Skocz do zawartości

[max 5000] mtb


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, potrzebuje porady odnośnie zakupu roweru. Mam 181cm wzrostu, waga 85kg, przekrok 89cm.

Nie mam kompletnie pojęcia czy lepiej hardtail czy full, na jakim osprzęcie, jaki rozmiar koła,  jestem całkowicie zielony.

Chciałbym kupić coś w teren, może nawet górski, kamienie, korzenie ale bardziej rekreacyjnie znaczy nie wyścigowo.

Budżet to 4-5tys, mój max to 5tyś.

Co na początek tej przygody polecacie?

Za wszelkie sugestie , propozycje z góry dziękuję.

 

 

Napisano

jesli jesteś w kolorze mistrza Yody to fajnie poczytać blog kolegi naszego forumowego https://www.1enduro.pl/hardtail-czy-full-czy-sztywniaki-maja-jeszcze-sens/ i chwilę się zastanowić. Stety niestety dzisiejsze czasy wymagają specyfikacji, wchodząc do rowerowego sklepu właściwie powinno się mieć sprecyzowane co będzie się robić z danym rowerem przez najbliższe x lat. Z jednej strony fajnie napędza się sprzedaż coraz to nowych pomysłów(czasem przerost formy nad treścią) ale z drugiej dostaje często sprzęt nijako jak garnitur szyty- pod swoje potrzeby. Optuje u ciebie za 29 kołem i raczej fullem lekkim W tym budzecie jednak moze być trudno o nówkę, (może np. Radon lub Cube używany).

Lub rozważysz sprowadzenie np http://www.gooutdoors.co.uk/calibre-bossnut-full-sus-mountain-bike-p347143  w budzecie na mniejszym kole. 

Napisano

Full daje w terenie więcej radości, więcej może i więcej wybacza. Jak się tylko da to moim zdaniem nie ma co patrzeć na HT, szczególnie do jazdy rekreacyjnej.
W Decu jest 740s poniżej 5tys ale z napędem 1x11, co nie każdemu będzie pasować. 

Niestety wybór w tej cenie szeroki nie będzie. Za tyle kupowałem fulla 3 lata temu i już było ciężko, a od tego czasu ceny tylko poszły w górę.

Napisano

ktoś mógłby podpowiedzieć jaki byłby optymalny wymiar ramy i koła w moim przypadku, wiem że najlepiej byłoby na taki rower wskoczyć.

I jeszcze jedno pytanie, ile musiałbym dołożyć do tej kwoty żeby kupić coś w miarę sensownego powiedzmy tutaj w kraju

Napisano

sciezkowce w większości wystąpią w rozmiarze 27,5 lub 27,5+. Przy twoim wzroscie to dobra opcja. 

https://www.dadelo.pl/rower-ghost-kato-fs-3-2017-pd5103/ aczkolwiek szukać 18'.

lub doliczyć do budzetu https://rower.com.pl/rowery-full-suspension-9203 pierwszy z lewej, koło 29 (konsultacja na forum czy rozmiar S przy tym kole będzie odpowiedni)  

 

możesz jeszcze przejść się przejechać- do Deca i przymierzyć do proponowanego już 740s. w M-ce /L-ce.

Ma sztywną oś, oba widelce Manitou, GX W budżecie. Do takiego normalnego jeżdżenia, wygodnego bez jakiegoś enduro katowania w sam raz. (jedyny minus to brak tapera)

Napisano
W dniu 11 marca 2018 o 16:15, MaciejR napisał:

Witam, potrzebuje porady odnośnie zakupu roweru. Mam 181cm wzrostu, waga 85kg, przekrok 89cm.

Nie mam kompletnie pojęcia czy lepiej hardtail czy full, na jakim osprzęcie, jaki rozmiar koła,  jestem całkowicie zielony.

Chciałbym kupić coś w teren, może nawet górski, kamienie, korzenie ale bardziej rekreacyjnie znaczy nie wyścigowo.

Budżet to 4-5tys, mój max to 5tyś.

Co na początek tej przygody polecacie?

Za wszelkie sugestie , propozycje z góry dziękuję.

 

 

Zanim wybierzesz rower pomyśl gdzie będziesz go używał. Jeśli to jazda w niezbyt trudnym terenie, bez wypraw w wysokie góry to być może zwykły model do cross-country o skoku 100 mm i kołach 29" będzie lepszym wyborem niż typowy ścieżkowiec na kołach 27,5" i skoku 130-140 mm? Pamiętaj też, że rower typu full to także trochę wyższa masa i dodatkowy koszt serwisowania dampera (czyli tylnego amortyzatora). 

