Skocz do zawartości

[korba] odwieczny problem, rower skrzypi


peter33

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam

 

moze ktos mi tu pomoze, skrzypienie dochodzi od korby przy mocniejszym nacisnieciu na pedaly, sam wiem, ze zlokalizowanie miejsca jest trudne i czesto po zlokalizowaniu okazuje sie ze to nie tam gdzie z poczatku nam sie wydawalo...mialem np. sytuacje ze myslalem, ze korba a okazywalo sie, ze to gwint w pedale, albo na styku sztycy i ramy, jednak teraz to nie to...jedna charakterystyczna rzecz, skrzypienie pojawia sie dopiero po kilometrze, kiedy jest goraco lub po trzech, kiedy jest tylko cieplo, bardzo mozliwe, ze kiedy temperatura spadnie, to w ogole tego nie uslysze, ktos ma jakis pomysl? 

pedaly zwykle, nie spd, rower to Kross A6 2009, wiec juz swoje ma, korba tez, ale luzow nie ma i jest dokrecona na maxa, boje sie, ze moze to rama, ale jak to kurcze sprawdzac, jesli skrzypi tylko dobrze rozgrzany mechanizm

Napisano

A korba dokręcona na maxa za pomocą klucza o jakim ramieniu? Bo ja swoją dokręciłem też na maksa - kluczem rurowym z wsadzonym w otwór imbusem. I po czasie zaczynało skrzypieć. Problem rozwiązałem zakupem grzechotki z odpowiednim kluczem nasadowym

Napisano

Zobacz jeszcze siodełko chwyć za koniec i podnieś lekko rower czy nie strzeli. Powtórz klika razy.

 

cala sztyce wyjalem dla pewnosci, szkrzypialo dalej, wiec to nie to

 

A korba dokręcona na maxa za pomocą klucza o jakim ramieniu? Bo ja swoją dokręciłem też na maksa - kluczem rurowym z wsadzonym w otwór imbusem. I po czasie zaczynało skrzypieć. Problem rozwiązałem zakupem grzechotki z odpowiednim kluczem nasadowym

 

hm...klucz krotki dlatego nakladam na niego metalowa rurke 26 cm, ale moze rzeczywiscie to jednak za malo, no nic przejade sie do mechanika, zeby ew. jeszcze dokrecil, dzieki

Napisano

Obawiam się, że usuwanie skrzypienia nie polega wyłącznie na dokręcaniu. Najpierw trzeba wszystko rozkręcić, wyczyścić a potem dobrze nasmarować. Ostatecznie skręcić ale nie rurką, tylko najlepiej kluczem dynamometrycznym z zalecaną przez producenta siłą. Jak dowalisz na maksa to żeby się nie okazało, że potem zdjąć nie możesz albo, że gwinty pozrywane.

 

Jeżeli w tym rowerze jest ciągle oryginalny suport to ja bym stawiał na niego, a nie korbę. Rozkręceniu i sprawdzeniu / nasmarowaniu należy poddać także pedały. Jak to tanie plastikowe to od razu do wymiany.

 

Skoro skrzypienie pojawia się po rozgrzaniu to ewidentnie wynika z braku smaru - elementy metalowe zwiększają objętość od temperatury, a ponieważ między nimi nie ma smaru to skrzypią. 

 

Co jest jeszcze do zrobienia :

Demontaż haka tylnej przerzutki, czyszczenie i smarowanie

 

 

Na razie nie ma sensu wymieniać dalej.

Napisano

ok. temat do zamkniecia, rozwiazanie okazalo sie jak zwykle banalne i niemajace nic wspolnego z korba, problemem byl styk tylnej piasty z rama, wystarczylo zluzowac kolo i docisnac, 5 sek. roboty, ale co sie nasmarowalem i naczyscilem gdzie indziej to moje :) w kazdym razie rowerek znow jest cichy...

 

pomogl mi ten filmik

 

https://www.youtube.com/watch?v=lOmZeerq0ak&t=91s

 

gosc wymienia rozne mozliwe powody skrzypienia, moze sie jeszcze komus kiedys przyda...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...