Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
michalM

[modernizacja roweru] Kross Level B4 2013 na jakie części zmienić.

Rekomendowane odpowiedzi

michalM

Witajcie, 

planuje modernizacje roweru Kross Level B4 2013.

Poradźcie mi proszę na jakie części wymienić zaznaczone elementy. Czerwony oznacza bezwzględną wymianę nad żółtymi się zastanawiam. Z pewnością chce wymienić korbęz zewnętrznymi łożyskami na octalink. O resztę proszę o radę. 

Rama: Aluminium Lite
Widelec: SR Suntour XCR RL (skok 100mm, blokada)
Ilość biegów: 27
Przerzutka przód: Shimano Alivio M431
Przerzutka tył: Shimano Deore M592 Shadow
Hamulec przód: Hayes Dyno Sport Disc (hydrauliczny, tarcza 180mm)
Hamulec tył: Hayes Dyno Sport (hydrauliczny, tarcza 160mm)
Dźwignie hamulca: Hayes Dyno Sport (hydrauliczne)
Manetki: Shimano Acera SL M390, 9 biegów
Korby: Shimano M371 44/32/22T
Suport: Buchel
Łańcuch: Shimano HG53
Kaseta / Wolnobieg : Shimano Acera HG30-9 11-34T
Piasta przód: Joy Tech D041DSE 32H
Piasta tył: Joy Tech D142DSE 32H
Opony: Schwalbe Rapid Rob PP 29x2,1
Obręcze: WTB SpeedDisc i19 32H
Kierownica: KROSS Sport Components (aluminiowy, płaski 640-680, 31,8mm)
Wspornik kierownicy: KROSS Sport Components (aluminiowy, wznios, 31,8mm)
Wspornik siodła: KROSS Sport Components (aluminiowy, 27,2mm)
Stery: VP A41AC Semi-Integrated
Siodło: Selle Royal Seta Custom

Kross Level B4.xlsx

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Wymieniasz z powodu zużycia,czy chcesz np.zejść z wagi roweru? Jaki masz budżet na tą modernizację(kolor czerwony) Napęd zostaje 3x9? Stopniowanie też? Czemu wymieniasz tylny hamulec,a przedni zostaje?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW
Napisano (edytowane)

Rozumiem, że nie chcesz wydać majątku? ;)
Piasty wymień na Novatec D042SB + D041SB.
Hamulec - zależy od budżetu i potrzeb. ;) Opony z kolei trzeba dobrać pod nawierzchnię, po jakiej chcesz jeździć, więc warto byłoby uzupełnić tę informację.
Siodło musisz dobrać pod swój tyłek...tego to już Ci nikt nie powie...

Szczerze mówiąc... Zastanowiłbym się nad sprzedażą tego i kupnem nowego roweru. Chyba, że jest tak skatowany, że nikt go nie kupi. ;) No...możesz mieć też do niego sentyment, czy coś.

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

korbe masz  na kwadrat. chcesz ja na octalink zmienic?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michalM

@Tatanka 
Wymiana ze względu na zużycie. Budżet 2 tys złotych. Tylni się psuje zapowietrza, ten model hamulca jest trudny w odpowietrzeniu. Przedni trzyma od początku. 

@TheJW
Budżet 2 tys zł. Piasty o sprawdzę. Hamulec do normalnej jazdy szosa szutr niewielkie górki nic wyczynowego. Z oponą tak jak mówisz, to akurat dobiorę sam - wbiorę coś pomiędzy szosą, a terenem.  Siodło to wiadomo. Sprzedaż też rozważałem, ale korba zajechana hamulec tył nie trzyma, rama obręcze bez śladów użytkowania i myślałem ją zmodernizować i mieć go o jazdy rekreacyjnej, a lepszy kupić do jazdy po górach Izerskie/Bieszczady. Jeździłem nim do pracy 20 km dziwnie plus po pracy jakieś 30 km zwykle po ścieżkach i lasach.  

@SoloTM
Tak mam kwadrat. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Korba zostaje 3rz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michalM

Tak, zostaje 3 rzędowa. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Jak dla mnie korba Alivio FC-M4010+ suport 126 mm,kaseta  CS-HG300 lub 400,łańcuch KMC X9.73 lub X9.93.Piasty jak wyżej.Przerzutki jeśli są ok.to bym zostawił.

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

A co do budżetu,to ładowanie 2000 zł w rower który nowy chyba był niewiele droższy i ma być drugim rekreacyjnym rowerem to raczej przesada.Dlatego zaproponowałem niezbyt drogie podzespoły.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michalM
Napisano (edytowane)

zacząłem to analizować i chyba faktycznie kupię nowy rower, a w tym wymienię zużyte elementy na te same które były fabrycznie w sumie 4 lata na nich jeździłem i nie było tragedii. 
Zastanawiam się nad: https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b7 

Edytowane przez michalM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Jaki budżet na nowy chciałbyś przeznaczyć?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michalM

max 4 tys zł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW
Napisano (edytowane)

Jak dobrze poszukasz/pogadasz, to za te pieniądze być może zgarniesz Levela B8 z ubiegłego roku, a to już kawał porządnej maszyny.
Tegoroczna się do niego nie umywa. :) Schodziły jak świeże bułeczki, nawet tutaj był wieokrotnie polecany, więc nie wiadomo, czy jeszcze coś zostało w Twoim rozmiarze. :P

 

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michalM
Napisano (edytowane)

potrzebuje dużej ramy mam 195 cm. W B4 mam rozmiar L. Ale z tego co czytam o B8 ma mniejsze ramy więc mogę celować w XL

Edytowane przez michalM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Przejrzałem na szybko trochę sklepów i mają poniżej 4 tys. tylko rozmiary S i M. W innych są ceny katalogowe, więc trzeba by podzwonić i popytać.
B7 można wyrwać za ok 3200, bo gdzieś tam przy okazji znalazłem. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michalM
Napisano (edytowane)

Rojax w Rzeszowie ma B8 rama 21" ale wersje Rio ( inne malowanie) 0 przeboleję. Chcą za nią 4000 zł. 

Edytowane przez michalM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

To nie jest tylko inne malowanie! :)
Zwykły B8 ma Rebę, napęd i hamulce Shimano. W B8 Rio natomiast masz Recona (czyli teoretycznie gorszy) i osprzęt SRAM. Musisz podjąć decyzję, czy ważniejszy będzie dla Ciebie - przez wielu uważany za górujący nad japońskim rywalem - napęd SRAMa, czy lepszy amortyzator.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michalM

Właśnie porównuję osprzęt i faktycznie jet różnica. I zastanawiam się nad tym jak dogadam się z pojedynczym  blatem.  Więc jeśli nie B8 /B8 Rio to co innego? - inni producenci?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb
Napisano (edytowane)

Na zeszłorocznego Krossa B8 nie liczyłbym w tym budżecie (znajomy w grudniu szukał i nie znalazł taniej niż 4,5k) a za B8 Rio (który jest modelem 2016) nie warto przepłacać i zdecydowanie lepiej wziąć B7 2017.

Edytowane przez gtb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×