Skocz do zawartości

[szosa, gravel] Uniwersalny i wygodny rower fitness. Pomoc przy zakupie


Petros601

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Szukam roweru w cenie do 1500 - 2500 zł na dojazdy do pracy i na wycieczki rowerowe (asfalt i drogi polne).
Wymagania
- widelec bez amortyzatora
- masa do 11 kg
- wygdny (wygodne siodełko)
- opony nadające się do jazdy w po mokrej nawierzchni  / ścieżkach polnych i żwirowych
- prosta kierownica
- możliwość założenia błotników

Podobają mi się rowery 'fitnessowe '

Znalazłem takie rowery:
http://www.rowerymerida.pl/produkt1519/speeder-200-rower-merida.html  Znalazłem ofertę za 2500 zł ale nie chcę hamulca hydraulicznego
https://www.btwin.com/pl/rowery-szosowe/rowery-szosowe-rekreacyjne/18701-rower-szosowy-triban-520-fb.html  Niestety Opony typowo szosowe

Oba rowery mają też niewygodne siodełka.

Możecie coś polecić?

 

Napisano
Godzinę temu, Petros601 napisał:

Oba rowery mają też niewygodne siodełka.

No błagam cię - siodełko jak napisał kolega powyżej to indywidualna sprawa -pasuje to na nim jeżdżę ,nie pasuje zmieniam na "kanapę żelową" proste. Siodełka majątku nie kosztują ,tak samo jak opony. Takim tokiem rozumowania to nic dla siebie nie znajdziesz bo: a to siodełko nie takie ,opony za wąskie ,szprychy czarne,gripy za twarde- mam wymieniać dalej?  Takie części które wymieniłeś są wymienialne, niedrogie i nie spowodują zmiany pozycji na rowerze. Pasuje ci triban ?, to bierz go zmień opony i ciesz się jazdą pozdro.

Napisano
24 minuty temu, Pitof napisał:

W dzisiejszych czasach to mocno ogranicza wybór. Zerknij sobie na:

Giant Escape 1 (ma węglowy widelec)

Kellys Physio 30

Można tez spróbować poszukać modeli z rocznika 2017.

Wygodne siodełko to bardzo indywidualna sprawa.

 

 

Dziękuję bardzo ! Obydwa rowery zapowiadają się bardzo ciekawie (Cena, V-Brake, kształt ramy i kierownicy)

Teraz muszę któryś wybrać...

Który z nich jest lepszy pod względem technicznym? (osprzęt) Na obu da się zamontować błotniki? Jakie są zalety/wady węglowego widelca?

Napisano

Osprzęt w tych rowerach to praktycznie to samo. Dobry widelec z włókna węglowego potrafi do pewnego stopnia pochłaniać niewielki drgania i uciążliwe wibracje. Słowem zapewnia troszkę lepszy komfort niż jego aluminiowy odpowiednik, który takich zdolności nie posiada. Karbonowy widelec jest też lżejszy. Jeśli chodzi o montaż błotników to musisz dopytać, ale raczej tak.

W sumie to również nasz rodzimy potentat ma ofercie coś podobnego:

Kross Pulso 2.0

 

Napisano

Tak jak koledzy napisali to co nie pasuje to wymieniam. Ja wymieniłem siodełko na WTB, kierownicę na giętą i opony na węższe. Jestem zadowolony.

Napisano

Rower będę kupował za granicą i niestety Kross Pulso 2.0 jest niedostępny (niemcy). A szkoda bo fajny rower.

Mam możliwość zakupu Giant Escape 1 (2016) w cenie 2100zł  (nowy).

Opłaca się dopłacić pieniądze do lepszego osprzętu? Co zyskam płacąc odpowiednio więcej za Shimano Sora (robie codziennie 8 km na rowerze i kilka wycieczek w  roku po 50-70 km)

Napisano
12 minut temu, Petros601 napisał:

Rower będę kupował za granicą i niestety Kross Pulso 2.0 jest niedostępny (niemcy). A szkoda bo fajny rower.

Mam możliwość zakupu Giant Escape 1 (2016) w cenie 2100zł  (nowy).

