DIY Napisano 10 Maja 2018 Napisano 10 Maja 2018 Witam! Jak w temacie - mi się wydaje, że odczuję sporą różnicę, chyba taką jakiej właśnie potrzebuję bo jak dla mnie blat 52 jest za duży. Jeżdżę amatorsko, bo czasu nie ma, ale grunt, że zajawka jest to i dobrze by było żeby chociaż z tych krótkich wyjazdów była jak największa przyjemność Kończę z przeskokiem z 39 na 52 i z tyłu mam np koronkę 19 co przy kadencji 90 daje ponad 31km/h i spory już przekos łańcucha. Oczywiście dopuszczalny, ale mi to choćby wizualnie się nie podoba Jak coś to gdzie takie cudo kupić? Większość zębatek, które znajduję nie jest (chyba) kompatybilna z napędami 2/3 rzędowymi - nie mają żadnych nitów/wgłębień/nacięć usprawniających wciągnięcie łańcucha. Np coś takiego: http://allegro.pl/zebatka-shimano-50-zeby-i7334597128.html#thumb/10 http://allegro.pl/stronglight-zicral-50t-bcd-130-88-i7315648289.html#thumb/1 Z góry dzięki za helpa Pozdrawiam Piotrek Jeszcze takie coś znalazłem https://www.olx.pl/oferta/blat-korby-zebatka-specialites-alize-49z-130-bcd-do-shimano-CID767-IDpwnXF.html#aabff562fc Przy okazji jeden ząbek mniej i ładnie się prezentuje, tylko czy to się nadaje? Zerkam na kalkulatorze i spokojnie 48T nawet by mogło być, a swoją drogą to jeżdżę też na mtb 3x9 i na blacie 42 nigdy niczego nie zabrakło a często zdarza się bujnąć 40-60km/h (choćby za czymś ). Pozdro
Gość Napisano 10 Maja 2018 Napisano 10 Maja 2018 korba 660x to troche archeo. z 670x problemu az takiego by nie było.... bo 670x byly w wielu kombinacjach i kazdy blat mozna dostac nawet dzis. musisz szukac jakiejs zebatki z rozstawem otworów 130mm, albo ćwiczyć kopyto ;-) znam problem ;-) tez mam tripla 6703 i tam jest zdaje się 53T... TEn Specialites powinien conajmniej dac sie przykrecic do tej 6603, ale jak bedzie wchodzil najwyzszy bieg, i schodził, to chyba nikt CI nie powie. No chyba ze ktos cwiczyl takie kombinacje. z tym blatem. Pierwszy blat Shimano nie pasuje, ma bcd 125mm nie przykrecisz. Zicral jakis taki ..wyglada jak singlowy.
DIY Napisano 10 Maja 2018 Autor Napisano 10 Maja 2018 Może i archeo, ale na moje potrzeby jest git, i tak mam na tym złożoną szosę 8,3kg więc wg mnie nie jest źle a jeżdżę na szosie rzadko i tylko dla frajdy, na coś co zakrawałoby na coś jakkolwiek zbliżonego do czegoś zwanego treningiem nie mam czasu. Jeżdżę głównie mtb i "city mtb" a i na maratony nie mam też czasu niestety . Jak dla mnie przy jeździe samemu blat 52/53 nie ma żadnego sensu bo przy kadencji 90 i kasecie 11-25 wykorzystując dolną połowę kasety mamy prędkości rzędu 40-60km/h a 40 przypada na połowę kasety. Kto jeździ dystanse choćby 50-100 km ze średnią prędkością 40km/h? Co do tego shimano to był w ogóle taki rozstaw 125mm? Myślałem, że może źle zmierzone Coś mi świta, że była ultegra 50/34 ale czy nie było to przypadkiem pod 110mm? Jakby było na 130 to może nawet ktoś by się zamienił Aha, jeszcze pytanie wtrącę - jaka jest kompatybilność Tiagry 2x10 z manetką Ultegry z 3x10? Mam tak założone i teoretycznie działa, ale nie do końca tak jak powinno, będę zmieniał (obejmę na 34,9 musiałem kupić) i nie wiem czy coś usprawnię czy nic się nie zmieni? Pozdrawiam
DIY Napisano 11 Maja 2018 Autor Napisano 11 Maja 2018 Do zębatek jeszcze wrócę, ale póki co odpowiedziałem sobie na pytanie dodatkowe - kompatybilność Tiagry 2x10 z Ultegrą 3x10 wynosi jakieś.... 30% Czyli działa, zmienia, da się jechać, ale jeśli chodzi o możliwość wykorzystania wszystkich przełożeń (choćby czysto teoretycznie pomijając mega przekos łańcucha) to nie ma takiej możliwości. W końcu dotarła do mnie obejma na 34,9, założyłem i śmiga - 100% wykorzystania przełożeń bez ocierania
