Skocz do zawartości

[rower szosowy-kupno] Shimano Deore LX


penrod

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry,

w kwestiach rowerowych jestem amatorem, dlatego chciałbym prosić Was o pomoc. Szukam sprzętu do użytku miejskiego- dojazdy na zajęcia, do pracy, dodatkowo myślałem o sprawdzeniu aplikacji Uber Eats w Warszawie jako kurier. Cel jest prosty: rower który przez miesiąc dwa posłuży w Uberze, a następnie zapewni mi transport w dużym mieście.

Znalazłem taką ofertę w okolicy, proszę powiedzcie co o niej sądzicie: https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-na-shimano-deore-lx-idealny-na-start-CID767-IDu1EYb.html#249df7e19c

Dziękuję bardzo.

Napisano

Osprzęt od mtb, rama zabytkowa, komponenty dobrane raczej losowo, kaseta i pewnie łańcuch do wymiany, bo zużyte, dwie różne klamkomanetki...

Niby tanio, ale ja bym 760 zł za to nie dał.

W tesco jest nowa szosa na nowoczesnej geometrii i kompletnej grupie shimano, niskiej co prawda, ale z klamkomanetkami, za 1039 zł, zawsze nowa i z absolutnie bezproblemową gwarą (tesco nie ma serwisu, na gwarancji najczęściej wymienia albo oddaje $)

Napisano

Jeśli pasuje ci rozmiar 58 (idealny na wzrost 190 cm i przekrok 92) to w kieleckim Mediaexpert podobno jest Indiana Arrow za 799 PLN:

https://www.mediaexpert.pl/rowery-szosowe/

Mam taki od jesieni , przejechane po ulicach Warszawy 1000 km naprawdę złego słowa nie powiem za tę cenę ...

Jest identyczny jak Vento 1.0 z roku 2016:

 

Napisano

Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Mam wzrost 183 to do 190 trochę brakuje, na co mam zwracać uwagę w ofertach, żeby dostosować rower do wzrostu? 

 

Będzie to mój pierwszy kontakt z szosa, myślicie że sobie poradzę w mieście na takim rowerze czy lepiej wybrać zachowawczo klasyczny rower miejski? 

Napisano

No to będzie za duży , potrzebujesz ramę 55-56 cm (22 cale) co najwyżej.A najlepiej zmierz jeszcze przekrok. Książka pomiędzy nogami w kroczu i mierzysz od podłogi do grzbietu.

Napisano
Teraz, drozda napisał:

No to będzie za duży , potrzebujesz ramę 55-56 cali co najwyżej.A najlepiej zmierz jeszcze przekrok. Książka pomiędzy nogami w kroczu i mierzysz od podłogi do grzbietu.

Olaboga, gdzie takie robią? :)

Napisano

Wracając do tematu, moglłbym prosić o polecenie jakiejś szosy? Może być używana z rejonu trójmiasta, do 1000zł.

Napisano

A jak z formą ? Podjedziesz chyba ul. Spacerową do góry na przełożeniu niecałe 1:1 np. 34/36 przód i 28/32 tył ? Albo bardziej strome ale i krótsze odcinki?

Napisano

Forma raczej w porządku, 24 lata, 78kg, chociaż sporo czasu z roweru nie korzystałem, bo nie mam.

,,przełożeniu niecałe 1:1 np. 34/36 przód i 28/32 tył" tego niestety nie zrozumiałem.

Napisano

Parametry spoko ;) chodziło mi o to, że poniżej 10 kmh w zasadzie nie pojedziesz płynnie  z wysoką, ekonomiczną kadencją ( może i nawet poniżej 15 kmh ) tylko będzie to twardy obrót. Dasz rade :)

Napisano

Obrót korbą -> obrót koła

BTW za 1000 zł to możesz szukać czegokolwiek w dobrym stanie a nie gravela - bo tego to akurat nie znajdziesz na 100000%

Napisano

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-100-id_8377732.html

To jedyne co znalazłem w takiej cenie, wszystkie recenzje raczej pozytywne- oczywiście biorąc pod uwagę cena/jakość.

Zapomniałem wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy: nie chcę więcej inwestować nie tylko z powodu braku funduszy, ale też żeby złodzieja nie korciło ;) Często będę go przypinał, czy to pod sklepem czy pod uczelnią. W nocy w domu.

Napisano

Wg.  mnie nie warty rower zachodu, nie ma kasety tylko wolnobieg, przełożenie 48/28 i ratunkowe 48/34 to może być za mało na grubsze podjazdy. A trochę takich masz w trójmieście. Rozumiem, że 1000 pln, ale szukałbym używanego lepszego.

Napisano

Tylko tu pojawia się problem- brak wiedzy, żeby sprawdzić stan używanego roweru i ocenić czy jest wart swojej ceny.

Napisano

Dzięki za pomoc, nieźle się prezentuje. Jednak nie ma baranka tylko klasyczną kierownicę, jakie są plusy i minusy każdej z nich? Myślałem, że szosa = baranek.

183

Napisano

Z barankiem nie jeździłem nigdy, nie licząc kilkuset metrów. Może koledzy się wypowiedzą. Dla mnie trochę wąsko się wydawało.

Napisano

Koła muszą się lekko kręcić, najważniejsza jest piasta tylna, sprawdzić czy każdy bieg wchodzi, po kolei, w górę i w dół. Czy rama nie ma pęknięć ( w miejscu gdzie zaczynają się tylne widełki oraz pod główką ramy i cała główka ramy, no i spawy wszystkie ) Jeśli ok to bierz, spisać umowę że On ( dane z dowodu ) sprzedaje Tobie ( nr ramy wpisać model ) i już. Zapytaj czy na Policji zgodzi się sprawdzić nr ramy. Jeśli się zgodzi to znaczy, że się nie boi i brać.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Niestety nie udało mi się sfinalizować zakupu, właściciel się rozmyslil. W takim wypadku jeszcze raz proszę Was o polecenie innego roweru: parametry zbliżone, Gdańsk i okolice. Jakby ktoś z Was miał chwilę czasu i coś wyszukał to będę bardzo wdzięczny. Sam nie mam odpowiedniej wiedzy do tego. 

183cm

Dziękuję! 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...