Opłaca się dopłacić pieniądze do lepszego osprzętu? Co zyskam płacąc odpowiednio więcej za Shimano Sora (robie codziennie 8 km na rowerze i kilka wycieczek w  roku po 50-70 km)

W Krossie cały osprzęt jest jednakowy -kompletna sora która spisuje się naprawdę nieźle-sam tłukłem ją 3 lata poza tym system suportu to hollowtech 2 więc lżejszy i bardziej sztywny. W Giancie masz zlepek osprzętu- altus, alivio , hamulce tektro i suport chyba octalink.  Wszyscy ci powiedzą ,że na jednakowej grupie rower chodzi lepiej-  ale dla twoich wyjazdów rekreacyjnych i ten Giant będzie dobrym wyborem. Ja osobiście brałbym krossa lub dołożył do sory .Pozdro

Napisano

Skoro przebywasz w Niemczech to podrzucę Ci bardzo ciekawą propozycję:

Radon Skill 7.0

Radon to niemiecka marka, która sprzedaje wysyłkowo. Nie ma marży sklepu stacjonarnego, więc ich rowery maja atrakcyjny stosunek cena/wartość. Z niemieckim vatem i przesyłką na terenie Niemiec to będzie 2700 zł. Rower jest na wysokiej jakości osprzęcie szosowym Tiagra i ma karbonowy widelec od uznanej Dedy. To jest lepsza propozycja niż Pulso. Rower naprawdę wart rozważenia, szczególnie, że jest na wyprzedaży rocznika.

Napisano
Godzinę temu, Petros601 napisał:

więc jednak http://www.rowerymerida.pl/produkt1519/speeder-200-rower-merida.html bedzie chyba najlepszy (shimano sora)

Osprzęt sory oki jednak producent poszedł troche nie tą drogą i włożył do suportu octalink ,co standardem wydaje mi się jest hollowtech -i ta cena 3000 zł. Za taką kasę kolega Pitof podesłał ci link do naprawdę już fajnego sprzętu.

Napisano

Grupa osprzętu Shimano Tiagra stoi w hierarchii producenta półkę wyżej niż Sora. Do tego Merida ma dość przestarzałą korbę z mocowaniem na kwadrat.

Radon nadaje się na polne/szutrowe drogi w takim samym stopniu jak Merida. Jeśli chcesz lepszej przyczepności na luźnej nawierzchni to w obu rowerach będziesz musiał wymienić opony na jakieś z lekko terenowym bieżnikiem. W rowerach fitness generalnie montuje się seryjnie opony z myślą o jeździe po asfalcie, ścieżkach rowerowych itp. twardych nawierzchniach.

Radon sprzedaje wysyłkowo, ale ma też sieć swoich stacjonarnych partnerów serwisowych, do których można zamówić rower:

https://www.radon-bikes.de/en/service/service-partner/

 

Napisano
3 godziny temu, Petros601 napisał:

Radon Road Sklill 5.0  jest o 500zł tańszy (120 euro)
Osprzęt  w Road Sklill 5.0 jest zły? czy tylko trochę gorszy od tego w 7.0  ?

 

Oki skill 5,0 grupa claris 8 rzędów 

Skill 7,0 grupa tiagra 10 rzędów ( pomiędzy nimi jest jeszcze wcześniej wspomniana sora która ma 9 rzędów)

Jeżeli nie masz kasy żeby dołożyć do 7,0 bądź też nie chcesz dopłacać to claris czyli skil l5,0 też do spokojnej ,rekreacyjnej jazdy Ci wystarczy. Problemem będzie, jeżeli złapiesz bakcyla i będziesz chciał czegoś więcej to wtedy bez zmiany grupy się nie obejdzie. Ale jak pisałem wcześniej do jazdy rekreacyjnej skill 5,0 na 100% Ci wystarczy.

Z reszta zobacz sobie tutaj gość ma grupę turney czyli grupę niższą niż ma skill 5,0

 

Napisano
Godzinę temu, mariano77 napisał:

 

Problemem będzie, jeżeli złapiesz bakcyla i będziesz chciał czegoś więcej to wtedy bez zmiany grupy się nie obejdzie.

