Trind Napisano 6 Marca 2018 Napisano 6 Marca 2018 Jak w temacie szukam roweru typu szosa/gravel do 2500zł. Nie odczuwam potrzeby jazdy z amortyzowanym widelcem, jednak u mnie w mieście i okolicach są kiepskie drogi, dlatego rezygnując z opcji przedniej amortyzacji chciałbym opcję roweru do którego wchodzą szerokie opony (dobrze kombinuję?) Głównie jazda po mieście + trasy - dlatego szukam złotego środku. Wzrost 195cm. Przeglądając po tematach znalazłem 2 typy: https://www.romet.pl/Rower,ASPRE,10,735,736,14834,2018.html https://salsacycles.com/index.php?/bikes/fargo/2018_fargo_gx_29 Jeden i drugi spoza budżetu, jeździł ktoś na czymś podobnym do drugiej propozycji? Bo pierwszej nie widzę jeszcze w ofercie nigdzie. Nie koniecznie musi być rower z kierownicą barankową.
Szakali Napisano 6 Marca 2018 Napisano 6 Marca 2018 Za 2500 można spokojnie urwać na wyprzedaży rower przełajowy accenta. Według mnie trudno o coś lepszego w tej cenie. https://www.goride.pl/rowery/accent-cx-one-2017?gclid=EAIaIQobChMIjpTy-efY2QIV6J3tCh3B3A_XEAYYASABEgK9ivD_BwE Za 3000 można zaś urwać Marina(bardziej łagodna geometria i tarczówki. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2017-lombard To są opcje bardziej z zacięciem terenowym. Jeżeli chcesz coś bardziej szosowego, ale z opcją szerszych opon to polecam również GT GRADE na sorze http://www.gtbicycles.pl/rowery/2017-szosowe/enduroad/grade-sora Również do urwania za 3000. Te 500 zł warto czasem dozbierać, żeby mieć ten rower chociaż na sorze, bo za 2500 to same clarisy zazwyczaj.
Trind Napisano 8 Marca 2018 Autor Napisano 8 Marca 2018 Każda pozycja na tym rowerze jest 'sportowa' bardzo nachylona jak widzę. Nie znajdzie się jakieś ultimatum optimum dla tego czego szukam? Kierownica barankowa to nie jest wymóg konieczny jednak przyda się na dłuższe trasy...
Szakali Napisano 8 Marca 2018 Napisano 8 Marca 2018 Bardzo dużo zależy też od rozmiaru ramy, jaki sobie wybierzesz Marin ma też fajny rower na stalowej ramie. Tam pozycje jest zdecydowanie "mało sportowa". https://www.marinbikes.com/pl/bikes/four-corners-blue Podobnie jak lombarda, można go za 3000 urwać.
Trind Napisano 9 Marca 2018 Autor Napisano 9 Marca 2018 Dla mnie to chyba największy możliwy. Bo zawsze kombinuję z dłuższymi mostkami czy różnymi chwytami do kiery... Coś innego niż Marin jeszcze jest? Nie podchodzi mi jakoś
Szakali Napisano 9 Marca 2018 Napisano 9 Marca 2018 Pełno tego masz. Wpisz sobie w google rowery gravel/ przełaj, to Ci wyskoczy. Tylko budżet masz lichy.
Trind Napisano 10 Marca 2018 Autor Napisano 10 Marca 2018 Ze względu na to, że rower z barankową kierownicą czy gravel/przełaj?
lederfox34 Napisano 10 Marca 2018 Napisano 10 Marca 2018 Jedno i drugie. Z barankiem są drozsze. Klamkomanetki kosztują więcej niż mtb manetki klamki hamulcowe. Koło 2800 stał niedawno polecany już GT grade na clarisie może coś dociagniesz lub stargujesz. Ewentualnie uzywka.
