venom6652 Napisano 14 Września 2017 Napisano 14 Września 2017 Witam,chciałbym poznac opinie specialistow na temat tego roweru http://allegro.pl/gtr-wilier-triestina-s-p-a-i6923086007.html#thumb/1 Czy jest wart swojej ceny?
Waza Napisano 14 Września 2017 Napisano 14 Września 2017 Bardzo fajnie wygląda ten GTR. Czy wart ceny? Jeżeli jest sprzedawany przez sklep, z pełną gwarancją, to dzięki kołom moim zdaniem tak. Na kołach nie widać właściwie używania, nie są wytarte, więc jeżeli nie biją to są OK. Ultegrę 6800 mam w swoim rowerze i uważam za bardzo udaną. Komponenty FSA są przeciętne, ale mostek, sztycę czy siodło można wymienić niewielkim kosztem. GranTurismo jest rowerem sportowym ale o geometrii nie wymagającej naciągniętej sylwetki. Tylko nie wiem co sprzedawca rozumie przez rozmiar 50. Prawdopodobnie ma na myśli dł. rury podsiodłowej, a w związku z tym wg. aktualnej geo GTR, TTh wynosi 52,3cm. Warto się upewnić przed ewentualnym zakupem.
venom6652 Napisano 16 Września 2017 Autor Napisano 16 Września 2017 Dzieki za odpowiedz,a co myslisz o czyms takim: http://allegro.pl/rower-szosowy-northtec-hathor-tiagra-28-i6945746927.html#thumb/1
Waza Napisano 16 Września 2017 Napisano 16 Września 2017 Nie wyrażę opinii bo nie znam rowerów Northtec. Rama ma tylko trzy rozmiary, na stronie Northtec nie znalazłem informacji który wymiar jest rozmiarem ramy, długość rury podsiodłowej czy efektywna długość rury górnej, w ogóle nie znalazłem wymiarów geometrii tego roweru.
venom6652 Napisano 16 Września 2017 Autor Napisano 16 Września 2017 Alu 6061 Hydrofom, 49/54 , 52/57 , 54/58 cm to są chyba długosci ,chodzi mi czy tak jak wczesniej,to dobra cena jak za taki osprzet?mam 170cm, nigdy nie siedziałem na szosówce mysle wziasc 49 ale chcialem jeszcze popytac o sprzęt
Waza Napisano 16 Września 2017 Napisano 16 Września 2017 No właśnie są jakieś wymiary, ale czego dotyczą? Mogę się tylko domyślać, że pierwszy wymiar to długość rury podsiodłowej a drugi to efektywna długość rury górnej. Ale to tylko domysł a nie wiedza, na stronie Northtec nie ma żadnej informacji jakie są wartości stack i reach, jaka baza kół, kąt rury podsiodłowej czy wysokość główki ramy, czyli brak podstawowych informacji o typie roweru i jego potencjalnych możliwościach. Bez znajomości geometrii roweru nie odważę się z czystym sumieniem komuś go polecić lub nie polecić. Bo w rowerze szosowym, zależnie od przeznaczenia, najważniejsza jest geometria ramy, a to z czego jest wykonana, i jakim osprzętem obwieszona jest drugoplanowe. W pierwszym wpisie zapytałeś się czy konkretny rower wart jest ceny, i na to pytanie mogłem odpowiedzieć bo geometria ramy jest ogólnie dostępna, rower nie wygląda na zniszczony, choć zapewne nie jest to nówka jak zapewnia sprzedawca. Skoro to ma być twoja pierwsza szosówka to dobrze by było żebyś dobrze wybrał i nie zraził się do szosy, bo niestety w szosówkach masz małe, w porównaniu do MTB, możliwości korekty pozycji offsetem sztycy, długością i wznosem mostka czy szerokością kierownicy. Dlatego proponuję żebyś zaczął od szukania roweru o właściwym dla Ciebie rozmiarze i geometrii, wrzucam link do dobrego kalkulatora geometrii: https://www.competit...orBike.jsp#type Najlepiej jest pomierzyć się z pomocą drugiej osoby 2-3 razy i wyciągnąć średnie z wyników, na dole strony z kalkulatorem są pliki pdf z terminologią i filmik jak dokonywać pomiarów. Wyniki Competitive fit są dla pozycji bardzo sportowej, Eddy fit jest sportowa ale nie napięta, French fit jest zrelaksowana (jak na szosę, oczywiście).
clavdivs Napisano 16 Września 2017 Napisano 16 Września 2017 Rowery szosowe maja bardzo podobną geometrie, ten northtec zapewne ma taką samą jak inne. To oczywiste że pierwszy wymiar to długość rury podsiodłowej, a drugi to długość rury poziomej. Gdyby przyjąć te wymiary odwrotnie, to była by jakaś karykatura. Rower wyróżnia się kształtem hydroformowanej ramy, niestety ale brak zdjęć fizycznego roweru utrudnia ocenę. Cenowo też się nie wyróżnia. W podobnej cenie z takim samym osprzętem , jest bardziej znany kross vento 4.0.
venom6652 Napisano 16 Września 2017 Autor Napisano 16 Września 2017 Dzieki za odpowiedzi,teraz pytanie vento 4 czy northtec,northtec podoba mi sie bardziej,kross 300g lzejszy hmm:)
Waza Napisano 17 Września 2017 Napisano 17 Września 2017 Rowery szosowe maja bardzo podobną geometrie, Naprawdę Wejdź na stronę jakiejkolwiek firmy mającej bogatą ofertę rowerów szosowych i porównaj geometrię rowerów np. aero i endurance.