DIY Napisano 8 Czerwca 2018 Autor Napisano 8 Czerwca 2018 Temat jeszcze nie rozwiązany.... znalazłem coś takiego jeszcze: https://www.olx.pl/oferta/blat-korby-zebatka-specialites-alize-49z-130-bcd-do-shimano-CID767-IDpwnXF.html#e5a2400c9c Kształt niesinglowy, nity niby są, ale nacięć brak, więc pytanie jak to się będzie wciągało.... Co do jazdy to nie ma czasu oczywiście, ale parę razy się karnąłem ostatnio i ten blat 52 to masakra, nawet na zjazdach ponad 50km/h nie wykorzystuję do końca kasety, a jakby blat był odrobinę mniejszy, a nawet byłaby możliwość szybciej pojechać, to wolałbym kadencją nadgonić te kilka razy do roku zamiast przez pozostały czas się wkurzać... Jakby tak mieć z kim jeździć - w czterech czy w pięciu to spoko, jakby było cały czas z wiatrem albo z górki też, ale solo w normalnych warunkach 52T w 3x10 odpada. Pozdrawiam
DIY Napisano 8 Czerwca 2018 Autor Napisano 8 Czerwca 2018 A, i jeszcze jedno - czy zmiana zębatki (niby nie duża licząc średnicę, ale jednak) nie spowoduje jakiegoś upośledzenia w przerzucaniu biegów? Zakładam, że pewnie będę musiał lekko obniżyć przerzutkę na rurze podsiodłowej?
DIY Napisano 8 Czerwca 2018 Autor Napisano 8 Czerwca 2018 Znalazłem takie zdjątko: tarcza prawdopodobnie taka sama, link do ogłoszenia: https://www.ebay.com/itm/SPECIALITES-Track-Chainring-49T-130mm-BCD-9-10-Speed-Alize-Piste-Made-in-France-/282876113520 i tu dokładnie widać, że zęby mają różną długość więc i wciągać powinno Chyba zaryzykuję, najwyżej pójdzie na odsprzedaż albo kiedyś coś się z tego jeszcze skleci
DIY Napisano 8 Lipca 2018 Autor Napisano 8 Lipca 2018 No i zanim się w pełni namyśliłem to już mi ktoś tamtego Specialitesa sprzątnął, ale ostatnio po kilku jazdach powiedziałem dość - trzeba coś zadziałać. Pogrzebałem i kupiłem tarczę Miche Supertype 50T i jest super. Opuściłem lekko przerzutkę, wyregulowałem i trochę pojeździłem. Wrażenia po ok 250km są takie, że przeskok między średnim a dużym blatem jest mniej wyczuwalny i dużo fajniej się tym operuje. Moment zwątpienia czy jechać na 39 czy na 52 już prawie nie istnieje a jak już nawet potrzeba zmiany to przy przejściu z 39 na 52 i odwrotnie wystarcza zmiana na kasecie o 1-2 koronki a nie o 2-3. Przy okazji przekos łańcucha jest mniejszy i wykorzystanie kasety w większym zakresie. Generalnie wg kalkulacji przełożenie 50/11 przy nominalnej kadencji 90 daje 52,2km/h, a jak trzeba dokręcić to przy 110 jest 63,8, więc przy jeździe "cywilnej" i ilości zjazdów jakie pokonuję rocznie to na tych dodatkowych dwóch zębach byłbym szybszy o jakieś 10s rocznie Podsumowując - mi taka zmiana bardzo podeszła (oczywiście nie wszystkim musi). Jak ktoś jeździ w grupie, ma super kopyto, albo lubi twarde przełożenia to nie ma co grzebać, ale jak się jeździ w pojedynkę, lubi szybkie sprinty, nie ma się zjazdów 70-80km/h na których trzeba dokręcać to 50/49T ma więcej plusów niż minusów. Pozdrawiam DIY
gregw Napisano 17 Lipca 2018 Napisano 17 Lipca 2018 Witaj! Podłączę sie pod Twój watek choc widze ze temat juz poniekad rozwiazany. Tez mam podobny dylemat - tez mam tripla ultegry 6603 i tak samo chce zmniejszyc blat z 53 na 50/48. Napisz prose jak sprawuje sie to Miche - sprawnie podaje lancuch, ma jakies systemy ulatwiajace i czy sie nie zacina w trakcie przechodzenia z 39----->50T? Dzieki za info. P.S. jestem z oławy wiec jakby co do zobaczenia na szosie!
