Artz2 Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Dzień dobry, Kaseta 11 rzędowa z 40 zębowym kołem zębatym. Na korbie 3x i też 40zębów. Odległość od piasty do suportu 44cm. Oryginalny łańcuch miał 108 ogniw (ten dostarczony z rowerem). Ale według wzoru powinno być o 5 więcej. Nowy łańcuch skróciłem do 108 ogniw, a najgorsze jest to że mój syn zgubił w domu pozostałe - te odcięte. Niby wszystko działa, dobrze się kręci, ale według wzoru jest źle... Czy można dokupić gdzieś kilka ogniw właściwego ( XTR CN-HG901 ) łańcucha, czy olać to bo fabryka powiedziała że 108 ogniw jest ok wiec tak ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Sprawdź tak: Zakładasz łańcuch na duży blat w korbie i dużą koronkę w kasecie, pomijając przerzutki. Do tego co Ci wyjdzie dodajesz 1 lub 2 ogniwa w zależności od długości wózka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Wiem, że to co napiszę jest niezgodne z innymi 'ksiazkowymi' manualami, ale ja zawsze robiłem tak : łańcuch z przodu i z tyłu na najmniejsze zębatki, przerzutki założone, łańcuch normalnie poprowadzony po kółeczkach jak do jazdy. I zasada prosta. Łańcuch nie może obcierac o tylną przerzutkę. 1-2 cm pod przerzutką musi iść. Nigdy to nie zawiodło. Nowy lancuch tak przymierzam, sciagam palcami obu rąk i zaznaczam ile skrócić. To były setki łańcuchów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artz2 Napisano 21 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 @SoloTM Ale Twoja metoda sprawdza się tylko przy krótkiej przerzutce? Ja mam ta długa i łańcuch leci 5cm pod pierwszym kółkiem przerzutki, bo to chyba jedyne miejsce o które mógłby haczyć łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Przy normalnej przerzutce, ze średnim i długim wózkiem, te 1 -2 cm to minimum żeby nie ocierało o jak zauważyłeś 1 kółko przerzutki. Kiedy z czasem wydarzy się jakaś awaria i łańcuch pęknie, trzeba będzie skrócić o 2 ogniwa, to nic się nie stanie, a nawet zapas jest na takie 2 operacje ( 4 ogniwa łącznie - czasem nawet 6 ). Ważne jest żeby już przy skróconym czyli trochę przykrótkim łańcuchu, na przełożeniu - z przodu największa koronka - z tyłu jedna z największych ( wiadomo przy max przekosach się nie jeździ przy napędach 3x ) wózek przerzutki nie był nadmiernie wyciągnięty jak struna - wiadomo jak przerzutka tak pracuje na max zasięgu to szybciej się zużywają sprężyny i pracuje już nie tak super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Przy krótkiej i przy długiej.5cm to sporo,ale jak przerzutka da radę obsłużyć duzy blat i dużą koronke kasety to może tak zostać.Tym bardziej że przy napedzie 3x10 nie powinno sie używać takich skrajnych przełożeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 @Artz2, jeszcze taka myśl, te 5 cm, to już na skracanie zapasu raczej nie masz - myślę, że mieścisz się jeszcze w zasięgu przerzutki, natomiast przy skracaniu można ratować się spinką jeśli pęknięty łańcuch jest mało uszkodzony, wtedy nie tracisz ogniwa. Odejmujesz jedno - dodajesz spinkę i jesteś na zero. Druga sprawa to idź do jakiegoś zaprzyjaźnionego sklepu, ew poproś kogoś kto ma taki i niech poprosi o kilka ogniw pasujących do Twojego łańcucha ( sklepom - serwisom zostają takie końcówki po skracaniu nowych łańcuchów i każdy je ma, a na pewno mieć powinien ) Samo skracanie - czy dokładanie ogniwa to już wyższa szkoła jazdy dla zwykłego użytkownika, bo przy wąskich łańcuchach trzeba mieć dobry klucz - skuwacz a przede wszystkim wprawę w tym. Łatwo uszkodzić przy rozpinaniu/dopinaniu kolejne ogniwa lub źle spiąć łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artz2 Napisano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Będę jeździł na 3 łańcuchy więc mam nadzieję że to oddali szanse aby skracać łańcuch. Przy okazji przestrzegam przed wyciskaczem pinów SHIMANO TL-CN28. W trakcie wyciskania nowego pinu - blaszka trzymająca łańcuch aby się nie przesuwał - po prostu pękła. Wyciskacz za 130zł do kosza. Spróbuję teraz TOPEAK AllSpeed, wygląda on bardziej pancernie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 25 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2018 Powiem Ci, że miałeś pecha. Używałem rożnych skuwaczy w podobnym budżecie, Twojego akurat nie i fakt faktem, bardzo szybko się zużywają, najczęściej wyginają się w nich piny ( dobrze jak są wymienne, z reguły 1 zapasowy ) ale zdarzyło mi się też ułamać jak i Tobie. Jak ma się wprawę to wystarczy na kilkanaście/ dziesiąt razy, może więcej, ale jak trafi się zapieczony łańcuch lub masz zly dzień to można załatwić taki skuwacz za 1 razem. Może ktoś ma podobne doświadczenia i znalazł najbardziej pancerny skuwacz to niech się podzieli info. Może @punkxtr ? A Twojego uszkodzonego nie wyrzucaj, może jest ktoś kto powykrzywiał swoje piny i chętnie 'przytuli' za coś motylek z Twojego skuwacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 łańcuch szosowy.pd fłańcuch górski.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.