Skocz do zawartości
hal900

[mostek] regulowany - problem z wymianą

Rekomendowane odpowiedzi

hal900
Napisano (edytowane)

Witam

 

Kupiłem sobie taki rower  https://www.rowerynajtaniej.pl/pl/p/Rower-28-CROSS-Kands-Maestro-2017-czarny-mat-czerwony/317  rama 21 cali

Rower jest średnio wygodny .

Chce mu zmienić  mostek na taki  http://allegro.pl/mostek-promax-ma-573-8t-ahead-regulowany-zacisk-i6882715577.html

z kierownicą o tym kształcie z 8 cm wzniosem

9bf5fd404ff38b7eb21be927d3dc

jak taki mostek sie montuje do tego roweru ?bedzie to pasować?

Edytowane przez hal900

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Będzie pasować ( kierownica ze zdjęcia plus mostek z linka ) Montuje się normalnie jak każdy ahead. Śruba z góry ( ukryta trochę w tym wsporniku promaxa ) ściąga wszystko razem, śruby z boku kończą dzieło. Kwestia jak to będzie wyglądało, moim zdaniem to popadasz w skrajność z pozycji nazwijmy ją sportowej na emerycko wyprostowaną. ( jeśli wspornik do góry i do siebie plus wysoka kierownica ) Oczywiście można i tak. Pamiętaj, że linki i pancerze do wymiany bo będą za krótkie.

/edit

Może wystarczy tylko coś takiego ?

http://allegro.pl/przedluzka-rury-kierownicy-wspornika-mostka-28-6mm-i7240600716.html

/edit 2

Pamiętaj, że będziesz skazany już na ten zestaw który wybrałeś, gdyż na 99 % masz kierownice o grubości 31.8 w miejscu mocowania ( nie będzie pasowała do nowego wspornika )

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900

ok faktycznie pomierze jeszcze rurki

Widziałes gdzieś taki regulowany na kierownice 31.8 ?

1.1/8 to jak mniema jest do widelca ?Tam równiez chyba widze 2 rozmiary na allegro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

1 1/8 to średnica rury widelca, taka jest u Ciebie. Zmierz długość wspornika kierownicy ( od środka nakrętki do środka kierownicy ) ewentualnie czy jest na nim napisany kąt wzniosu.  Może krótszy lub o bardziej stromym kącie plus to co dałem wyżej załatwi sprawę.

np. taki :

https://www.olx.pl/oferta/mostek-kierownicy-wspornik-kross-100mm-150g-31-8mm-CID767-IDkXIEy.html#844bcadd79

( tu trzeba by się upewnić czy faktycznie jest 31.8 bo mi wygląda na 25.4 , ale mogę się mylić )

/edit

Coś takiego gdybyś założył na przedłużkę którą pokazałem we wczesniejszym poście to myślę byłoby ok. ( i nie ważyło tonę - jak Twój wspornik promaxa, zalinkowany )

https://www.olx.pl/oferta/wspornik-kierownicy-author-aco-st-009-1-1-8-90mm-35-kier-31-8mm-CID767-IDpDgq3.html#353aeb8726

/edit 2

Albo taniutki taki :

https://www.olx.pl/oferta/mostek-wspornik-kierownicy-31-8mm-aluminiowy-CID767-IDtdasF.html#7feca1060a

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900

kierownica  w mocowaniu ma 31 mm na 100%

Linki ok 20 cm zapasu

Co do wspornika chciałbym traki regulowany beznarzedziowo bo duzo rozkecania jak sie połzy kierownice bo manetki maja nieodpowiedni kąt wtedy równiez a jak wyczaiłem ten promax równiez wtedy ma regulacjje na kierownicy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Jeśli nie masz kierownicy prostej jak strzała ( a nie masz )  to zawsze manetki będziesz musiał przekręcić po zmianie kąta wspornika. Niezależnie jaki to będzie wspornik. Kąt się zmienia, zmienia się kąt manetek i klamek hamulca na kierownicy. Ten promax różni się tym od innych regulowanych, że nie musisz używać kluczy imbusowych, żeby zmieniać kąt wspornika. ( oczywiście jak pisałem wcześniej kąt klamek/manetek na kierownicy i tak się zmieni - nie uciekniesz od tego )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900

No ale po rozłaczeniu dzwigni widze ze w tym promaxie jest mufa przecieta wiec jest regulacja pochyłu oraz równiez manetek .Czy sie myle?