DIY Napisano 18 Lipca 2018 Autor Napisano 18 Lipca 2018 20 godzin temu, gregw napisał: Witaj! Podłączę sie pod Twój watek choc widze ze temat juz poniekad rozwiazany. Tez mam podobny dylemat - tez mam tripla ultegry 6603 i tak samo chce zmniejszyc blat z 53 na 50/48. Napisz prose jak sprawuje sie to Miche - sprawnie podaje lancuch, ma jakies systemy ulatwiajace i czy sie nie zacina w trakcie przechodzenia z 39----->50T? Dzieki za info. P.S. jestem z oławy wiec jakby co do zobaczenia na szosie! Witam! Z początku myślałem, że trochę gorzej to będzie chodzić niż fabryczna ultegra, ale już po pierwszej jeździe chyba się wszystko ułożyło i jeśli chodzi o jakość przerzucania to nie odbiega niczym więc mogę z czystym sumieniem polecić zmianę (a nawet jak jakaś różnica jest to na tyle nieistotna, że spokojnie można się ekspresem dostosować) . Elementów odpowiedzialnych za wciąganie łańcucha wydaje się jakby mniej niż shimano (shimano ma dodatkowe wyfrezowania, a w miche tylko nity i kształt zębów), ale najwyraźniej wystarcza, tym bardziej, że teraz już zmiana blatu z przodu jest dużo rzadsza - tu pewnie wiesz o co chodzi bo na 52 chcąc kręcić moją kadencję co chwila zmieniałem zdanie. Jedyny chyba "powiedzmy minus" to to, że wyglądem błyszcząca miche odróżnia się od fabrycznej szarości ultegry, ale ja jestem zdania, że ma służyć a estetyka może być przy okazji, jak się uda. Aha, moje odczucie po zmianie na 50-tkę jest super i biorąc pod uwagę przeskok to 48T wydaje się że byłoby za mało, ale oczywiście możesz próbować, do 60km/h i tak spokojnie wystarczy Ja swoją zębatkę kupiłem tutaj: http://allegro.pl/miche-supertype-50t-bcd-130-shimano-9-10s-93-i7409495575.html?snapshot=MjAxOC0wNi0yN1QyMzo1MTo0Ni4yMjFaO2J1eWVyO2Y4YzAyNzY5YjQyNTUxNmM2ZGU4NDE2Mjc2MmVhODNlMDQxNzVmNjI0ZDFhMzA2MzIyOTc2MmE5ZWNiNWZjZTM%3D#thumb/3 Chwilowo aukcja zakończona bez ofert kupna, ale może jakiś urlop firma ma bo żadnej aukcji nie mają wystawionej. Paczka przyszła dobrze zapakowana, bez wad czy skaz. Jak dobrze pamiętam to ta zębatka jest przy okazji kilkanaście gramów lżejsza niż fabryczna :) Pozdrawiam, może się kiedyś spotkamy na trasie :)
gregw Napisano 18 Lipca 2018 Napisano 18 Lipca 2018 dzieki za opinie i link kupilem 48T BBB - ja tez jezdze zazwczaj singlem wiec speed 60 to abstrakcja pozdr i do zobaczenia czesc
DIY Napisano 19 Lipca 2018 Autor Napisano 19 Lipca 2018 Spoko, napisz najwyżej jak pojeździsz jak się sprawuje to będzie może dla kogoś na przyszłość Pozdrower DIY
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.