Skocz do zawartości

[trzaski z okolic suportu, korby] naped slx


pedegie13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na początku przepraszam za założenie nowego tematu , ale szukałem odpowiedzi w juz założonych, lecz moj problem różni sie nieco od tych opisanych. Mam rower Lapierre x Control 210 z całym napędem slx, łącznie z korbą. Przy mocniejszym pedałowaniu, jeździe pod górkę, ruszaniu z ciężkiego przelozenia słychać trzaski. Nieistotne czy pedałuje prawa czy lewa strona korby. Wymieniłem suport w tym tygodniu, jednak nic to nie dało. Przekrecilem inne pedaly, nasmarowalem gwinty w nich , dalej to samo. Istotna wskazówką moze być to, ze nie muszę jechac aby usłyszeć ten dźwięk. Wystarczy trzymając rower za kierownice , stojąc z boku , mocniej nacisnąć na pedal znajdujący sie na dole (w stronę ramy) i występuje identyczny dźwięk . Gdy przestaje naciskać , znowu ten sam dźwięk, jakby odbijało. Czytałem , ze mógłby to byc hak ramy - wyczyscilem . Zawiasy ramy tez odpadają, bo gdy naciskam podobnie jak pedal , ramę to trzasku nie ma. Sztyca tez wyczyszczona i nasmarowana. Wydaje sie, ze dźwięk dochodzi z okolic korby , suportu, ale zaznaczam ze z obu stron, przy nacisku na prawe i lewe ramię. Proszę o pomoc , bo borykam sie z tym juz dobrych kilka miesięcy a chce uniknąć zbędnych kosztów i wymiany części po kolei metoda prób i błędów . Pozdrawiam i z góry dziekuje za porady. Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba: SHIMANO FCM542 42x32x24

Problemem mogą być błędy podczas montażu tarcz do korby, należy odkręcić tarcze i sprawdzić jakość połączeń na tulejo-śrubach, ogradować usunąć zadziory itp.

Środek suportu: SHIMANO BB7141A zdemontować korby odpowiednim narzędziem i sprawdzić gniazda połączeń wielo-wpustu, usunąć jak wyżej wszelkie nadlewki i nieprawidłowości, pozostałości po procesie produkcyjnym.

Mam nadzieje że łańcuch został rozkonserwowany, nasmarowany odpowiednim olejem i wytarty do sucha.

HG-X to dedykowany łańcuch do slx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłeś hak ramy - ale czy nasmarowałeś dobrze powierzchnię styku haka i ramy?

 

Poproś jakiegoś kolegę o pomoc - skoro dźwięk daje się wywołać "na postoju"  to bardzo komfortowa sytuacja . Niech ktoś drugi lokalizuje  źródło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłeś hak ramy - ale czy nasmarowałeś dobrze powierzchnię styku haka i ramy?

 

Poproś jakiegoś kolegę o pomoc - skoro dźwięk daje się wywołać "na postoju" to bardzo komfortowa sytuacja . Niech ktoś drugi lokalizuje źródło.

Nasmarowalem powierzchnię haka dotykająca ramy. Poproszę kolegę o pomoc w zlokalizowaniu zrodla hałasu, ale czy to w ogóle możliwe , zeby odpowiedzialne byly zle spasowane zebstki w korbie, gdy dźwięk pojawia sie również przy nacisku na lewe ramię?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Moim zdaniem odpowiedzialne może być złe dokręcenie poszczególnych zębatek korby, ale żeby to sprawdzić, dobrze jest korbę wyjąć. A wtedy i tak masz dostęp do wielowypustu. Pewnie masz zanitowane gniazda więc pamiętaj, aby na śruby dać niebieski Loctite, gdybyś którąś wykręcił. Bo wystarczy ustawić dynamometr na podany przez producenta moment - nie musisz ich na siłę dokręcać mocniej. Jak śruba się nie ruszy mimo osiągnięcia w/w momentu, to nie naruszysz też fabrycznego kleju. Ale jak się poruszy - to znalazłeś problem. 

 

Do skontrolowania jeszcze dokręcenie kasety i bębenka (czyszczenie gwintów i smarowanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem odpowiedzialne może być złe dokręcenie poszczególnych zębatek korby, ale żeby to sprawdzić, dobrze jest korbę wyjąć. A wtedy i tak masz dostęp do wielowypustu. Pewnie masz zanitowane gniazda więc pamiętaj, aby na śruby dać niebieski Loctite, gdybyś którąś wykręcił. Bo wystarczy ustawić dynamometr na podany przez producenta moment - nie musisz ich na siłę dokręcać mocniej. Jak śruba się nie ruszy mimo osiągnięcia w/w momentu, to nie naruszysz też fabrycznego kleju. Ale jak się poruszy - to znalazłeś problem.

 

Do skontrolowania jeszcze dokręcenie kasety i bębenka (czyszczenie gwintów i smarowanie).

Próbowałem dokręcić śruby mocujace tarcze w korbie, jednakże nie da się ich dociągnąć, kreci sie sruba wraz z nakrętką. Powinienem najpierw je odkręcić, nalozyc Loctite i wtedy spróbować dokrecic nieco mocniej ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem dokręcić śruby mocujace tarcze w korbie, jednakże nie da się ich dociągnąć, kreci sie sruba wraz z nakrętką. Powinienem najpierw je odkręcić, nalozyc Loctite i wtedy spróbować dokrecic nieco mocniej ?

 

 

A nie masz klucza do nakrętek korby?

 

http://allegro.pl/klucz-do-nakretek-tarcz-korby-bikehand-yc-271-i6863180620.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Forumowicze, odkreciem dzis nakrętki od zawiasów ramy, wysunąłem znajdujące się tam trzpienie tyle ile mogłem , nałożyłem grubą warstwę wazeliny technicznej, to samo z nakretkami. Wszystko z powrotem skręciłem - jak ręką odjął! ;) żadnych trzasków. Tylko nasuwa sie takie pytanie - czy nasmarowanie pomoglo doraźnie na krotki czas, czy poprzez mycie roweru i warunki pogodowe problem moze nawrócić? Czy można czymś lepszym zastąpić w/w wazelinę? P.S dziękuję wszystkim zabierającym głos w temacie za porady;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak to , co sam na początku, w pierwszym poście wykluczyłeś. Jasne, że w końcu wazelinę wymyjesz / zestarzeje się i pewnie problem wróci. Ale przecież nie tyle naprawa była ciężka co diagnoza. A ta już opanowana ;-)

 

Niestety z zawiasami i fullami nie mam doświadczenia - muszą podpowiedzieć ich użytkownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...