Trind Napisano 10 Marca 2018 Autor Napisano 10 Marca 2018 https://www.romet.pl/Rower,BOREAS_1,10,735,736,14833,2018.html https://www.romet.pl/Rower,ASPRE,10,735,736,14834,2018.html https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/gravel/marin/50279/nicasio_ss https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/gravel/giant/50141/anyroad_3 https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887?cPath=6_699_8036& https://rower.com.pl/kellys-soot-30-931475?cPath=6_699_8036& Czy może coś typu fitness? https://rower.com.pl/merida-speeder-300-666181?cPath=6_699_848& Jazda głównie po mieście + trasy. Co według was lepiej się sprawdzi? Dla mnie ciężko ocenić, jeździłem w zeszłym roku Giantem Anyroadem 2 (sklep) i z kierownicą barankową źle się nie jeździ, rower typu fitness mam obecnie (góral z oponami SCHWALBE Big Apple) - na nim czasem brakuje mi zmiany chwytu, a z przedniego amortyzatora chciałbym zrezygnować ze względu na to, że rzadko go w sumie używam. Traktuje go obecnie jako zbędny balast. A chciałem po prostu teraz coś z szerokimi oponami, bo rower typu szosowego z wąskimi oponami to jednak nie jest to - jeździłem na takim i źle mi się jeździ. Nie mam warunków na taki rower i mija się to też z przeznaczeniem dla którego będę użytkował rower.
Szakali Napisano 10 Marca 2018 Napisano 10 Marca 2018 Ja bym brał tego boreasa za te 3000. W takiej specyfikacji to całkiem fajna cena.
lederfox34 Napisano 11 Marca 2018 Napisano 11 Marca 2018 osobiście też bym go wzieła bo to własnie 1x10. Ale czy autor tematu- zapytania-wie jak tym się śmiga? czy na jego jazdy i uniwersalizm taki Aspre będzie strzałem w10. Druga fajna opcja to Fuji. Ciekawa kierownica i rama/ geometria, napęd wystarczający. Póki co patent na szytną oś widzę w Kellysie (na tył co nie jest głupie przy wypinaniu koła przy no zmianie opon)
Trind Napisano 11 Marca 2018 Autor Napisano 11 Marca 2018 Byłem ostatnio w sklepie i przejechałem się takim rowerem: http://allegro.pl/rower-romet-mistral-urban-28-19-city-wwa-2015-i7051795044.html Udało mi się przymierzyć rower w rozmiarze XL - jednak jakoś brakowało mi tutaj czegoś... Coś czuję, że tutaj też musiałbym trochę kombinować z mostkami i chwytami, żeby mieć wygodną pozycję, czy nie czuć się jak żyrafa na rowerku. Jak na razie podoba mi się opcja Fuji Jari 2.5 tylko trochę nie mój budżet. Ogólnie to chyba szukam czegoś takiego: https://rower.com.pl/breezer-radar-cafe-977970?cPath=6_699_8036& Kellys'a Physio również testowałem i nawet w największym rozmiarze jest za mały dla mnie. https://rower.com.pl/kellys-physio-30-931472?cPath=6_699_848& A teraz pytanie jest takie, celować w rower typu fitness: https://rower.com.pl/fuji-absolute-1-5-606827?cPath=6_699_848&#product-gallery Czy coś za barankiem: https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887?cPath=6_699_8036& Przełaje raczej odpadają. Głównie miasto + różne wypady poza miasto. Najbardziej podoba mi się taka opcja (ale budżet nie ten): https://www.canyon.com/pl/fitness/pathlite/pathlite-al-sl-8-0.html
lederfox34 Napisano 11 Marca 2018 Napisano 11 Marca 2018 Ten Breezer to taki pod wątek stalowy na forum Coś podobnego możesz osiągnąć w yari wymieniając (sprzedając) kierowce i klamkomanetki na rzecz manetek i klamek oraz kierownicy takiej w typie "wąsatej", czasem na forum o bikepackingu koledzy wyprzedzają w dobrych cenach takie okazy. Rzucaj okiem na pewne okazy może coś tańszym kosztem się trafi. https://m.olx.pl/oferta/gravel-genesis-croix-de-fer-2015r-CID767-IDovVCu.html (A parę stronek dalej jest kona rove w dobrej specyfikacji za niecałe 3tys w rozmiarze 58) pozostaje ta kwestia wizualna baranek i kierownica wyprawowa (że tak nazwę)
Trind Napisano 11 Marca 2018 Autor Napisano 11 Marca 2018 Nie podchodzą mi rowery tego typu co Gravel Genesis Croix de Fer. Kona Rove może trochę bardziej. Szukam czegoś co nie będzie miało, aż tak sportowej/pochylonej pozycji. Zbudowałem obecnie ze swojego starego MTB coś na rodzaj roweru fitness, problem w tym, że ten rower jest już na mnie za mały (rama) a przedni amortyzator to szmelc. Jak na razie obstaję przy Fuji Jari 2.5, mimo, że mocno ponad budżet. Bo do 3000zł maksymalnie chciałbym się zmieścić, a i tak już nagiąłem budżet... Nie szukam czegoś na wyprawy itd. Potrzebuję 'szybkiego' roweru do przemieszczania się z punktu A do punktu B czy aby trochę się 'rozruszać'.
