Skocz do zawartości

[Napęd] wymiana całości

Roch1920

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć potrzuję waszej pomocy, otóż mój napęd dojeździł już swego kresu.

Nie mam bladego pojęcia na temat jakości wykonania poszczególnych elementów. Jestem zwykłym laikiem w tym temacie.

Aktualne komponenty które mam są następujące:

• Przerzutka przednia: SHIMANO TX51
  • Przerzutka tylna: SHIMANO Acera
  • Korba: SUNTOUR CW13-NEX-T208, 28/38/48 zębów
  • Środek suportu: SUNTOUR XCM cartridge
  • Kaseta: Shimano CS HG-31 11-32 zęby 8 biegów
  • Łańcuch: KMC Z72

Chciałbym podnieść jakość poszczególnych komponetów.

Przerzutkę przednią dostałem nową Shimano Deora FD-M590 9rz, którą musiałem założyć ponieważ dwa tygodnie temu przestała działać poprzednia, więc zastanawiam się nad Kasetą 9rz.

Przeznaczenie to jazda  90% asfalt, czasem wypad w teren do lasu. Jeśli chodzi o budżet to w granicach rozsądku, ponieważ dopóki jeszcze da się jeździć to mogę dokupywać sukcesywnie poszczególne podzespoły.

Pozdrawiam.

Napisano

Jednak budżet będzie ważny już na początku, jeśli chcesz przejść na 9 biegów. Manetki trzeba wymienić. Jakie masz teraz? Osobno klamki i manetki czy razem? W jakim stanie jest przerzutka tylna. Pożyje jeszcze? Ile na początek kasy możesz wydać? 

Napisano

Powiem Ci tyle, że na już mogę wydać 1000 zł, a jeśli ma to być rozłożone w czasie to i więcej. Z drugiej strony nie chciałbym aby kwota, którą będę musiał wyłożyć, była równowartością nowego roweru na nie najgorszym osprzęcie.

Jeśli chodzi o przejście na 9rz zdaję sobie sprawę o zmianie manetki (klamki i manetki są oddzielnie), a przerzutka tylna również powoli się kończy więc wcześniej czy później będzie do wymiany.

Napisano

Za 750-800 możesz przejść na kompletne, nowe, 10rz deore. Za 1k można mieć dodatkowo p.tyl i manetki XT (tylko na co komu xt w rowerze trekingowym?).