Skocz do zawartości

[Przerzutka przednia] Shimano Sora - przerzutka nie działa od nowości, a może nie ma prawa działać?

effortlessly_floating

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich rowerzystów! 

To mój pierwszy post na forum, więc chciałbym życzyć Wam dobrego wieczoru, jak i dróg szerokich.

Do rzeczy. Zakupiłem jakiś czas temu rower specialized e5 diverge, model tegoroczny. Od początku jeździło mi się super przyjemnie, delikatnie dziwił mnie jednak fakt, iż przednia przerzutka nie działa, tak jak ruch lewą manetką nie wywołuje żadnego działania. Zacząłem czytać, by totalnie pogubić się w rowerowej terminologii i technologii (dodam, że jestem całkowitym laikiem i że spędziłem grube godziny na czytaniu, ale dalej jestem dość zielony) i stwierdziłem, że może mam po prostu tak zwanego single speeda I mam mieć tylko tylną przerzutkę. Ale w takim razie dlaczego z przodu mam zamontowaną przerzutkę, a korba posiada dwie tarcze? Dodatkowo, wrzucenie najwyższego przełożenia na tylnej przerzutce powoduje tarcie łańcucha o suport. Czy istnieje opcja wyregulowania przedniej przerzutki? Dziś postanowiłem przesunąć cały mechanizm ku górze by przerzutka miała możliwość przesunięcia łańcucha ku dużej tarczy, ale na nic to, gdyż nawet w najwyższym położeniu łańcuch może być wpychany jedynie w bok tarczy, a nie na jej zęby. Materiał poglądowy w zdjęciach.

https://www.specialized.com/us/en/mens-diverge-e5-sport/p/133799

Specyfikacja roweru w linku.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

20180608_204926.jpg

Napisano

Czułem, że tak się to skończy. Proszę o rzeczową odpowiedz, musisz mi uwierzyć, że dla osób niezwiązanych z tematem znalezienie odpowiedzi gdziekolwiek wcale nie jest łatwe. Plus serwis gwarancyjny mam 50 km od chaty. I jeśli myślisz, że chciałoby mi się tracić czas na jakiś trolling i to tego rodzaju, gdzie nijak nie jest to śmieszne, to pozdrawiam. Umiesz udzielić odpowiedzi na pytanie czy nie? 

Napisano