lederfox34 Napisano 11 Marca 2018 Napisano 11 Marca 2018 Szybki, wygodny i fit, . https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-520-fb-id_8322799.html poniżej budżetu. Wchodzą grubsze opony ale to nie gravel. To rower i do miasta i lekkie szutry i drogi alejkowe. Napęd Sora i ceniona rama/geometria. Możliwość założenia bagażnika. Duży wybór rozmiarów. A że wrzuciłes model crossowy od Canyona to opcja z widelcem fajnym i osprzętem to https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-romet-orkan-5-m-2017-19cali-26259.html więc masz z czego decydować.
Trind Napisano 11 Marca 2018 Autor Napisano 11 Marca 2018 A jaką przewagę da mi gravel nad rowerami typu fit? Z niektórymi rowerami typu fit muszę kombinować jeśli chodzi o mostki i bawić się w zakładanie rogów na kierownicę. Bynajmniej Przynajmniej.takie miałem odczucia siedząc na wspomnianym wcześniej Romecie Mistralu, a mały nie był, bo w rozmiarze XL (siodło mi jedynie pozwolili lekko wysunąć do tyłu ale i tak nie czułem się na tym rowerze komfortowo). Natomiast tamten Romet Orkan jest dostępny maksymalnie w rozmiarze 21". Najbardziej podoba mi się opcja Anyroad'a z dodatkowymi klamkami zamontowanymi na kierownicy. Jednak ciężko gdziekolwiek wyhaczyć rozmiar XL. Siedziałem na jednym Anyroadzie i jeździłem zarazem ale rower był w rozmiarze L i trochę był zamaławy, zresztą sam sprzedawca mówił, że dla mnie musiałby być rozmiar XL. Na fastroadzie też siedziałem ale to nie było to. Opcja roweru z cienkimi oponami kompletnie się dla mnie nie sprawdza.
popio Napisano 12 Marca 2018 Napisano 12 Marca 2018 podepnę się , gdzie w Wawie moglbym się przymierzyć do tego breezera radara ,ciekawi mnie ten rowerek również , jak autora tematu zastanawia mnie również kwestia sylwtki na breezerze , czy ona nie jest typowo miejska czytaj 70-90 stopni?
lederfox34 Napisano 13 Marca 2018 Napisano 13 Marca 2018 w sumie fajny podgląd jak wygląda pozycja na Marinie i do czego jest stworzony (procz przemieszczania się po miescie) bardzo dobre ujęcia https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/8343-marin-four-corners-2018/ mam nadzieję ze kolego forumowy się nie obrazi. fajna opcja dla crossa (w przypadku Rometa) i rama 21. W dniu 11.03.2018 o 21:02, Trind napisał: A jaką przewagę da mi gravel nad rowerami typu fit? wjedziesz w teren gdzie fit niekoniecznie sobie poradzi chociażby poprzez bieżnik opon / przełożenia lub pojedziesz dalej niż na 'fit' ze względu na opcje baranka.
popio Napisano 13 Marca 2018 Napisano 13 Marca 2018 Teraz, lederfox34 napisał: w sumie fajny podgląd jak wygląda pozycja na Marinie i do czego jest stworzony (procz przemieszczania się po miescie) bardzo dobre ujęcia gdzie? ja tam widzę 3 zdjęcia roweru?!? i chodziło o pozcję na breezerze kolego.Niewiem co na celu miał twój powyższy wpis , koniec offtopu .
