Skocz do zawartości

[Napęd] Pęknięta ośka, wymiana napędu na kasetę


Ledd

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobry wieczór,

Mam stary rower, Rockrider 6.0, niespecjalnie dbałem o niego do tej pory i się na rowerach nie znam jakoś szczególnie, jednak od jakiegoś czasu zacząłem jeździć na nim do pracy (15 km w obie strony w sumie) i w końcu pękła tylna ośka. Jako iż cały napęd jest zużyty to stwierdziłem, że zamiast wymieniać ośkę i liczyć, że to trochę jeszcze pojeździ  to chciałem (oczywiście możliwie tanio ;) ) wymienić wielotryb na kasetę, a że narzędzi i smarów "rowerowych" też nie posiadam to chyba najprościej byłoby kupić tylne koło z zamontowaną kasetą, do tego łańcuch i korba. I tutaj potrzebuję Waszej pomocy, co właściwie kupić? Aktualnie mam 3 biegi z przodu i 7 z tyłu.

 

Do takiej jazdy (dojazdy do pracy, niewiele poza tym) co polecacie? Czy łożyska kulkowe czy lepsze są niewiele droższe (i łatwiejsze w wymianie)? Kupić całe koło tylne z kasetą razem, czy części (kaseta i reszta co potrzebne do zamontowania zamiast wielotrybu na istniejącym kole) i narzędzia (albo oddać do serwisu, żeby wymienili)? Chciałbym wydać jak najmniej ale jednak żeby to wytrzymało dojazdy do pracy przez jakiś czas i nie pękło równie nagle bez żadnego ostrzeżenia jak ta ośka (która szczęśliwie pękła pod samym domem). Czy każde koło 26" "wejdzie" czy szerokość/rozstaw są różne dla różnych modeli? 

 

Napisano

Przy własnoręcznej wymianie korby i kasety,oraz łańcucha potrzebujesz mniej więcej taki zestaw:

http://allegro.pl/klucz-do-suportu-korby-wolnobiegu-kasety-lancucha-i6939692022.html

Jeśli chodzi o kolo,to potrzebujesz ze standardowym rozstawem 135 mm.Można trafić z innymi szerokościami,Jesteś pewien że korba jest już do wymiany? Wolnobieg był już kiedyś wymieniany?

Koło z piastą na łożyskach maszynowych jest rozwiązaniem trwalszym(zazwyczaj) i łatwiejszym w obsłudze od piast na kulkach,ale tez jednak droższym.

Napisano

Korba jest do wymiany, napęd nie był wymieniany w ogóle, tylko "robiony był "przegląd sprawnego roweru". Łańcuch zaczął mi z przodu na drugim biegu skakać po zębach, co nie dzieje się w żadnym innym układzie przełożeń. Z tyłu wykorzystuję bardziej równomiernie wszystkie biegi, ale z przodu dwójkę mocno maltretowałem i się obraziła. ;)

 

Poza tym jak już wymieniam tylną część napędu to i łańcuch, a to świetna okazja, żeby po wielu latach wymienić i przód, bo to chyba nie będzie zbyt drogie. :)

Napisano

Raczej chciałem zostać przy tym co mam, tj. 3 biegi z przodu i 7 z tyłu.


W jakichś sklepach (online) sprzedają gotowe koła z kasetami? Na allegro albo koła "pod kasetę", albo nieopisane elementy. Znalazłem coś takiego, http://allegro.pl/kolo-tyl-26-stars-shimano-m307-kaseta-7s-11-28-i5101509519.html

 

150zł to chyba nie tak źle, skoro razem z kasetą CS-HG41 7rz., czy to jednak mało promocyjna cena? Nie znam się na tym, więc wolałbym mieć konkretny zestaw lub elementy do kupienia, bo w sklepie stacjonarnym to mogą cokolwiek wcisnąć laikom. :) Jaki do tego łańcuch i korbę? 

Napisano

Na początek,to jakie masz obecnie stopniowanie korby?Odpowiada ono Twoim potrzebom?Jeśli tak,to licz sie z tym,że zakładając tą kasetę zmieni się stopniowanie.Nadal będziesz miał 7 biegów,ale 2 ostatnie koronki 11 i 13 to jak 2 biegi więcej,bo zapewne masz wolnobieg od 14? Oczywiście są kasety z innym stopniowaniem.

Napisano

Mam z tego co pamiętam 14 i 28 na skrajnych. Nie narzekam ale wydaje mi się, że czegoś po 14 mi brakuje, więc wydaje mi się, że 11-28 będzie ok, a zawsze jeszcze dochodzi kwestia tego, że skoro na korbie też chcę wymienić to obecne 24/34/42 można zmienić. 

Napisano

 

 

wymienić to obecne 24/34/42 można zmienić. 
 

Jak korbę chcesz zmienić to warto przejść na FC-m360 jest z wymiennymi zębatkami, lub XCR6 ale przerzutka może nie obsłużyć 44/32/22.

Koronka z 11 zębami w kasetach bardzo szybko się zużywa, zwłaszcza przy niskiej kadencji.

Przejdź na kasetę z koronką od 12 lub 13.

Łańcuch KMC 

Napisano

Dzięki za odpowiedzi. Póki co wychodzi na to, że kupię HG41 7rz. 11-28, łańcuch KMC Z92 lub HG71 , do tego potrzebuję korby i koła tylnego. W zasadzie po poczytaniu doszedłem do wniosku, że kupię korbę Shimano Tourney FC-M131 42-34-24, bo nic droższego do tego roweru i tego zastosowanie/przebiegu nie ma sensu. Chyba, że zajakieś 10zł więcej jest znacznie sensowniejszy sprzęt, ale przy dojeździe do pracy 70 km tygodniowo max i okresie deszczowo śniegowym raczej nie ma sensu wydawać kasy na coś lepszego? Różnicy dużej między jakimś wyższym modelem/Alivio nie będzie raczej?

 

Sprzęt zaniosę do serwisu rowerowego, żeby dobrali koło tylne i poskładali, bo pewnie wydałbym więcej na narzędzia niż to warte, a tak to dobiorą koło, poskładają, wyregulują i będzie dla amatora wystarczające. ;)  A na przyszłość zacznę odkładać na albo lepszy rower albo wymianę na jakieś nowsze 8+ rzędów jak nie poddam się i będę do pracy jeździł po ziomie znowu. :P

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...