Skocz do zawartości

[osprzęt - hamulce] Lewa/prawa klamka który hamulec


Dbanan992

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, chciałbym się dowiedzieć (upewnić) jak to jest z klamką od hamulca czyli która od którego hamulca. W głowie mi świta że prawa od tylnego, lewa od przedniego. Gdzie tutaj w Anglii gdzie mieszkam jest odwrotnie. Prawa od przedniego a lewa od tylnego hamulca. No i czasem myli mi się to. I teraz takie pytanie, czy w swoim rowerze w Polsce miałem na odwrót i jest tak jak w tym moim angielskim, czy tutaj w Anglii jest wszystko na odwrót?
Dzięki, pozdrawiam Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja fabrycznie też miałem z prawej zamontowany tył... kiedyś była o tym dyskusja. Chyba wyszło, że ze wzgledów bezpieczeństwa tak montują bo wielu niedzielnych rowerzystów by się pozabijało. Zazwyczaj są praworęczni i jak by ścisnęli mocno przedni hamulec i jeszcze w zakręcie to gleba, a tylni to "rysa", raczej bez gleby... to tak w skrócie.

Jak świadomie hamujesz, to wiesz, że najefektywniej hamujesz przodem i masz po prawej gdzie masz największą siłe w łapie (zakładam praworęczność) i możesz najwięcej wycisnąć z tego hamulca.

Też kiedyś słyszalem, że w Holandii, Anglii itp. tam hamulce właśnie są tak - przód po prawej. Nie wiem, czy tam jest wieksza świadomość techniki jazdy czy jak?

 

Ale to i tak nie problem, ja nie umiem jeździć angielskimi rowerami, bo tam kierownica jest po drógiej stronie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kontynentalne ustawienie przód-lewa, tył-prawa, brytyjskie ustawienie przód-prawa, tył-lewa.

Osobiście mieszkam w UK prawie 12 lat, heble zawsze ustawiam po polsku, gdyż od wyuczonych odruchów hamulcowych trochę za wiele zależy, aby przyzwyczajać się od nowa.

Czasem ludzie zmieniają jednakże na bytyjski system, bo to jest motocyklowo B)

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gdzieś czytałem takie wyjaśnienie, że lewa jest u nas przednia, bo skręt na drodze publicznej w lewo jest niebezpieczniejszy. Z tego powodu główny hamulec jest pod ręką, którą przyciągamy do ciała wykonując ten manewr - daje to możliwość pewniejszego hamowania niż ręką, która jest wyprostowana. Analogicznie przy ruchu lewostronnym jest odwrotnie.

Jakaś logika w tym jest. Teoria o praworęczności mnie nie przekonuje, bo wtedy im rower bardziej pro tym częściej miałby przedni w prawej ręce, bo tak jest pro i ludzie by sobie w tańszych przekładali podążając za modą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...