Orginalny mostek ma 100mm i chyba wznosi sie na 20

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Tak musi być, żeby zaciskać go za pomocą wajchy a nie klucza. Kąt manetek/klamek zmieni się. Musiałbyś dodatkowo przekręceniem samej kierownicy to kompensować. Faktycznie, samych klamek/manetek raczej nie będziesz musiał ruszać, ale to dotyczy wszystkich kierownic.( wspornik nie ma tu nic do rzeczy )

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900

32c8555c95deed1e.jpg

 

czyli jakbym chciał przekręcić kierownice tj manetki i klamke hamulca to i tam musze mieć imbus do tej śruby ?

Teraz, SoloTM napisał:

Faktycznie, samych klamek/manetek raczej nie będziesz musiał ruszać, ale to dotyczy wszystkich kierownic.( wspornik nie ma tu nic do rzeczy )

Nie rozumiem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Na 99 % tak.

Chociaż może się mylę..hmm

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900

To dalej te wsporniki niedopracowane.Wszystko to na przegubach powinno latać a tym bardziej bez imbusu

Widziałes jakiś inny ciekawy z jakimś rozwiazaniem tego typu ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Widziałem kilka, ale w każdym rpzypadku jak pamiętam ( regulowałem ) kierownica była nieruchoma, sam wspornik tylko kąt zmieniał.

/edit

Przyglądam się i faktycznie, jeśli wajcha luzowałaby ten element z imbusem, to również i kierownicę można by przekręcić. Zadzwoń i zapytaj sprzedawcę.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900

No napisze do promaxu ale z tego zdjecia wnioskuje ze jednak beznarzedziowo równiez jest przekrecanie kierownicy na osi

2b73b7084124aa834bdb29abb7cc

Szkoda ze nie ma 2 przegubu z przyciskiem wtedy byłaby juz bajka. 100 lat produkuja rowery a dalej nie potrafia zrobić

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kolmark

Potrafią, tylko nikt tego nie potrzebuje (no prawie nikt). Rower ustawia się raz, a dobrze, nikt nie zmienia kierownicy dwa razy dziennie pod kolor oczu albo rękawiczek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900

 Jakby potrafili to by były

Co do montażu to w takim mostku trzeba zdjać z 1 strony manetki i hamulec ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Tak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900

xlc-st-t13-mostek-ahead-regulowany.jpg

 

kupiłem jednak taki mostek bo beznarzedziowe to raczej w 25 mm sa i jest problem dostania 31

fajny bo regulacja 90 stopni

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

No faktycznie fajny. Jeszcze kilka lat temu to nic prawie nie było ciekawego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900

Niech ich piekło pochłonie.Żeby to człowiek na każdym kroku musial poprawiać fabryke xD

Dali za krótką śrube do montazu tego mostka i musialem dymać ze 3 km do sklepu o 1.5 cm dluzszy imbus

 

Co do mostka no to teraz bajka jest.Wygodna pozyycja.....

Natomiast regulacja jest nawet wieksza niz producent pisze bo do jakiś 110-120 stopni.

SoloTM

Miałes racje ze linki przy duzym wzniosie kierownicy będa za krótkie

7688950725e13e82.jpg

Zobaczym jak z prowadzeniem tego.......

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Aco Ty tam masz pod mostkiem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900

A taka latareczka ze strachu zamontowana dla strazy miejskiej xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900
Napisano (edytowane)

9d2b7ae6d4429e91.jpg

 

czy ich pogieło ?

Ten mostek ma bląd konstrukcyjny.Nie dośc ze śruba była za krótka to pól biiedy wkońcu producent nie wie do czego bedzie przykrecone to ale  przez za szerokie tuleje nie idzie mostka dobrze skręcić i sie rusza .Juz myślałem ze moze zabki sie wyrobiły przez tą 1 stopniowa regulacje albo precyzja wykonania made in china ale nie poprostu ten mostek nie powinnien być produkowany.

Ja rozumiem ze sie coś spieprzy przy projektowaniu  ale po wyprodukowaniu powinnien ktoś sprawdzić czy produkt działa prawidłowo......

A ktoś sie sie tu wypowiadal że potrafia.Dobre mozna sie pośmiac troszku  xD

Teraz albo zeszlifować łeb śruby do odpowiedniej średnicy ale z 0.5-1  cm podkladek o odpowiednim wymiarze.....
 

Edytowane przez hal900

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hal900

No o i rozkminiłem co było nie tak

JA

 

Ten mostek montuje sie rozkrecajac całe ustrojstwo i dając śrube pod tuleje

 

Przez chwile myslałem ze po prostu mostek byl bez śruby i dystrybutor dołaczył swoja jakąś nieprawidłową tj nie spradzając czy to abla

e9d9b33a3b2e3b7e.jpg

Wskazywało to na pięknie wyzłobiona tuleje pod śrube storzkową

Także śruba była odpowiednia bo sie chowa duzo głębiej .

Na swoje usprawiedliwienie mam ze producent nie dolacza instrukcji xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×