Skocz do zawartości

[Części Rowerowe] Wymiana części w rowerze - jak je dobrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :D

Już zaczęło się robić ciepło a więc razem z tym rozpoczęła się moja mania na jazdę rowerem. Pomimo mojego zamiłowania do jazdy jestem kompletnym laikiem, zielonym, nowicjuszem itp. I nie mam żadnego pojęcia na temat budowy roweru jego naprawy itd. Co jest kompletną odwrotnością do tego co wiem o komputerach.

Rower Ma już około 4 lat i ani razu nie wpadłem na pomysł by go nasmarowac oczyścić no dobra oczyszczenie polegało bardziej na oblaniu go całego porządnie wodą co raczej było głupim pomysłem <_< 

Teraz już jestem starszy dalej gówniarz ale wiem że o prawie wszystko trzeba dbać więc chciałbym wymienić kilka starych zaniedbanych i trochę zniszczonych części na nowe o które już bym dbał.

Planuję wymienić hamulce, pedały, przerzutki, wstawić plastikowe błotniki, łańcuch oraz napęd o ile tak można nazwać zębatki przednią i tylną problem w tym że nie posiadam żadnej wiedzy... Zamontowanie tego nie powinno być aż takim problemem nawet jak sam sobię nie poradzę z tym to pomoże mi tata ale chciałbym sam wiedzieć jak dobrać te części aby pasowały były wystarczająco dobre... Poprosił bym was o wytłumaczenie mi co i jak czy to poprzez napisanie bądź link do fajnego artykułu innego wpisu na forum lub filmu na YouTube proszę bo sam nie posiadam jakiś zdolności i znajdowanie takich rzeczy bo zajmuje mi bardzo dużo czasy albo zawodzi nawet przed napisaniem tego tematu 45min szukania poszło na marne chyba po prostu jestem taki głupi...:P

Z góry dziękuję wszystkim osobą które w nawet najmniejszym stopniu spróbują mi pomóc.

Napisano