Skocz do zawartości

[1000] Damski, poza miastem

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

z racji zbliżającego się Dnia Matki postanowiłem zachęcić moją mamę do zwiększenia aktywności fizycznej. Czasu nie zostało już dużo, a jako że nie znam się na rowerach proszę o pomoc. Wytyczne:

- kobieta 55 lat, wysoka i szczupła, podobają się jej miejskie rowery

- rodzice mieszkają na wsi, rower będzie użytkowany przede wszystkim na ścieżkach rowerowych, drogach oraz niekiedy na utwardzonych polnych ścieżkach

- przewidywane eskapady o zasięgu nie dalszym niż 10 km

Jak sądzę intensywność jazdy nie będzie duża, więc cena jaką chcę wydać to 1000 zł. Nie znam się na technikaliach, nie wiem jaka rama będzie lepsza i ile biegów ma mieć rower, ale - biorąc pod uwagę kryterium wyglądu które jest w tym przypadku bardzo ważne - wyselekcjonowałem dwa rowery:

https://www.domenasportowa.pl/product-pol-83125-Rower-damski-Le-Grand-Lille-2.html

https://www.decathlon.pl/rower-miejski-elops-520-id_8378613.html

Który wybrać? Czy może szukać czegoś innego?

Pozdrawiam.

Napisano

Dziękuję za opinię. Rower niestety nie do dostania w cenie do 1000 zł - najtańszy model jaki udało mi się znaleźć kosztuje 1250 zł. W dodatku towar dostępny na zamówienie. No chyba, że źle szukam. 

Rozumiem, że lepiej brać rower z aluminiową ramą? 3 biegi wystarczą?

A co myślicie o Cossack Luna/Sola? Lepsze od moich typów?

Napisano

Czy wystarczy 3 biegi to zależy od terenu gdzie będzie się jeździło i od kondycji rowerzystki. Jak duzo podjazdow to mozna pomyśleć o 7biegowym nexusie. Za 1250 na allegro sie znajdzie cos na aluminiowej ramie, kola 28, nexus 7. Większość będzie z amortyzatorem, ale jezeli na grubszych oponach (>1.75) i ze stalowym widelcem to też moze byc. Najlepiej jak by reszta rurek (kierownica, mostek, podsiodlowa) tez były aluminiowe.

Upd. Chociaż 7biegowe zaczynają się od 1300 - indiana moena 7b i podobne. Takze w sensie budżetu to raczej 3biegowy do kupienia.

Napisano