Skocz do zawartości

[trzaski z okolic suportu, korby] naped slx


pedegie13

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Na początku przepraszam za założenie nowego tematu , ale szukałem odpowiedzi w juz założonych, lecz moj problem różni sie nieco od tych opisanych. Mam rower Lapierre x Control 210 z całym napędem slx, łącznie z korbą. Przy mocniejszym pedałowaniu, jeździe pod górkę, ruszaniu z ciężkiego przelozenia słychać trzaski. Nieistotne czy pedałuje prawa czy lewa strona korby. Wymieniłem suport w tym tygodniu, jednak nic to nie dało. Przekrecilem inne pedaly, nasmarowalem gwinty w nich , dalej to samo. Istotna wskazówką moze być to, ze nie muszę jechac aby usłyszeć ten dźwięk. Wystarczy trzymając rower za kierownice , stojąc z boku , mocniej nacisnąć na pedal znajdujący sie na dole (w stronę ramy) i występuje identyczny dźwięk . Gdy przestaje naciskać , znowu ten sam dźwięk, jakby odbijało. Czytałem , ze mógłby to byc hak ramy - wyczyscilem . Zawiasy ramy tez odpadają, bo gdy naciskam podobnie jak pedal , ramę to trzasku nie ma. Sztyca tez wyczyszczona i nasmarowana. Wydaje sie, ze dźwięk dochodzi z okolic korby , suportu, ale zaznaczam ze z obu stron, przy nacisku na prawe i lewe ramię. Proszę o pomoc , bo borykam sie z tym juz dobrych kilka miesięcy a chce uniknąć zbędnych kosztów i wymiany części po kolei metoda prób i błędów . Pozdrawiam i z góry dziekuje za porady. Dawid

Napisano

Korba: SHIMANO FCM542 42x32x24

Problemem mogą być błędy podczas montażu tarcz do korby, należy odkręcić tarcze i sprawdzić jakość połączeń na tulejo-śrubach, ogradować usunąć zadziory itp.

Środek suportu: SHIMANO BB7141A zdemontować korby odpowiednim narzędziem i sprawdzić gniazda połączeń wielo-wpustu, usunąć jak wyżej wszelkie nadlewki i nieprawidłowości, pozostałości po procesie produkcyjnym.

Mam nadzieje że łańcuch został rozkonserwowany, nasmarowany odpowiednim olejem i wytarty do sucha.

HG-X to dedykowany łańcuch do slx.

Napisano

Wyczyściłeś hak ramy - ale czy nasmarowałeś dobrze powierzchnię styku haka i ramy?

 

Poproś jakiegoś kolegę o pomoc - skoro dźwięk daje się wywołać "na postoju"  to bardzo komfortowa sytuacja . Niech ktoś drugi lokalizuje  źródło.

Napisano

Wyczyściłeś hak ramy - ale czy nasmarowałeś dobrze powierzchnię styku haka i ramy?

 

Poproś jakiegoś kolegę o pomoc - skoro dźwięk daje się wywołać "na postoju" to bardzo komfortowa sytuacja . Niech ktoś drugi lokalizuje źródło.

Nasmarowalem powierzchnię haka dotykająca ramy. Poproszę kolegę o pomoc w zlokalizowaniu zrodla hałasu, ale czy to w ogóle możliwe , zeby odpowiedzialne byly zle spasowane zebstki w korbie, gdy dźwięk pojawia sie również przy nacisku na lewe ramię?
Napisano

 Moim zdaniem odpowiedzialne może być złe dokręcenie poszczególnych zębatek korby, ale żeby to sprawdzić, dobrze jest korbę wyjąć. A wtedy i tak masz dostęp do wielowypustu. Pewnie masz zanitowane gniazda więc pamiętaj, aby na śruby dać niebieski Loctite, gdybyś którąś wykręcił. Bo wystarczy ustawić dynamometr na podany przez producenta moment - nie musisz ich na siłę dokręcać mocniej. Jak śruba się nie ruszy mimo osiągnięcia w/w momentu, to nie naruszysz też fabrycznego kleju. Ale jak się poruszy - to znalazłeś problem. 

 

Do skontrolowania jeszcze dokręcenie kasety i bębenka (czyszczenie gwintów i smarowanie).

Napisano

Moim zdaniem odpowiedzialne może być złe dokręcenie poszczególnych zębatek korby, ale żeby to sprawdzić, dobrze jest korbę wyjąć. A wtedy i tak masz dostęp do wielowypustu. Pewnie masz zanitowane gniazda więc pamiętaj, aby na śruby dać niebieski Loctite, gdybyś którąś wykręcił. Bo wystarczy ustawić dynamometr na podany przez producenta moment - nie musisz ich na siłę dokręcać mocniej. Jak śruba się nie ruszy mimo osiągnięcia w/w momentu, to nie naruszysz też fabrycznego kleju. Ale jak się poruszy - to znalazłeś problem.

 

Do skontrolowania jeszcze dokręcenie kasety i bębenka (czyszczenie gwintów i smarowanie).

Próbowałem dokręcić śruby mocujace tarcze w korbie, jednakże nie da się ich dociągnąć, kreci sie sruba wraz z nakrętką. Powinienem najpierw je odkręcić, nalozyc Loctite i wtedy spróbować dokrecic nieco mocniej ?
  • Mod Team
Napisano

 

 

Zawiasy ramy tez odpadają, bo gdy naciskam podobnie jak pedal , ramę to trzasku nie ma

Mimo wszystko zajrzałbym do dolnych łożysk ramy.  

Napisano

Drodzy Forumowicze, odkreciem dzis nakrętki od zawiasów ramy, wysunąłem znajdujące się tam trzpienie tyle ile mogłem , nałożyłem grubą warstwę wazeliny technicznej, to samo z nakretkami. Wszystko z powrotem skręciłem - jak ręką odjął! ;) żadnych trzasków. Tylko nasuwa sie takie pytanie - czy nasmarowanie pomoglo doraźnie na krotki czas, czy poprzez mycie roweru i warunki pogodowe problem moze nawrócić? Czy można czymś lepszym zastąpić w/w wazelinę? P.S dziękuję wszystkim zabierającym głos w temacie za porady;-)

Napisano

Czyli jednak to , co sam na początku, w pierwszym poście wykluczyłeś. Jasne, że w końcu wazelinę wymyjesz / zestarzeje się i pewnie problem wróci. Ale przecież nie tyle naprawa była ciężka co diagnoza. A ta już opanowana ;-)

 

Niestety z zawiasami i fullami nie mam doświadczenia - muszą podpowiedzieć ich użytkownicy.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Mimo wszystko zajrzałbym do dolnych łożysk ramy.  

A nie mówiłem?

Typowe objawy dla Lapierra. Woda i syf dostaje się na osie łożysk. Pomaga albo zaklejenie czymś otworów i zabezpieczenie łożyskowania lub częsty serwis. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...