Napisano
16 godzin temu, paulsen napisał:

Zanim wybierzesz rower pomyśl gdzie będziesz go używał. Jeśli to jazda w niezbyt trudnym terenie, bez wypraw w wysokie góry to być może zwykły model do cross-country o skoku 100 mm i kołach 29" będzie lepszym wyborem niż typowy ścieżkowiec na kołach 27,5" i skoku 130-140 mm? Pamiętaj też, że rower typu full to także trochę wyższa masa i dodatkowy koszt serwisowania dampera (czyli tylnego amortyzatora). 

Górki może nie są za wysokie, to jest z reguły od 500 do 1200 m.n.p.m, teren jest dość zróżnicowany od łagodnego po trudny (kamienie, korzenie, nierówności), więc chyba lepszym wyborem byłby właśnie ścieżkowiec, choć czasem część trasy trzeba przejechać asfaltem.

22 godziny temu, lederfox34 napisał:

sciezkowce w większości wystąpią w rozmiarze 27,5 lub 27,5+. Przy twoim wzroscie to dobra opcja. 

https://www.dadelo.pl/rower-ghost-kato-fs-3-2017-pd5103/ aczkolwiek szukać 18'.

lub doliczyć do budzetu https://rower.com.pl/rowery-full-suspension-9203 pierwszy z lewej, koło 29 (konsultacja na forum czy rozmiar S przy tym kole będzie odpowiedni)  

Czy przy tych modelach które zaproponowałeś występuje blokada tylnego amortyzatora, np z poziomu kierownicy i czy to też wiąże się z wyższą ceną?

Napisano

zaproponowałam :)

nie, nie widzę- po linkach i przełączniku chociażby patrząc- w Bluebirdzie jest dostępne 'od ręki', ale nie włącza się nogą podczas jazdy, podobnie z Kato. No i niestety wiąże się w większą ceną, podobnie jak sztyce regulowane z blokadami z kierownicy. Plus na Kato to sztywna oś z przodu i Dartmoor boost, Boosnut tego akurat nie miał. Jesli boisz się przełączania na ten asfalt to niepotrzebnie, spokojnie da radę manualne. Zawsze mozesz spojrzec na NS Eccentic w stali (chociażby używane- od 3ty w gorę rocznikowo bo nówki są drogie około 6900.) co tez jest fajnym rozwiązaniem z grubszą oponą.

Przejrzyj bazar forum tam może znajdziesz i fula bo są wyprzedaże wiosenne. 

Napisano
49 minut temu, lederfox34 napisał:

Jesli boisz się przełączania na ten asfalt to niepotrzebnie, spokojnie da radę manualne.

Czyli jeżeli dobrze rozumiem, przełącznik manualny jest, tylko nie z poziomu kierownicy?

 

53 minuty temu, lederfox34 napisał:

w Bluebirdzie jest dostępne 'od ręki', ale nie włącza się nogą podczas jazdy, podobnie z Kato.

Czyli w jednym i drugim przypadku tylko manualny przełącznik?

Napisano
W dniu 11.03.2018 o 16:15, MaciejR napisał:

Chciałbym kupić coś w teren, może nawet górski, kamienie, korzenie ale bardziej rekreacyjnie znaczy nie wyścigowo.

tak patrzę na te wytyczna z początku i przypomina mi się że pdoobnie szukałam na początku i zwróciłam się kuhttp://republic.pl/product-pol-1138-Rower-DARTMOOR-Primal-29-Cyan-Lime-29-eBON.html  i długo o nim myślałam. (nie jest tak ortodoksyjny jak Hornet :)) Pomijam widelec ale w tym przedziale cenowym i zastosowaniu 'bez przesady' w stylu enduro  nie jest złą opcją. duże koła- dla mnie było to ważne- duzy moze wiecej- coś w tym jest zwłaszcza jesli nie masz amortyzacji tyłu. Mam NXa wiec złego słowa nie powiem bo jestem zadowolona z niego. Rama to kapitalna sprawa, nie słyszałam o problemach z nimi. To taki kompan jak Eccentric ale tańszy, można pomysleć o plusach dla niego i bedzie jak 'poduszkowiec' , scieżkowiec do wszystkiego, szwendania się godzinami po szlakach czy plecak i do marketu też ;)) Co mnie odwidziało się z nim? chciałam coś pod wyścigi. (czyli inna geo)

wiec go podaję bo cena była ok. teraz chodzi pod 4tys. pewnie do lekkiej negocjacji. Podobne rozwiązanie 29/100mm wspominał Paulsen. (teraz nijako rywalem Primala jest Marin Nail Trail6 ale cena jest wyzsza około 600zł chociaż tam jest 120mm(mniej niż w P.) w amorze wiec moze cię to zaciekawi) Zwróć uwagę np na cytowanym blogu ze kolega- objeżdżacz rowerowy przy wertepach czy korzeniach też często wstaje z siodełka. 

