Skocz do zawartości

[rower] szosa czy nie szosa?


andrzej.666.666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
proszę o radę, jaki rower wybrać?

Na asfalt, amatorsko trenuję każdego dnia po ok. 50km.
Rower musi sprawdzić się w mieście.
Rzadko kiedy na szutrach.

Aktualnie jeżdzę starym 'miejskim' góralem - za ciężki, za mało przyspieszenia.
Wiem, że nie ma uniwersalnego sprzętu, ale może jakieś modele obiły się Wam o uszy?
Gravel/przeła/szosa j, a może jednak 'porządny' góral?

Szosówki jednak obawiam się chociaż podoba mi się np. Kross Vento 4.0 i np. wrzucić karbonową sztycę i trochę szersze opony?

TREK Domane Al z 2018 też mi się podoba, ale ma znacznie gorszy osprzęt moim zdaniem.

A może GT Avalanche 27.5 Elite 2017? Ale więcej jestem na asfalcie niż na trudnych podjazdach, więc bezsensu.

 

Mój budżet to do ok. 3.500-3.800zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie bądź takim radykałem. Po zmianie szosy z oponami 23 na taką z oponami 25 jestem szybszy bo zdecydowanie lepiej idzie po tarkach, łatach i innych dziurach, o komforcie nie wspomnę, dłuższa jazda po byle czym nie męczy tak psychicznie. Fakt, oprócz opon cały rower jest inny ale to na złej nawierzchni czuć, bardzo czuć. Ostatnio nawet zjeżdżałem zjazdem szutrowo-tłuczniowym w górach, żeby nie dymać asfaltem naokoło i też się dało. Z oponami 28mm może być i szybko i dość odpornie na miasto na przykład, a 28 dzisiaj do prawie każdego roweru wejdzie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie są teraz GP4000 II 25mm. Jeździłem już na wielu oponach, wszystkie 23mm, różnica jest większa, niż mogłem się spodziewać przy czym tak jak pisałem przesiadłem się przy okazji na całkiem nowy rower.

 

Przy czym moja konkluzja jest taka: skoro szukasz czegoś szybkiego, to apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc można dać sobie spokój z gravelami, przełajówkami (chociażby dlatego, że są drogie) i jakimiś innymi crossowymi dziwadłami. Lepiej kupić wyścigówkę i założyć szersze kapcie -> zawsze można je wymienić. Lepiej kupić wyścigówkę i nie wywalać podkładek pod mostkiem zamiast patrzeć na magiczne stack to reach ratio -> zawsze można to zrobić później. Odwrotnie się nie da, z turystyka wyścigówki nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...