Skocz do zawartości

[modernizacja roweru] Kross Level B4 2013 na jakie części zmienić.


michalM

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

planuje modernizacje roweru Kross Level B4 2013.

Poradźcie mi proszę na jakie części wymienić zaznaczone elementy. Czerwony oznacza bezwzględną wymianę nad żółtymi się zastanawiam. Z pewnością chce wymienić korbęz zewnętrznymi łożyskami na octalink. O resztę proszę o radę. 

Rama: Aluminium Lite
Widelec: SR Suntour XCR RL (skok 100mm, blokada)
Ilość biegów: 27
Przerzutka przód: Shimano Alivio M431
Przerzutka tył: Shimano Deore M592 Shadow
Hamulec przód: Hayes Dyno Sport Disc (hydrauliczny, tarcza 180mm)
Hamulec tył: Hayes Dyno Sport (hydrauliczny, tarcza 160mm)
Dźwignie hamulca: Hayes Dyno Sport (hydrauliczne)
Manetki: Shimano Acera SL M390, 9 biegów
Korby: Shimano M371 44/32/22T
Suport: Buchel
Łańcuch: Shimano HG53
Kaseta / Wolnobieg : Shimano Acera HG30-9 11-34T
Piasta przód: Joy Tech D041DSE 32H
Piasta tył: Joy Tech D142DSE 32H
Opony: Schwalbe Rapid Rob PP 29x2,1
Obręcze: WTB SpeedDisc i19 32H
Kierownica: KROSS Sport Components (aluminiowy, płaski 640-680, 31,8mm)
Wspornik kierownicy: KROSS Sport Components (aluminiowy, wznios, 31,8mm)
Wspornik siodła: KROSS Sport Components (aluminiowy, 27,2mm)
Stery: VP A41AC Semi-Integrated
Siodło: Selle Royal Seta Custom

Kross Level B4.xlsx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że nie chcesz wydać majątku? ;)
Piasty wymień na Novatec D042SB + D041SB.
Hamulec - zależy od budżetu i potrzeb. ;) Opony z kolei trzeba dobrać pod nawierzchnię, po jakiej chcesz jeździć, więc warto byłoby uzupełnić tę informację.
Siodło musisz dobrać pod swój tyłek...tego to już Ci nikt nie powie...

Szczerze mówiąc... Zastanowiłbym się nad sprzedażą tego i kupnem nowego roweru. Chyba, że jest tak skatowany, że nikt go nie kupi. ;) No...możesz mieć też do niego sentyment, czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tatanka 
Wymiana ze względu na zużycie. Budżet 2 tys złotych. Tylni się psuje zapowietrza, ten model hamulca jest trudny w odpowietrzeniu. Przedni trzyma od początku. 

@TheJW
Budżet 2 tys zł. Piasty o sprawdzę. Hamulec do normalnej jazdy szosa szutr niewielkie górki nic wyczynowego. Z oponą tak jak mówisz, to akurat dobiorę sam - wbiorę coś pomiędzy szosą, a terenem.  Siodło to wiadomo. Sprzedaż też rozważałem, ale korba zajechana hamulec tył nie trzyma, rama obręcze bez śladów użytkowania i myślałem ją zmodernizować i mieć go o jazdy rekreacyjnej, a lepszy kupić do jazdy po górach Izerskie/Bieszczady. Jeździłem nim do pracy 20 km dziwnie plus po pracy jakieś 30 km zwykle po ścieżkach i lasach.  

@SoloTM
Tak mam kwadrat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze poszukasz/pogadasz, to za te pieniądze być może zgarniesz Levela B8 z ubiegłego roku, a to już kawał porządnej maszyny.
Tegoroczna się do niego nie umywa. :) Schodziły jak świeże bułeczki, nawet tutaj był wieokrotnie polecany, więc nie wiadomo, czy jeszcze coś zostało w Twoim rozmiarze. :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tylko inne malowanie! :)
Zwykły B8 ma Rebę, napęd i hamulce Shimano. W B8 Rio natomiast masz Recona (czyli teoretycznie gorszy) i osprzęt SRAM. Musisz podjąć decyzję, czy ważniejszy będzie dla Ciebie - przez wielu uważany za górujący nad japońskim rywalem - napęd SRAMa, czy lepszy amortyzator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...