Skocz do zawartości

[Przerzutka] RD-5701 i precyzja (problemy)


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam rower z nieco mieszanym napędem tj.

 

- klamki 5700

- przerzutka przód 5700

- przerzutka tył 5701

- korba kompaktowa (50/34) 6700

- kaseta 11-28 6700

- łańcuch 6701

 

No i problemy z pracą tylnej przerzutki - o ile da się ją wyregulować że na skrajnych jest ok, o tyle w środku bywa różnie - brak reakcji, albo znów za duża reakcja. Linki nowe, pancerze nowe (choć tylny mógłby być nieco krótszy). Nieco poczytałem na forum i dowiedziałem się, że grupy 5700 i 6700 nieco tak już mają jako pierwszy wypust bez zewnętrznego wyprowadzania linek z klamek.

 

Pytanie brzmi: co tu jest winne? Czy warto bawić się w wymianę tylnej przerzutki na model 67xx? Albo szukanie klamek ultegry 6600 i darować sobie prowadzenie wewnętrzne? Biorę też pod uwagę dwie inne opcje, ale to już taka nieco dłuższa perspektywa i droższa, raczej wchodzi w grę zrobienie tego na jesień / zimę aby w nowym sezonie korzystać:

 

1. Skompletowanie Ultegry Di2 - ale coś też na forum widziałem że przednie przerzutki się nieco sypią

 

2. Skompletowanie klamek i przerzutek z grup 5800/6800 - bębenek z tyłu mam na to gotowy, jest pod 11s, obecnie z redukcją na 10s, a słysząłem, że choć ciężko się te grupy reguluje, to jednak już po wyregulowaniu dobrym pracują bardzo dobrze i raczej nie ma takich cyrków jak z podobnym rozwiązaniem ale na 10s.

  • Mod Team
Napisano
No i problemy z pracą tylnej przerzutki - o ile da się ją wyregulować że na skrajnych jest ok, o tyle w środku bywa różnie - brak reakcji, albo znów za duża reakcja. Linki nowe, pancerze nowe (choć tylny mógłby być nieco krótszy). Nieco poczytałem na forum i dowiedziałem się, że grupy 5700 i 6700 nieco tak już mają jako pierwszy wypust bez zewnętrznego wyprowadzania linek z klamek.

Wywal prawą klamko manetkę i kup starsza 5600, 4600, 6600 lub jak cie stać 7800. I zacznie działać.

 

 

1. Skompletowanie Ultegry Di2 - ale coś też na forum widziałem że przednie przerzutki się nieco sypią

Zależy co masz na myśli sypią, zwykle sie łamią, tu w norwegii bo ludzie zostawiają swoje mózgi w domach.

 

 

2. Skompletowanie klamek i przerzutek z grup 5800/6800 - bębenek z tyłu mam na to gotowy, jest pod 11s, obecnie z redukcją na 10s, a słysząłem, że choć ciężko się te grupy reguluje, to jednak już po wyregulowaniu dobrym pracują bardzo dobrze i raczej nie ma takich cyrków jak z podobnym rozwiązaniem ale na 10s.

Nie. A nawet tak. Tył praktycznie już jest ok po zakręceniu linki. Z przodem może sie okazać problem jak masz starszą ramę. Ale wszystko da sie ładnie ustawić jak sie pomyśli.

 

Jak dużo będziesz używa l Di2 to zuzyje sie mechanizm. DO tego stopnia że przerzutka będzie ok, na pantografie nie będzie luzów ale z 11 biegów zniknie np 3. Bo serwomechanizm będzie już miał taki luz ze zanim zacznie trynić potrzeba 2-3 kliki. Ale to po wielu tysiącach km.

Napisano

Wywal prawą klamko manetkę i kup starsza 5600, 4600, 6600 lub jak cie stać 7800. I zacznie działać.

5800 lub 6800 byłyby gorszym wyborem?

Przyznam, że wizualnie taka niesymetryczność (linka z jednej strony, a drugiej jej nie ma) dziwnie by się prezentowała chyba. Niby liczy się jak działa, ale jednak jeździmy na tym, co nam odpowiada też wizualnie ;)

 

 

Rama to natomiast Planet X XLS z 2014 roku.

  • Mod Team
Napisano

No seria stara czyli x600 jest skonstruowana niemal tak samo jak nowsza x800, chodzi o budowę mechanizmu manetki. Ma tak samo puszczona linkę, z tym że że nowych shimano jest wstawiony ślizg, umożliwiający puścić linkę pod owijka.

 

Zarówno stara jak i nowa grupa shimano ma wspólną cechę, a nawet kilka.

- działa lekko. O ile seria x600 działała fajnie o tyle x800 ma już zmienioną przekładnię główną w pobliże 1:1 co przekłada sie w jeszcze lepsze działanie

- tak samo lubi sie zerwać w nich linka w główce manetki, jeżeli się zwleka z wymianą. A można zwlekać jak się ma dobre linki i pancerze, bo ciągle działa dobrze.