lederfox34 Napisano 13 Marca 2018 Napisano 13 Marca 2018 nie jestem kolegą:) dotyczył wypowiedzi odnośnie proponowanego Marina i sugestii ze pozycja jest bardziej sportowa, pochylona (wg autora tematu) a nie cytowałam pod ciebie ponieważ się podpiąłeś w temacie.
popio Napisano 13 Marca 2018 Napisano 13 Marca 2018 14 minut temu, lederfox34 napisał: nie jestem kolegą:) Koleżanką możesz być :-) Ale gdzie w tym twoim linku jest pozycja na marinie? chcę też zobaczyć:-!
lederfox34 Napisano 13 Marca 2018 Napisano 13 Marca 2018 W dniu 8.03.2018 o 22:12, Szakali napisał: Bardzo dużo zależy też od rozmiaru ramy, jaki sobie wybierzesz Marin ma też fajny rower na stalowej ramie. Tam pozycje jest zdecydowanie "mało sportowa". to było odniesienie 1. W dniu 8.03.2018 o 19:44, Trind napisał: Każda pozycja na tym rowerze jest 'sportowa' bardzo nachylona jak widzę. Nie znajdzie się jakieś ultimatum optimum dla tego czego szukam? do tego a foty z galerii były fajne o tyle ze prezentowały realne odniesienie co do pozycji a nie białe tło na str. internetowych sklepów. (stąd częste wypaczenie opinii)
popio Napisano 13 Marca 2018 Napisano 13 Marca 2018 Jestes jednak kobietą , nie rozumiem Cię zupełnie
Trind Napisano 14 Marca 2018 Autor Napisano 14 Marca 2018 Najbardziej interesuje mnie sylwetka/pozycja na rowerze. Szukam czegoś 'sportowego' ale z wygodną pozycją - jeśli w ogóle można pogodzić jedno z drugim. Tego Marina proponujesz mi właśnie z tego względu? Z tańszych propozycji znalazłem jeszcze takie: http://onemorebike.pl/rowery-trekkingowe-i-crossowe/3727-marin-muirwoods-29er-2018.html#/rozmiar-xl/wybierz_kolor-czarny_mat https://www.olx.pl/oferta/rower-28-23-romet-mistral-cross-city-58-5cm-2016r-dwa-kolory-CID767-IDnt5ZE.html#d77aa267ec https://bikepark24.pl/pl/p/Rower-miejski-Cube-Hyde-Pro-28-blacknblue-2017/11856 https://www.specialized.com/pl/pl/mski-sirrus-alloy-disc/p/134215?color=239701-134215 Jakiego typu szukam roweru? Takiego typu jak w załączniku, baranek może być lub nie. Większość przełajówek i niektóre gravele z tego co widzę, ma mocno pochyloną pozycję do przodu. Wiem, że jest inaczej mając rower z przednią amortyzacją i giętą kierownicą, bo to zawsze parę cm w górę dla przodu roweru ale na jakie modele ewentualnie zwrócić uwagę i czy mocno muszę dołożyć do budżetu?
akkwlsk Napisano 14 Marca 2018 Napisano 14 Marca 2018 Jeżeli nie jesteś zdziadzały, ani nie masz bębna zwisającego do kolan, to kierownica na wysokości siodełka daje wystarczająco komfortową pozycję. Takie ustawienie da się osiągnąć w większości przytaczanych rowerów, tylko trzeba wymienić/obrócić mostek i pobawić się podkładkami. Rozmiar dobieraj głownie pod względem długości ramy (reach) jednocześnie pilnując długości rury podsiodłowej tak, żeby było Ci wygodnie i sztyca mieściła się w zakresie. Też jestem duży i wiem, że niektóre rowery mają kompletnie nieprzemyślaną geometrię w rozmiarach XL ze śmiesznie krótkimi główkami ramy, no ale co zrobisz. Przymierz się do roweru, czy pasuje Ci na długość, a wysokośc kierownicy skoryguj mostkiem i podkładkami i bierz ten, który Ci się podoba.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.