erzurum Napisano 17 Września 2017 Napisano 17 Września 2017 Northtec ale "cudo" nie wiedziałem, że wzięli się za szosówki, omijałbym z daleka.
venom6652 Napisano 17 Września 2017 Autor Napisano 17 Września 2017 Mozesz podac jakies argumenty które swiadczyły by ze to kiepska marka i słaby rower? To ze to mniej znana marka nie oznacza ze jest gorsza od innych znanych,jak by tak było to by nikt rometow nie kupował
erzurum Napisano 17 Września 2017 Napisano 17 Września 2017 wygląd poza tym nie analizowałem geometrii, nie widziałem tych ram na żywo, i mimo to, w ciemno zachęcam do zakupu szosy producentów którzy mają większe doświadczenie w produkcji rowerów szosowych.
venom6652 Napisano 17 Września 2017 Autor Napisano 17 Września 2017 Wygląd kwestia gustu,np mnie sie ten o wiele bardziej podoba niz kross,skąd ta mysl ze mają mniejsze doswiadczenie od innych?
erzurum Napisano 17 Września 2017 Napisano 17 Września 2017 Zapytaj u źródła od kiedy robią rowery szosowe, a na forum zapytaj, kto na takich szosach jeździ. Nie sądzę abyś znalazł kogokolwiek. Poza tym cena 3600 za aluminiową szosę na osprzęcie Tiagra 4700 to żadna rewelacja, są dostępny focusy na 105 poniżej 4k. Przykre, że podoba Ci się coś co udaje rower aero. Porównaj go np z giantem tcr, meridą reacto, myślę, że dostrzeżesz różnicę.
venom6652 Napisano 17 Września 2017 Autor Napisano 17 Września 2017 Co myslisz o tym?: http://allegro.pl/rower-focus-cayo-51-cm-shimano-105-z-4699-i6956482117.html#thumb/1
erzurum Napisano 17 Września 2017 Napisano 17 Września 2017 jeśli rozmiar i geometria Ci odpowiada to bardzo dobry typ no i sklep sprawdzony, zawsze mają dobre ceny.
Waza Napisano 17 Września 2017 Napisano 17 Września 2017 Bardzo interesujący ten Fokus w tej cenie. Dla twojego wzrostu, nawet nie znając proporcji ciała, rozmiar S z rurą górną 537mm horyzontalnie powinien pasować bardzo dobrze. Rower ma dosyć agresywną geometrię dla szybkiego pociskania, no i korbę półkompaktową a nie kompaktową, jakie najczęściej się spotyka w tym przedziale cenowym.
venom6652 Napisano 17 Września 2017 Autor Napisano 17 Września 2017 a co to ta korba kompaktowa? powazanie , nie mam o tym pojecia
clavdivs Napisano 17 Września 2017 Napisano 17 Września 2017 Naprawdę Wejdź na stronę jakiejkolwiek firmy mającej bogatą ofertę rowerów szosowych i porównaj geometrię rowerów np. aero i endurance. Kąty rury pod siodłowej oscylują w okolicach 73stopni, baza kół w okolicach 1metra i dotyczy to rowerów endurance czy aero. Tyłek masz na takiej samej wysokości i odległości od suportu, nie ważne jak bardzo dziwną szosówkę sobie zakupisz. Jedynie różnią się wysokością główki ramy, ale żadna geometria nie uwzględnia wymiarów mostka, kierownicy, wysokości sterów. Temat geometrii jest okraszony mocno marketingiem.
Waza Napisano 17 Września 2017 Napisano 17 Września 2017 a co to ta korba kompaktowa? Korba kompaktowa ma tarcze z zębami 50/34, korba półkompaktowa ma 52/36, korba standardowa ma 53/39. Korba kompaktowa pozwala na bardziej miękkie przełożenia, zwłaszcza z małej tarczy i nie jest złym pomysłem jeżeli jeździmy w górach lub dla mastersów albo dla kobiet jeżdżących amatorsko. Ale na względnie płaskim terenie ciężko jest wykręci duże prędkości z blatu 50T.
Jaca911 Napisano 17 Września 2017 Napisano 17 Września 2017 Faktycznie, różnica między 53 a 50 dla 11 z tyłu przy kadencji 90 to... Uwaga 2,9km/h. Porażająca różnica.
Waza Napisano 17 Września 2017 Napisano 17 Września 2017 W internetowych kalkulatorach wygląda to niewinnie, ale w życiu podczas ustawki szosowej (nie wspominając o wyścigu) jeżeli ktoś robi odskok, to spróbój go dojść z blatu 50T. Po za prędkościami max, łatwiej jest utrzymać prędkość podróżną 35-40 km/h z blatu 52T i środka kasety. W przypadku omawianego Focusa kaseta jest 11-28, i przy korbie 52/36 napęd oferuje większe możliwości niż kompakt.
Jaca911 Napisano 17 Września 2017 Napisano 17 Września 2017 Jeżeli komuś brakuje 50-11 to na 53-11 też nie da rady. Tym bardziej że będzie na płaskim większość jeździ z korba 53-39 i kasecie 12-23. Nie chodzi o gonienie odjazdów tylko o utrzymanie kadencji niezależnie od prędkości. Korba klasyczna ma przewagę przede wszystkim przy mniejszej różnicy po zrzuceniu z blatu 14 zębów zamiast 16 w kompaktach i semi. Edit: żyje i jeżdżę w takich rejonach gdzie semicompact i 11-28 jednak się przydaje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.