Skocz do zawartości

[napęd] 3x10 wymiana na nowy osprzęt

Iesatan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Obecnie posiadam napęd:

​Przerzutka przednia : shimano deore

Przerzutka tylnia : Shimano slx shadow

Łancuch : KMC x10 (zapinka)

Mechanizm korbowy : shimano m522 (42,32,24)

Kaseta: shimano hg50

Srodek suportu : shimano es300

Rama Aluminium Aluxx 

Rower Giant Talon 2016.

Mam problem odnosnie kompatybilności podzespołów ponieważ nie znam się na tym także pisze do was forumowicze w sprawie doradzenia wyboru nowego napędu. W planach miałem kupic

Korbe: Shimano Deore FC-M590 175 44/32/22

http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-175-44-32-22-suport-i6910139087.html

suport tak jak na aukcji, nie znalazłem jego modelu, jednym z moich problemów to jest właśnie to ze nie wiem czy ten suport będzie pasował do mufy (?) w mojej ramie.

Kasete: Shimano Deore CS-HG62 11-34 10rz Dyna-Sys    

http://allegro.pl/kaseta-shimano-deore-cs-hg62-11-34-10rz-dyna-sys-i6299911826.html      

Oraz łańcuch zmienić na shimano hg 95 (10rzedowy) 

czy napęd nowy będzie kompatybilny ze sobą i ramą? chyba ze macie inne propozycje w podobnej cenie, bardzo ważna jest dla mnie wytrzymałość owego napędu.

Napisano

Wkład suportu będzie kompatybilny z ramą, ale problem może stanowić przerzutka przednia. Jeśli obecna jest kompatybilna z korbą, to ma pojemność 18z, a twoja nowa korba (od systemów 9s) miała by 22z czyli o 4 zęby więcej. To najprawdopodobniej może już spowodować problem z tarciem łańcucha o wodzik przerzutki.

Jesteś też pewny, że chcesz koniecznie korbę 3rz i to w dodatku twardszą niż obecna? Ja bym proponował np. 38/24 lub 40/28 z kasetą 11-36. Tu też musiał byś wymienić przerzutkę czyli koszta podobne.

http://www.bikestacja.pl/pl/korba-shimano-deore-fc-m615-175mm-40x28t-26488.html

http://www.bikestacja.pl/pl/korba-shimano-deore-fc-m615-175mm-38x24t-czarna-26492.html

Napisano