Skocz do zawartości

[1500-2500] fitness/gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Planuję wymianę roweru na coś lżejszego. Aktualnie jeżdżę na Kands Maestro w którym de facto została tylko rama i przerzutki (sztywny amor, lżejsze koła -> rower waży ok 13kg). Jeżdże ok 4-7tys km rocznie trasy asfalt/ścieżki rowerowe/teren    80/15/5.

Wymagania:

- brak amortyzatora

- mocowania pod bagażnik (2-3 razy do roku wrzucam sakwy a często do bagażnika przypinam plecak)

- niska waga 9-11 kg

- możliwość założenia opon 35c (takie mi najbardziej odpowiadają)

- wytrzymałość (ważę ok 90kg + 3-10 kg bagażu)

- czasem wjeżdżam na krawężnik / chodnik / lekki teren więc kolarka odpada

- prosta kiera / baranek (chyba mi to obojętne chociaż na baranku nigdy nie jeździłem

- budżet 1500-2500 zł (może być używany)

- wygodna pozycja (np do kilkugodzinnych wyjazdów)

Moje propozycje:

Używany ale z fajnym osprzętem Giant, 

Macie jakieś inne propozycje?

 

Napisano

Ale cena rometa myślę że jest jeszcze do negocjacji. Jak zjeżdżasz z drogi to  to opony 25 c oraz 28c w podanych rowerach przez ciebie to będzie udręka. Ja ostatnio kupiłem szosowe opony do mojego gravela. Zrobiłem 100 km i powiedziałem nigdy więcej. Komfort = 0. A opory toczenia między np schwalble mundial pompowanymi do 6 barów praktycznie się nie różniły. Opis gianta brak słów. Dwa zdania i nic. Tam musisz wziąć pod uwagę wymianę jeszcze całego napędu i inne ukryte koszta. A co nowy rower to zawsze nowy. CO do tribana to fajnie że ma sorę tutaj plus, pytanie jakie wejdą szersze opony. wiele ludzi narzekało na te standardowe opony. Kaseta i przełożenia masz typowo szosowe, wiec jak przyjdzie jeździć w teranie i będzie trochę górek a nie masz porządnej łydy to będzie ci ciężko.Dowiedz się jaki rabat dostaniesz w romecie i też jakie opony wchodzą maksylnie do tribana(kasete też można zmienić) i wtedy podjąć decyzję.

A co do wytrzymałości pamiętaj że niska waga i wytrzymałość w tym przedziale cenowym rzadko idzie w parze

Napisano

Budżet jest OK na fitnessa. Zaczynając od Al-Al - najtańszy Romet Mistral Urban za 1300 z allegro, Kross Seto, Pulso 1.0, są kilka nie zbyt lekkich modeli na Alfine  - Medano Vanity cos tam, Inzai. Są tez modeli Al-stal - tani Speeder 20v, Marin Fairfax SC1. W okolicach 2k zaczynają się bardziej sensowne Al-carbon - Triban 520fb, Speeder 100. Za 2.5 jest też Marin Muirwoods, który nie jest zbyt lekki, bo CrMo, ale jest superfajny (IMO). Ale jak to z finesami jest, to może być problem z mocowaniem na bagażnik (Muirwoods ma :)). 

Natomiast ceny gravelów dopiero się zaczynają powyżej 2.5k. Poniżej jest tylko Romet mistral cross, który jest przelajem z cienkimi oponami i bez mocowania na bagażnik. Najbliżej budżetu i wymagań jest chyba Marin Nicasio. Aspre jw jest całkiem OK, ale jest prawie niedostępny i sądząc z wypowiedzi przedstawiciela Rometa na tym forum tak ma zostać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...