Chodzi o to że claris szybciej się zużyje? czy chodzi o rozpiętość przełożeń? czy o opory tarcia?
Wolę pieniądze zamiast w napęd (jeśli to niekonieczne) zainwestować w drugie opony (np. Continental Cyclocross Speed ) i wygodniejsze siodełko.

Napisano
21 godzin temu, Petros601 napisał:

Chodzi o to że claris szybciej się zużyje?

Nie, to jest raczej toporna grupa więc o szybkość zużycia nie masz co się martwić

21 godzin temu, Petros601 napisał:

czy chodzi o rozpiętość przełożeń?

Dokładnie o to

21 godzin temu, Petros601 napisał:

Wolę pieniądze zamiast w napęd (jeśli to niekonieczne) zainwestować w drugie opony (np. Continental Cyclocross Speed ) i wygodniejsze siodełko.

To zainwestuj w opony i siodełko bo grupa claris będzie dla ciebie wystarczająca. Pozdro

Napisano

Witam

Zakupilem Radon Road Sklill 5.0.
Rower bardzo dobrej jakosci! Bradzo lekki (wczesniej mialem rower o masie 16kg!). Kiedy przyszedl karton z rowerm (rozmontowanym) myslalem ze kurier sie pomylil bo to nie moze byc tak lekkie i tam nie moze byc roweru w srodku :)

Geomertia ramy wymaga nauczenia sie jazdy na rowerze od nowa. Rower zupelnie inaczej reaguje na ruchy kierownica... Jest bardziej nerwowy.
Strasznie sie zdziwilem kiedy pierwszy raz wjechalem w ruch uliczny: spogladajac w tyl, trzymalem kierownice jedna reka a druga chcialem zasygnalizowac chec zmiany kierunku jazdy, omalo nie zaliczylem gleby...
Mam nadzieje ze to tylko kwestia nauki/przyzwyczajenia?

Od pochylonej  pozycji na rowerze bola tez bardziej nadgarstki i plecy. Ale to chyba kwestia treningu miesni.

Ale szybkosc tego typu roweru jest dla mnie niesamowita! Bez wysilku osiagam 28km/h na asfalcie i moglbym tak przez godzine albo dwie pedalowac gdyby nie bol plecow.

Napisano
7 godzin temu, Petros601 napisał:

Geomertia ramy wymaga nauczenia sie jazdy na rowerze od nowa. Rower zupelnie inaczej reaguje na ruchy kierownica... Jest bardziej nerwowy.

Skill jest zbudowany na ramie, która ma krótką górną rurę i nieduży rozstaw kół. To w dużej mierze wpływa na to, że jest tak żywy w prowadzeniu. Wspomniany tutaj Giant Escape ma bardziej tradycyjną geometrię, w której rama jest zauważalnie dłuższa, a tym samym rozstaw kół również jest znacząco większy. Jest też różnica w kącie główki ramy. W efekcie Escape będzie stabilniejszy przy dużych prędkościach i generalnie spokojniejszy w prowadzeniu. Jednak kosztem zwrotności i szybkości reakcji na ruchy kierownicą.

 

7 godzin temu, Petros601 napisał:

Mam nadzieje ze to tylko kwestia nauki/przyzwyczajenia?

Dokładnie tak. Zresztą na rynku są jeszcze krótsze fitnessy niż Skill. Tak więc nic się nie martw i po prostu czerp przyjemność z jeżdżenia lekkim i zwinnym rowerem. 

P.S. Gdybyś jednak miał przedłużające się problemy z bólem nadgarstków to polecam Ci zmianę gripów (chwytów) na ergonomiczne,  podpierające całą dłoń:

http://www.ergon-bike.com/de/product.html?w=touring&a=griffe#gptouring-series

 

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Witam

Postanowilem odkopac temat (jako jego autor).
Ostatecznie nie moglem przyzwyczais sie do Radona Skilla. Dla mnie osobiscie rower nie nadawal sie do jazdy:
- strasznie niestabilny
-niewygodna pozycja
-problemy z osprzetem

Jadyna zaleta roweru bylo to ze byl lekki.
Mialem mozliwosc oddania roweru do 30 dni i tak zrobilem....

Teraz jestem szczesliwym posiadaczem roweru Crossowego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...