 

Jak chcesz tanio a dobrze, poszukaj na allegro lub może w sklepach mantek 105/ultegry 5600/6600. Komplet manetek nie powinien wynieść więcej jak 400zł. No nowe ultegry mógł by kosztować i z 800. Tu akurat juz zahaczamy o prawa retro ... które nie koniecznie muszą być rozsądne.

Jak chcesz mocny upgrade to niestety czeka cie grubsze odchudzenie portfela, bo musisz kupić manetki i obie przerzutki. Dodatkowo regulacja przedniej przerzutki o ile się nie miało z nią styczności wcześniej może zrobić przysłowiowe ... WTF.

Napisano

Masz nowe linki, pytanie czy mimo nowości i jakości dogadują się z tymi klankomanetkami.

Wg mnie najtańszym sprawdzającym się rozwiązaniem są linki Shimano serii 7900, do pojawienia się linek w polimerze był to najwyższy model olinowania do szosy od S.

Jakość pracy 5700 i 6700 z nimi była prawie zawsze dobra, chyba że twoja klamkomanetka ma wadę. To tak czy inaczej najtańsza próba rozwiązania problemu.

Nowe grupy działają dobrze, zauważyłem jednak że najlepiej/najlżej z nowymi linkami w polimerze, natomiast z zamiennikami ta współpraca wychodzi różnie.

Utrzymanie okablowania w dobrym stanie przekłada się na dobrą pracę w tym przypadku. Linki w polimerze tanie nie są, trwałe też nie.

Plusem nowych klamkomanetek jest łatwość dostępu do mechanizmu, np w przypadku urwania się łba linki.

Napisano

@Puklus:
Zajrzałem jak to wygląda i zmyliło mnie oznaczenie. Sądziłem, że 7800 jest z tej samej edycji co 5800/6800, ale to jednak starsza wersja z zewnętrznym prowadzeniem linek. Miałem wcześniej 2x klamki ultegry 6600 i moim zdaniem chodziło to równie przyjemnie co obecne 5700 - na początku nawet wydawały mi się te starsze wygodniejsze przez większy rozmiar klamki i inną gumę (można było wygodnie dłonie położyć na górze klamki i takim nieco nietypowym chwytem "na superbohatera" jechać). Po tym jak nieco pojeździłem na 5700 trudno mi stwierdzić co lepsze, czy starsze większe, czy nowsze, mniejsze. Tutaj znów czuć przyjemniejszą odpowiedź klamki po naciśnięciu, jest taka pewniejsza.

Z regulacją czy to przedniej czy tylnej przerzutki nie ma problemu, nieco już się nad tym nagimnastykowałem - jedyne czego staram się unikać to wymiana linek i pancerzy we własnym zakresie. Raz, że nie mam nigdy materiałów a i niezbyt blisko po takowe, a dwa, czasochłonne :) Mocny upgrade biorę pod uwagę jako rozwiązanie rozłożone na miesiące zimowe - na zasadzie teraz jeździć, a do wiosny skompletować 11s i wtedy założyć. Z tym, że obawiam się regulowania tego ustrojstwa, dodatkowy rząd na pewno sprawy nie ułatwia.


@tobo: Trudno mi to ocenić. Z przodu działa ok, z tyłu jest problem i nie jestem w stanie ustawić tego aby było ok na całym zakresie zarówno w górę jak i w dół. Mam do skrócenia linkę i pancerz na tylnej przerzutce przy wylocie z ramy pod siodełkiem, to na pewno. To raczej też może mieć znaczenie. 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Z tym, że obawiam się regulowania tego ustrojstwa, dodatkowy rząd na pewno sprawy nie ułatwia.

No tak, a nawet nie :D tutaj musisz mieć dobry łańcuch - kmc, sram, shimano od biedy. Ale np fsa juz kaleczył okrutnie. Spora wrażliwość nawet na niewielkie odchyłki na haku przerzutki. Tylna przerzutka ustawia sie łatwo i bez problemów zazwyczaj. Z przednią są jajca czasami.

 

 

Z przodu działa ok

W starych nie było opcji żeby nie działała jak była sprawna, nawet pogięte działały.

 

Jak masz linery w ramie to mogą być zawalone piachem i to tez swoje robi.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Wracam z tematem bo niestety nadal z tym walczę :)
Ostatnio miałem urwany hak przerzutki - więc przy okazji to wymieniłem i.. no zero zmian, więc na pewno nic z tym związanego.
Mam w rowerze wewnętrzne prowadzenie linek, ale że to przełajka, to producent zrobił to tylko tam, gdzie jest konieczne tj. na górnej ramie. W innych miejscach są odsłonięte i problemu nie powinno to stanowić, a i na tym odcinku wygląda po prostu ok (jak na moje oko).
Zastanawiam się, czy to moze być coś z przerzutką (sprężyna) czy jednak wina manetki. Mogę gdzieś dorwać inną przerzutkę 105/Ultegrę i wypróbować. Ewentualnie kupienie linek Shimanowskich teflonowych - może warto?

Tak to wygląda:
https://i.imgur.com/nyprIWX.jpg
https://i.imgur.com/wyJS0lq.jpg
https://i.imgur.com/bImcpui.jpg
https://i.imgur.com/OKAXTB3.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...