BLiTzPL Napisano 28 Sierpnia 2017 Napisano 28 Sierpnia 2017 Witam, zamierzam zamienić swój napęd 10s na 11s ze względu na to ,że padła mi tylna przerzutka, sprężyna już jest na tyle słaba ,że napinacz nic nie daje - podczas jeżdżenia po bikeparku ludzie się patrzą czy ktoś jedzie czy spada z góry... . Aktualnie mam tylną przerzutkę SRAM X0 10s(bez sprzęgła) z manetką X5. Myślałem nad zmianą na SRAM GX 1x11 ale czy ma to sens w rowerze który jest z przeznaczeniem do FR i lekkiego dh (dokładniej ns soda air z 2014 roku)? Sama wymiana napędu na 1x11 (przerzutka, manetka, kaseta, łańcuch) wyniesie tyle samo co wymiana na tą samą przerzutkę którą mam tylko ,że ze sprzęgłem.
Tatanka Napisano 28 Sierpnia 2017 Napisano 28 Sierpnia 2017 Jesli chcesz przejść na 11s tylko dlatego że obecna przerzutka niedomaga to nie ma to sensu.A przejście na 11s wyjdzie dużo drożej niż nowa przerzutka.
BLiTzPL Napisano 28 Sierpnia 2017 Autor Napisano 28 Sierpnia 2017 No właśnie w tym problem Przerzutkę jaką biorę pod uwagę to SRAM X0 Type 2.1 która jest za przeszło 230€ + przesyłka zza granicy, w Polsce nigdzie jej nie znalazłem, przejście na 1x11 wyszło by trochę powyżej samej tej przerzutki. Shimano raczej nie biorę pod uwagę bo nie lubię pracy ich napędów. Możesz coś polecić?
marcin_ostrów Napisano 28 Sierpnia 2017 Napisano 28 Sierpnia 2017 X0 do sody na bikeparki ? Rilly ? Po cholerę ? gx 10 sp kosztuje 219 pln w bikestacji , x9 to 279 .
BLiTzPL Napisano 28 Sierpnia 2017 Autor Napisano 28 Sierpnia 2017 Też się zdziwiłem, oryginalnie ta soda ma x7 z tyłu a rower dostałem nowy z x0.
krzyszy691 Napisano 28 Sierpnia 2017 Napisano 28 Sierpnia 2017 Jak sprężyna jest słaba to napinacz nie pomoże, jedynie podkładka (~1.3 mm) pomiędzy mocowanie przerzutki do ramy wstawić i powtórnie skalibrować przerzutkę.
Mod Team Puklus Napisano 28 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 28 Sierpnia 2017 sprężyna już jest na tyle słaba (...) Aktualnie mam tylną przerzutkę SRAM X0 10s Te 2 zdania sie wykluczają, więc albo masz jakąś lewą serię albo coś imitującego X0 Bo o zmieniarkach srama można powiedzieć wiele rzeczy ale nie to że mają słabe sprężyny. Jeżeli piszesz o wózku, może jest zwyczajnie źle złożony ? Zwykle w przerzutkach srama z wyższej półki a x0 jest wyższa półką, ciężko utrzymać dłonią wózek przy zakładaniu łańcucha. Chyba że mówisz o sprężynie pantografu, to pewna seria miała zbyt precyzyjna obróbkę na sworzniach, przez co potrafiła się tam zatrzeć i faktycznie dość mocna sprężyna nie dociągała do ostatniego biegu.
BLiTzPL Napisano 29 Sierpnia 2017 Autor Napisano 29 Sierpnia 2017 Ogólnie ze słabą sprężyną chodzi mi o to ,że gdy jadę po dziurach wózek przerzutki lekko chodzi przód-tył i łańcuch obija mi o ramę, kiedyś mi się to nie działo. Fakt trudno utrzymać wózek przy zakładaniu łańcucha natomiast znajomy ma nową x9 bez sprzęgła i nic mu nie obija. Mam założoną neoprenową osłonę na ramę i łańcuch mi ją ostatnio przeciął na pół . Dlatego celuje w x0+type 2.1 albo jakiś niższy model gx 10s albo 9x 10s - o ile taką jeszcze znajdę bo strasznie trudno :/
Mod Team Puklus Napisano 29 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 29 Sierpnia 2017 A to że łańcuch sie majta jak szalony to zależy od napędu, fakt sprzęgło pomaga ale tez upośledza prace manetki. najbardziej odporne na to są napędy 1x z dość dużą zębatką na korbie. Bo jak jest mała rzędu 28-30t, to na 11t z tyłu łańcuch niemal sunie po chainstayu.
BLiTzPL Napisano 29 Sierpnia 2017 Autor Napisano 29 Sierpnia 2017 Na sodzie mam 1x10, 36 na korbie, kaseta 11-36, wiadomo na 36 łańcuch aż tak nie obija tylko ,że rozpędzić się... :/
Mod Team Puklus Napisano 29 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 29 Sierpnia 2017 Moim zdaniem zamiast porządną X0 zmieniać na jakieś padlo, zastosuj napinacz.
Mod Team Puklus Napisano 29 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 29 Sierpnia 2017 Wrzuć 1x1 i daj zdjęcie jak to wygląda.
BLiTzPL Napisano 4 Września 2017 Autor Napisano 4 Września 2017 Sorry ,że nie odpisywałem, sprawa jest już wyjaśniona, przy okazji wymieniłem piastę na taką która ma więcej punktów zaczepu(praktycznie 2x+ więcej niż poprzednia) i łańcuch już nie obija o ramę - podczas jazdy po dziurach kaseta ruszała się przód-tył przez co łańcuch miał luz i obijał o ramę. Teraz nawet na drugiej zębatce od strony ramy nic nie obija.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.