Skocz do zawartości

[Serwis] Raidon XC RL-R 29


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W swoim rowerze posiadam jak w temacie

Raidon XC RL-R 29 tapered 2017. Jest to mój pierwszy amortyzator powietrzny i chciałbym się dowiedzieć jak krok po kroku wykonać prawidłowy serwis. I czy jest możliwość zmiany skoku ze 100mm na 120mm. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nigdzie nie ma takiego kompendium na temat tego konkretnego amorka. Jak co smarować czym i w ogóle? Mógłby to ktoś opisać ew podlinkować tylko chodzi mi konkretnie o ten model

 

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz na stronę SR i masz filmiki. Nie będzie to w 100% Raidon ale "Low Leg Removal" itp są uniwersalne. Różnice mogą być takie że u Ciebie jest śruba a tam będzie nakrętka.

 

1. Spuszczasz powietrze

2. Ściągasz pokrętło "Rebound"

3. Od strony tłumika klucz 8 a od komory powietrznej 5, odkręcasz śruby do 3/4 i pukasz w nie ( plastikowy/ gumowy młotek) żeby oddzielić dolne od górnych lag. Ja sobie zrobiłem specjalne narzędzia i nie ryzykowałem uszkodzeniem amora podczas pukania młotkiem.

4. Ściągasz dolne lagi, czyścisz wszystko w środku, nakładasz nowy ( dedykowany do amorów) smar na ślizgi i uszczelki

5. Odkręcasz korek komory powietrznej, odkręcasz nakrętkę na dole i wyjmujesz bebechy. Potem trzeba "przebić" PIN, złożyć wszystko, wlać oleju 80W do komory powietrznej i wszystko złożyć. Będzie to na filmiku SR "Changing travel" chyba

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Oglądałem filmik na stronie Taiwańskiej gdzie był skonstruowany prototyp amorka w kolorze bezbarwnym czyli obudowa i tłumik bezbarwny. Amorek był podłączony do maszyny Andreani DB4 która była w stanie pokazać jakie są efekty pracy oleju w dolnych lagach

Co do działania to az się zdziwiłem że ponad 90% oleju podskakuje do góry lecz wewnątrz rury goleniowej, co wymywa smar ze spręzyn negatywnych, ściera anodę z popychacza , olej przedostaje się do komory pozytywnej a także tłumik jest narażony  natomiast zewnątrz rury goleniowej to olej podskakiwał góra 2cm co wogóle nic nie pomaga

Nawet jeśli zalejesz dolne lagi to i tak ci ślizgów nie będzie smarować

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...