Napisano

a ja myślałem że tu na forum rozwieje swoje wątpliwości, a teraz wiem że nic nie wiem:):):)

mój dylemat rowerowy zaczął się kiedy kolega zaproponował mi taki sprzęcik https://ciclimattio.com/s/bmc/teamelite-te03-three-2018/?id=19577&m=30236

podobno zupełna nówka, w rozmiarze L i na kołach 29, podobno poniżej 4tyś. Zastanawiam czy to jest warte uwagi gdybym jednak zdecydował się na HT?

Napisano

osobiście polecałam szosowe BMC ale inni odczuwali je odwrotnie niż ja więc ciężko z tym polecaniem:) 

ogolnie sprzęt ok, to ścigant wiec nie wiem co byś nim chciał osiągnąć. Rama (wg mnie dobra) amortyzator normalny (jak do xc) pełna Deore grupa (czyli dla niektorych podstawa/średnia półka), geometria pod wyścig. Odczujesz te korzenie na nim :) bezsprzecznie, po prostu bedziesz smigał i przelatywał żeby szybciej ;)

 

edit

pisałes o fullu i odnośnie blokady/ braku z kierownicy, skończyłam recenzję już prywatnego roweru Canyon Spectral CF 8.0 autora bloga już kilkakrotnie wspominanego i on tez ma taki układ jak Bluebird z damperem. Uważam za to ze taki układ jest optymalny przy 'macaniu' się z blokadą w razie czego no i po prostu jest czyściej niż z damperem blisko napędu. 

Napisano
2 godziny temu, lederfox34 napisał:

Odczujesz te korzenie na nim :) bezsprzecznie, po prostu bedziesz smigał i przelatywał żeby szybciej ;)

Póki co sobie go daruję. Czytam blog, analizuje też ile chce naprawdę wydać, póki co bardzo dziękuję za poświęcony czas.

Jedno jest pewne, że będę jeszcze nudził:)

Jeżeli zdecydowałby na fulla na kołach powiedzmy 27.5 to na jakiej rozmiarowo ramie?

i ewentualnie w przypadku HT na kołach 29, jaki jest wtedy przy moich parametrach i ewentualnym przeznaczeniu tegoż roweru odpowiedni rozmiar ramy

Napisano

Podam ci coś co sobie sama trenowałam, ogólnie się sprawdza https://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp?avad=55963_f115b6dc5  bo stety niestety ale faktycznie rama ramie nierówna. Mam 175 wzrostu i 81 dł nogi i Ogólnie wybieram M (18 lub 17,5), Deca to L (więc 27,5) lub męskie S-ki w niektórych modelach 29 wiec jest trochę zabawy. Więc trudno tak jednoznacznie -powiedzieć idź weź M-kę  lub L-kę:)       Jest tez sposób ten 'prostszy' z pomiarem samej długości nogi. 

https://www.1enduro.pl/wybrac-rozmiar-ramy/ a sam jesteś od autora wyższy o 11 cm. A jak zauważysz przy granicy rozmiarów przyda się wtedy link 1. No i masz liczone na potencjalnego fulla. 

[Przy Ht warto jeszcze rzucić okiem na nowość Treka- Rosco 7. (za 3999) ze względu na szerokość obręczy i opon masz wtedy kawał gumy pod spodem= całkiem fajne odczucia w trudnym terenie. https://salon-rowerowy.pl/gorskie-trail/38978-rower-trek-roscoe-7-2018.html ]

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam ponownie, troszkę poczytałem blog-a 1Enduro, przeanalizowałem temat i chyba ostatecznie chciałbym kupić full ścieżkowca na kole raczej 29.

Chciałbym na ten sprzęt przeznaczyć ciut więcej niż zakładałem, czyli w zmieścić się w kwocie max 7tyś.

w tej kwocie mogę kupić:

https://www.canyon.com/pl/mtb/neuron/neuron-al-5-0.html

https://biketopia.pl/produkt/dartmoor-bluebird-pro-27-5/?attribute_rower-dartmoor-bluebird-pro-27-5=medium%2C+red+devil&gclid=EAIaIQobChMIqLDq18nB2gIVwkMYCh3r5ARnEAYYASABEgKLmvD_BwE

Dartmoor powyżej zakładanej kwoty i na kole 27.5+

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/rift-zone-2

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/hawk-hill-2

który z wyżej wymienionych to dobry stosunek ceny do osprzętu, może ktoś posiada jeden z wymienionych i mógłby się podzielić opinia czy wrażeniami z jazdy.

Wiem że na każdy z nich należałoby wskoczyć i coś pojeździć, tylko że ja dawno na żadnym rowerze nie jeździłem.

No chyba że ktoś stał przed podobnym wyborem i może polecić coś innego, jestem otwarty.

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...