Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
Jarek213

[serwis] Suntour XCR

Rekomendowane odpowiedzi

Jarek213
Napisano (edytowane)

Nigdy go nie rozbieralem a juz jest tak suchy ze mozna go lekko wgiac i tak zostanie wiec chyba czas to zrobic, tylko nie do konca wiem jak i co tam nasmarowac jak juz go rozbiore. Chce tylko zdjac dolne golenie i wyczyscic gorne i dolne i nasmarowac, nie chce sie bawic w wyjmowanie tlumika ani nic z tych rzeczy.

Edytowane przez Jarek213

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Taki temat pojawia się średnio raz w miesiącu. Poszukaj, naprawdę, znajdziesz odpowiedź na wszystkie pytania. Na Youtube też spokojnie znajdziesz sporo filmów z instrukcją.

Godzinę temu, Jarek213 napisał:

Nigdy go nie rozbieralem a juz jest tak suchy ze mozna go lekko wgiac i tak zostanie wiec chyba czas to zrobic,

Nie, to nie jest czas żeby to zrobić. To jest już o wiele, wiele za późno. Prawdopodobnie amortyzator nadaje się już na śmietnik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jarek213
1 godzinę temu, skom25 napisał:

Taki temat pojawia się średnio raz w miesiącu. Poszukaj, naprawdę, znajdziesz odpowiedź na wszystkie pytania. Na Youtube też spokojnie znajdziesz sporo filmów z instrukcją.

Nie, to nie jest czas żeby to zrobić. To jest już o wiele, wiele za późno. Prawdopodobnie amortyzator nadaje się już na śmietnik.

Przez troche mam na mysli jakies 3mm, amortyzator ma tylko dwa lata wiec chyba nie moze byc tak zle

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

No to ugina się o 3mm czy po ugięciu o 3mm nie wraca?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jarek213

No jak go tak delikatnie ugnę o te 3mm to nie wraca ale tak to normalnie jest cały skok.

Patrzylem jak go rozkręcić i nie wiem jak się uporać z tym pokrętłem regulacji tłumienia odbicia bo nie bardzo chce zejść tak jak na poradnikach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Łapiesz przez suchą szmatkę, tak żeby się nie ślizgało i ciągniesz jednocześnie lekko kręcąc w obydwu kierunkach. Jak już wyjdzie i będziesz składał, to nałóż na oring smar, w przyszłości zejdzie dużo łatwiej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jarek213
Napisano (edytowane)

Dobra udalo sie wyjac.

 

 

Edytowane przez Jarek213

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Ja go cały czas używam na serwisie i się bardzo dobrze spisuje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jarek213

A jak wsadze sobie te gabki smarujace to i tak uzyc tego smaru stalego czy juz nie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jarek213

Jezdzilem dzisiaj i przy temperaturze 16 stopni i lekkim wietrze widelec stawal sie praktycznie sztywny, takie smarowanie cos na to pomoze? Bo wystarczy ze troche zimnego wiatru powieje i juz jest strasznie twardy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pand0ra

Rozebrałeś w ogóle ten amortyzator? Nie ma rdzy na goleniach? Nie ma luzów na śligach?

Jeżeli w środku wszystko wygląda ok to kup "smar wapniowy" Orlen Greasen STP, bo do XCR'a nie ma co ładować drogich smarów i zrób serwis, powinno pomóc. Choć i tak może być już za późno i masz zatarte/zardzewiałe lagi i tu już nic za bardzo nie pomoże poza częstym smarowaniem, żeby w ogóle to jakoś chodziło.

Gąbki namocz w gęstym oleju silnikowym albo do amortyzatorów, smar dajesz normalnie.

Ile ważysz? Jak jest zimo to sprężyna/elastomery stają się sztywniejsze i amor gorzej chodzi, ale 16 stopni to już nie tak mało.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jarek213
9 godzin temu, pand0ra napisał:

Rozebrałeś w ogóle ten amortyzator? Nie ma rdzy na goleniach? Nie ma luzów na śligach?

Jeżeli w środku wszystko wygląda ok to kup "smar wapniowy" Orlen Greasen STP, bo do XCR'a nie ma co ładować drogich smarów i zrób serwis, powinno pomóc. Choć i tak może być już za późno i masz zatarte/zardzewiałe lagi i tu już nic za bardzo nie pomoże poza częstym smarowaniem, żeby w ogóle to jakoś chodziło.

Gąbki namocz w gęstym oleju silnikowym albo do amortyzatorów, smar dajesz normalnie.

Ile ważysz? Jak jest zimo to sprężyna/elastomery stają się sztywniejsze i amor gorzej chodzi, ale 16 stopni to już nie tak mało.

Rozebralem, z goleniami wszystko ok, luzów chyba tez nie ma. Wazę 70kg

26A45F8F-E703-4FBE-9D7E-D09E1E278ACA.jpeg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jarek213
Napisano (edytowane)

Chociaż są jednak trochę starte widać pod światło ale pod palcem kompletnie nic nie czuć wiec chyba to nie przeszkadza?

Tuleje slizgowe najlepiej wytrzec i nasmarowac na nowo czy dolozyc smar bez wycierania?

35705331-EB59-4555-83D8-E4D661EC7ACE.jpeg

Edytowane przez Jarek213

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Już się zaczyna tarcie na ślizgach. Dobrze że to rozkręciłeś za czasu. Teraz wszystko wyczyść łącznie z dolnymi lagami i na nowo nasmaruj

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jarek213
Napisano (edytowane)

nasmarowalem i zlozylem ale blokada skoku przestala dzialac

//edit

Pokrecilem troche regulacja tlumienia i blokada sie obudzila

Edytowane przez Jarek213

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

XCR i wszystko poniżej to niestety "jednorazówki". Chociażbyś go smarował codziennie to po pewnym czasie pojawią się takie przetarcia. Dla porównania takie przetarcie w wyższych modelach praktycznie dyskwalifikuje amortyzator.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Wszystkie kartridże Suntoura pracują pionowo , przy serwisie to jest oczywiste że obracasz go w różne strony a nie trzymasz go stale pionowo, przez co po zmontowaniu musi trochę popracować aż do pełnej pracy kartridża żeby ci zaczął blokować

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jarek213

Przejechalem sie i musze powiedziec ze roznica jest ogromna, widelec chodzi bardzo gladko i lekko. Wybiera nawet drobne nierownosci i caly czas pracuje. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×