Skocz do zawartości

[Wilier] opinie


venom6652

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo fajnie wygląda ten GTR. Czy wart ceny? Jeżeli jest sprzedawany przez sklep, z pełną gwarancją, to dzięki kołom moim zdaniem tak. Na kołach nie widać właściwie używania, nie są wytarte, więc jeżeli nie biją to są OK. Ultegrę 6800 mam w swoim rowerze i uważam za bardzo udaną. Komponenty FSA są przeciętne, ale mostek, sztycę czy siodło można wymienić niewielkim kosztem. GranTurismo jest rowerem sportowym ale o geometrii nie wymagającej naciągniętej sylwetki. Tylko nie wiem co sprzedawca rozumie przez rozmiar 50. Prawdopodobnie ma na myśli dł. rury podsiodłowej, a w związku z tym wg. aktualnej geo GTR, TTh wynosi 52,3cm. Warto się upewnić przed ewentualnym zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie są jakieś wymiary, ale czego dotyczą? Mogę się tylko domyślać, że pierwszy wymiar to długość rury podsiodłowej a drugi to efektywna długość rury górnej. Ale to tylko domysł a nie wiedza, na stronie Northtec nie ma żadnej informacji jakie są wartości stack i reach, jaka baza kół, kąt rury podsiodłowej czy wysokość główki ramy, czyli brak podstawowych informacji o typie roweru i jego potencjalnych możliwościach. Bez znajomości geometrii roweru nie odważę się z czystym sumieniem komuś go polecić lub nie polecić. Bo w rowerze szosowym, zależnie od przeznaczenia, najważniejsza jest geometria ramy, a to z czego jest wykonana, i jakim osprzętem obwieszona jest drugoplanowe. W pierwszym wpisie zapytałeś się czy konkretny rower wart jest ceny, i na to pytanie mogłem odpowiedzieć bo geometria ramy jest ogólnie dostępna, rower nie wygląda na zniszczony, choć zapewne nie jest to nówka jak zapewnia sprzedawca. Skoro to ma być twoja pierwsza szosówka to dobrze by było żebyś dobrze wybrał i nie zraził się do szosy, bo niestety w szosówkach masz małe, w porównaniu do MTB, możliwości korekty pozycji offsetem sztycy, długością i wznosem mostka czy szerokością kierownicy.

Dlatego proponuję żebyś zaczął od szukania roweru o właściwym dla Ciebie rozmiarze i geometrii, wrzucam link do dobrego kalkulatora geometrii:

https://www.competit...orBike.jsp#type

Najlepiej jest pomierzyć się z pomocą drugiej osoby 2-3 razy i wyciągnąć średnie z wyników, na dole strony z kalkulatorem są pliki pdf z terminologią i filmik jak dokonywać pomiarów. Wyniki Competitive fit są dla pozycji bardzo sportowej, Eddy fit jest sportowa ale nie napięta, French fit jest zrelaksowana (jak na szosę, oczywiście).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery szosowe maja bardzo podobną geometrie,  ten northtec zapewne ma taką samą jak inne. 

 

To oczywiste że pierwszy wymiar to długość rury podsiodłowej, a drugi to długość rury poziomej. Gdyby przyjąć te wymiary odwrotnie, to była by jakaś karykatura. 

 

Rower wyróżnia się kształtem  hydroformowanej ramy, niestety ale brak zdjęć fizycznego roweru utrudnia ocenę. 

 

Cenowo też się nie wyróżnia. W podobnej cenie z takim samym osprzętem , jest bardziej znany kross vento 4.0.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj u źródła od kiedy robią rowery szosowe, a na forum zapytaj, kto na takich szosach jeździ. Nie sądzę abyś znalazł kogokolwiek.

Poza tym cena 3600 za aluminiową szosę na osprzęcie Tiagra 4700 to żadna rewelacja, są dostępny focusy na 105 poniżej 4k.

 

Przykre, że podoba Ci się coś co udaje rower aero. Porównaj go np z giantem tcr, meridą reacto, myślę, że dostrzeżesz różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo interesujący ten Fokus w tej cenie. Dla twojego wzrostu, nawet nie znając proporcji ciała, rozmiar S z rurą górną 537mm horyzontalnie powinien pasować bardzo dobrze. Rower ma dosyć agresywną geometrię dla szybkiego pociskania, no i korbę półkompaktową a nie kompaktową, jakie najczęściej się spotyka w tym przedziale cenowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę :icon_question:

Wejdź na stronę jakiejkolwiek firmy mającej bogatą ofertę rowerów szosowych i porównaj geometrię rowerów np. aero i endurance.

Kąty rury pod siodłowej oscylują w okolicach 73stopni, baza kół w okolicach 1metra i dotyczy to rowerów endurance czy aero. Tyłek masz na takiej samej wysokości i odległości od suportu, nie ważne jak bardzo dziwną szosówkę sobie zakupisz. 

 

Jedynie różnią się wysokością główki ramy, ale żadna geometria nie uwzględnia wymiarów mostka, kierownicy, wysokości sterów.

 

Temat geometrii jest okraszony mocno marketingiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a co to ta korba kompaktowa?

 

Korba kompaktowa ma tarcze z zębami 50/34,

korba półkompaktowa ma 52/36,

korba standardowa ma 53/39.

 

Korba kompaktowa pozwala na bardziej miękkie przełożenia, zwłaszcza z małej tarczy i nie jest złym pomysłem jeżeli jeździmy w górach lub dla mastersów albo dla kobiet jeżdżących amatorsko. Ale na względnie płaskim terenie ciężko jest wykręci duże prędkości z blatu 50T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W internetowych kalkulatorach wygląda to niewinnie, ale w życiu podczas ustawki szosowej (nie wspominając o wyścigu) jeżeli ktoś robi odskok, to spróbój go dojść z blatu 50T.

Po za prędkościami max, łatwiej jest utrzymać prędkość podróżną 35-40 km/h z blatu 52T i środka kasety. W przypadku omawianego Focusa kaseta jest 11-28, i przy korbie 52/36 napęd oferuje większe możliwości niż kompakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli komuś brakuje 50-11 to na 53-11 też nie da rady. Tym bardziej że będzie na płaskim większość jeździ z korba 53-39 i kasecie 12-23. Nie chodzi o gonienie odjazdów tylko o utrzymanie kadencji niezależnie od prędkości. Korba klasyczna ma przewagę przede wszystkim przy mniejszej różnicy po zrzuceniu z blatu 14 zębów zamiast 16 w kompaktach i semi.

 

Edit: żyje i jeżdżę w takich rejonach gdzie semicompact i 11-28 jednak się przydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...