Skocz do zawartości

[Rasowy gravel] do 4,5 tyś.


HubiBubi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! 

W ciągu najbliższych tygodni zamierzam spełnić swoje marzenie i kupić rower "idealny". Konwencja i założenia rowerów typu gravel idealnie się wpisuje w moje potrzeby i oczekiwania dlatego idę właśnie w tę stronę. Prosiłbym o pomoc w wyborze między konkretnymi modelami, załóżmy że wszystkie są w tej samej cenie, różnica jest +/- 200 zł. Rower głównie będzie mi służył do jazdy po mieście i poza, wycieczki oraz dłuższe trasy z sakwami (1 lub 2 na rok), uważam że za tę cenę dobrze mieć przynajmniej tigrę, karbonowy widelec i sztywne osie były by super. Niestety nie znam się tak dobrze na każdym elemencie osprzętu i ciężko mi porównać podzespoły różnych rowerów ze sobą, zależy mi na tym aby za te pieniądze dostać możliwie jak najlepszy rower, w którym nie będzie mi nic brakować. 

1) AUTRHOR  i tu głównie chodzi o Aurę XR oraz Ronina, bliżej mi do aury ze względu na bardziej sportowy wygląd i wagę, brakuje sztywnych osi, rower ładny, tylko szkoda że błyszczący. (2018)

2) Ridley X-Trail (2016) - sztywna oś z przodu, fajny wygląd, hamulce trp, geometrię ciężko mi ocenić, problemem może być montaż bagażnika bo nigdzie w górnej części trójkąta nie widziałem mocować, ale na dole są.

3) Fuji Jari 1.7 (2018) dobra okazja, korba do wymiany bo jest na kwadrat, nie wiem jak hamulce (tectro lyra ? ), sztywne osie na  plus, wygląd taki sobie (trochę taki retro) ale chyba bardziej podoba mi się niż ronin.

4) Cannondale CAADX tiagra (2018) - wiem, że to przełaj ale chciałbym się spytać co sądzicie o nim i czy róznice w geometrii w porównaniu do poprzednich opcji są duże na tyle, że niewygodnie byłoby go osakwować i pojechać gdzieś dalej ? Normalnie bym go odrzucił bo szukam "rasowego gravela"  ale mam opcje kupna za 3500 zł i bardzo mi się podoba, ale raczej do zawodów przełajowych mnie nie ciągnie dlatego fajnie byłoby zasięgnąć jakiejś rady i świeżego myślenia.