.przemas Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Witam wszystkich na forum, Jako, że jestem laikiem jeśli chodzi o osprzęt rowerowy chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych ludzi skąd też ten post Na następny sezon przymierzam się do wymiany napędu w swoim rowerze(kaseta, łańcuch oraz korba kwalifikują się tylko do wymiany) jednak jeśli będę już grzebał przy napędzie postanowiłem również pokusić się o wymianę przerzutek przód i tył oraz manetek. Obecnie posiadam napęd 3x8 i nie wiem czy nie zmienić go na 3x9? Jeżdżę średnio ok 20-30km dziennie po ulicach bądź ścieżkach rowerowych(rower trekkingowy, sztywny widelec, ciękie kółka 28'). I teraz rodzi się moje pytanie, jaki rodzaj napędu zastosować do roweru oraz na jakim osprzęcie? Zależy mi na dobrym stosunku cena = jakość choć też w nie w budżecie z gumy. Jeśli mógłbym prosić o złożenie wirtualnego napędu i podać zalety jego zastosowania. Pozdro!
MikeSkywalker Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 A co jest w obecnych manetkach/przerzutkach nie tak że chcesz je zmieniać? Według mnie zysk z 3x9 jest żaden, jak już to w terenie z racji 2 ząbków więcej w kasetach MTB. Ale jeśli faktycznie są jakieś problemy z tymi podzespołami to to wtedy można rozważyć zmianę.
.przemas Napisano 14 Sierpnia 2017 Autor Napisano 14 Sierpnia 2017 Może to błahe co teraz napisze ale jeśli chodzi o manetki są one mało czytelne przez co jazda jest mniej komfortowa. Co do przerzutek jakiś wielkich ale nie mam, jednak tak jak wspominałem bawiąc sie już napędem mógłbym rozważyć ich zmianę co by na dłużej starczyły bo obecne pare lat już maja.
Alsew Napisano 14 Sierpnia 2017 Napisano 14 Sierpnia 2017 Jeżdżę średnio ok 20-30km dziennie po ulicach bądź ścieżkach rowerowych(rower trekkingowy, sztywny widelec, ciękie kółka 28'). To może 1x10 by ogarnęło temat