Bartekl Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Swój rower doprowadziłem już właściwie do ładu a teraz zabrałem się za serwis roweru mojej dziewczyny. Jest to 10-letni Scott Tiki. Niestety przez te lata nie miał żadnego serwisu. Chcę wydać jak najmniej pieniędzy ale żeby rower był solidny. W rowerze jest zamontowana korba Shimano Altus FC-M191 i oś korby Chian_Haur CH-52-B. Korba ma strasznie zjechane niektóre zęby, z pewnością do wymiany i tu moje pytanie czy mogę wymienić to na tourneya: http://allegro.pl/korba-shimano-tourney-ty301-7rz-42-34-24t-170mm-cz-i7274194286.html http://allegro.pl/shimano-korba-tourney-fcty501-42-34-24-mtb-super-i7041063347.html http://allegro.pl/korba-shimano-tourney-fc-m131-42-34-24-mtb-super-i4936713258.html Wydaje mi się że nie ma między nimi żadnych różnic więc chyba śmiało można brać najtańszy? Czy lepiej zostać przy altusie? http://allegro.pl/korba-kor41-fcm-311-shimano-altus-42-czarna-i7273555206.html#thumb/4 Różnica cenowa niewielka tylko czy jest ona czymkolwiek uzasadniona? Przy tym Altusie jednak jest nieco mniejsza ilość zębów na dwóch najmniejszych blatach oraz długość ramion jest o 5 mm dłuższa. Którą lepiej wybrać bo naprawdę nie wiem? I czy będę musiał wymieniać oś? Ta która jest teraz w rowerze działa naprawdę bez zarzutu czy lepiej kupić: http://allegro.pl/os-mechanizmu-korbowego-neco-ital-dl-122-5-mm-i6717493552.html I sprawa nr 2. Zrobiłem komplety serwis wolnobiegu. Koło już przymocowane szybkozamykaczem do ramy. Jak poruszam kołem na boki jest wyczuwalny delikatny luz. Tak jakbym nie dokręcił wystarczająco mocno konusów bo na pewno dobrze je skontrowałem. Jednak jak dokręcałem konus przy montażu jeszcze o jakieś 90 stopni to już koło chodziło na osi jakoś ciężko, tak jakby było za mocno skręcone konusami. Bardzo proszę o wskazówki. Zrobiło się już ciepło a ja drugi tydzień serwisuje rowery i domawiam narzędzia i części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemogg Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 ad. sprawa nr 2 tu masz wyjasnienie http://nieoceniam.pl/tuning-tips/zapytaj-mechanika/serwis-piast-na-kulkach/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartekl Napisano 15 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 dziękuję za link. Przeczytałem. Znalazłem tam kilka przydatnych porad. Jutro pewnie będę poprawiał ten luz. Czekam na opinie pozostałych co do punktu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 W/w korby są bardzo podobnej jakości, bierz fc-m131, pytanie czy łańcuch i kaseta ( a może jest tam wolnobieg - nie widzę w necie specyfikacji tego roweru ) są ok? Jeśli korba ma strasznie zjechane jak mówisz zęby, łańcuch i kaseta do wymiany również będą. Korbę weź 170 mm bo 175 mm to dla dość wysokich osób ( długie nogi ) powiedzmy od około 183 cm w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartekl Napisano 15 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Jest tam wolnobieg, ale rozebrałem go, wyczyściłem, nasmarowałem i złożyłem. Łańcuch muszę kupić bo stary był wyciągnięty. Wiem że wolnobieg powinienem też wymienić ale o dziwo jego zęby wyglądają całkiem ok. Jedynie na korbie największy blat miał mocno zjechane zęby. Trochę się zdziwiłem bo nie przypuszczałem żeby moja dziewczyna najczęściej jeździła na największym blacie ale podobno właśnie tak było A oś korby chyba mogę zostawić prawda? Tą korbę fc-m131 polecasz ze względu na ramiona 170 mm oraz najniższą wagę jak przypuszczam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Suport możesz zostawić, oryginalnie ma 122 mm więc będzie pasował do nowej korby. Polecam bo mi się podoba - i wyglądem przypomina oryginał. fc-m311 jeśli jest lepsza to niewiele ( podejrzewam że wcale ) więc po co przepłacać, ale oczywiśćie jeśli się podoba to bierz fc-m311 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teraw Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Jeśli łańcuch jest wyciągnięty i zęby korby są zjechane, to nie ma technicznej możliwości, żeby wolnobieg był ok. Zrób jego zdjęcie i wstaw do tematu oceniamy stan zębatek, przyklejony w tym dziale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartekl Napisano 16 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartekl Napisano 19 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 Wymieniłem korbę, łańcuch i łańcuch lekko skacze na wolnobiegu, czy to właśnie wina jego zużycia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 Jak przy depnięciu to tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartekl Napisano 21 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2018 Korba wymieniona. Wolnobieg przyjął nowy łańuch ale faktycznie chyba warto go wymienić wkrótce. Dzięki wszystkim za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.