rozważam też opcję, czy by go nie odrestaurować:

  • wolnobieg na kasetę - czy jest to możliwe i co trzeba dodatkowo wymienić
  • tourney na coś lepszego - od Altus do Deore, wyżej się nie opłaca
  • v-brake na tarcze - z tym może być problem - ostatecznie pozostawię v-brake i kupię lepsze klocki
  • opony - z wkładką antyprzebiciową, zastanawiam się nad bieżnikiem, bo rzadko wjeżdżam w cięższy teren, a dużo śmigam po asfalcie
  • siodło - na szersze, najlepiej z dziurą + dłuższa sztyca
  • łańcuch + linki jeśli zużyte
  • lepsze pedały platformowe lub zatrzaskowe (z blokami ok. 200 zł)

Zastosowanie się nie zmieni: jazda do pracy (także w zimie), wycieczki, treningi. Może trafi się jakiś maraton, choć tanim kosztem maszyny maratonowej z niego nie zrobię. Bardziej chcę iść po kosztach, żeby koszt renowacji nie przekroczył ceny roweru.

Co byście zmienili w tym rowerze (według powyższych wytycznych)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...