Skocz do zawartości

[napęd] 3x10 wymiana na nowy osprzęt


Iesatan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Obecnie posiadam napęd:

 

​Przerzutka przednia : shimano deore

Przerzutka tylnia : Shimano slx shadow

Łancuch : KMC x10 (zapinka)

Mechanizm korbowy : shimano m522 (42,32,24)

Kaseta: shimano hg50

Srodek suportu : shimano es300

Rama Aluminium Aluxx 

Rower Giant Talon 2016.

 

Mam problem odnosnie kompatybilności podzespołów ponieważ nie znam się na tym także pisze do was forumowicze w sprawie doradzenia wyboru nowego napędu. W planach miałem kupic

 Korbe: Shimano Deore FC-M590 175 44/32/22

http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-175-44-32-22-suport-i6910139087.html

suport tak jak na aukcji, nie znalazłem jego modelu, jednym z moich problemów to jest właśnie to ze nie wiem czy ten suport będzie pasował do mufy (?) w mojej ramie.

Kasete: Shimano Deore CS-HG62 11-34 10rz Dyna-Sys    

http://allegro.pl/kaseta-shimano-deore-cs-hg62-11-34-10rz-dyna-sys-i6299911826.html      

Oraz łańcuch zmienić na shimano hg 95 (10rzedowy) 

 

czy napęd nowy będzie kompatybilny ze sobą i ramą? chyba ze macie inne propozycje w podobnej cenie, bardzo ważna jest dla mnie wytrzymałość owego napędu.

 

Napisano

Wkład suportu będzie kompatybilny z ramą, ale problem może stanowić przerzutka przednia. Jeśli obecna jest kompatybilna z korbą, to ma pojemność 18z, a twoja nowa korba (od systemów 9s) miała by 22z czyli o 4 zęby więcej. To najprawdopodobniej może już spowodować problem z tarciem łańcucha o wodzik przerzutki.

 

Jesteś też pewny, że chcesz koniecznie korbę 3rz i to w dodatku twardszą niż obecna? Ja bym proponował np. 38/24 lub 40/28 z kasetą 11-36. Tu też musiał byś wymienić przerzutkę czyli koszta podobne.

 

http://www.bikestacja.pl/pl/korba-shimano-deore-fc-m615-175mm-40x28t-26488.html

http://www.bikestacja.pl/pl/korba-shimano-deore-fc-m615-175mm-38x24t-czarna-26492.html

Napisano

Z tego co przeszukalem troche sklepy, allegro itd, najbardziej podobna przednia przerzutka to shimano deore fd-m616 lub fd-m611-B tylko ze 616 jest na 2 koronkowe korby a 611 na 3. tylko ze u mnie od nowosci 3ci bieg zawsze ocieral o przerzutke.

wolalbym pozostac przy 3 koronkowej korbie ze wzgledu na mniejszy koszt poniewaz musialbym zmienic rowniez manetke a tak co najwyzej przednia przezutke. chociaz z najmniejszej tarczy nie kozystam az tak duzo, przewaznie 2 / 3

A moze lepsza bedzie korba shimano deore m610? ma takie same blaty jezeli chodzi o ilosc zębów tylko ze ma inny suport

  • Mod Team
Napisano

A to to w 3 biegowej manetce nie ma 2 biegów ?? Ja wiem że są. Dokładnie miedzy 1 a 2 i miedzy 2 a 3. ;) Poza tym shimano ma przełączniki miedzy 2 a 3sp i on tylko blokuje mechanizm. Nie mam pojęcia czy mają stricte 2sp do 10sp. 

 

Tak że możesz nawet manetkę z lat 90 zastosować jak masz pragnienie.

Napisano

http://www.bikestacja.pl/pl/korba-shimano-deore-fc-m610-10speed-srebrna-25776.html

+

http://www.bikestacja.pl/pl/kaseta-shimano-deore-xt-cs-m771-dyna-sys-10speed-3288.html

+

http://www.bikestacja.pl/pl/lancuch-shimano-deore-xt-cn-hg95-10speed-25053.html

 

takie cos lepsze by bylo?

Staralem sie zachowac te same ilosci zebow itd, tylko najwieksze zmartwienie mam o ta korbe czy bedzie jednak odpowiednia do przezutek (deore m611 chyba)

Napisano

 

 

wolalbym pozostac przy 3 koronkowej korbie ze wzgledu na mniejszy koszt

Czyli są dla ciebie istotne koszta, a zatem w jakim celu chcesz kupić tak drogą kasetę? Po co, chcesz się ścigać? Kup zwykłą kasetę Deore za 80/100zł, która zużyje się tak samo szybko i będzie działać idealnie tak samo jak ta kaseta XT z tą różnicą, że będzie o 60g cięższa. 

 

Łańcuch jeszcze cenowo ok, ale nie wiem czy nie lepiej pozostać przy KMC X10.73? Moim zdaniem są trwalsze.

 

 

 

chociaz z najmniejszej tarczy nie kozystam az tak duzo, przewaznie 2 / 3
 

Czyli 42 i 32. Ewidentnie korba 2rz 40/28 jest dla ciebie. Dokonaj jedynie korekcji na kasecie np. na 11-32, która będzie miała dokładniejsze stopniowanie, ale cały zakres używanych biegów będzie niemal identyczny (najtwardsze delikatnie zmiękną). Dzięki temu zabiegowi niemal zapomnisz o lewej manetce, którą użyjesz tylko na bardzo stromych podjazdach. Jedynym przeciwwskazaniem było by wykorzystywanie roweru tylko do jazdy asfaltowej, no ale góral szosowy? Coś by tu nie grało ;)

 

Link do korby masz, do tego przerzutka:

https://kastor-bike.pl/Przerzutka-przod-Shimano-Deore-FD-M615-2rz-Top-Swing

i po sprawie. 

Kaseta:

https://kastor-bike.pl/Kaseta-Shimano-Deore-CS-HG62-10rz-11-32T

Napisano

rower jest wykozystywany m.in do jazdy po lesie, lecz rowniez w podobnych ilosciach po asfalnie, w terenie jak i na asfalcie nie zaluje predkosci. obecny lancuch kmc zerwal mi sie juz kilka razy przez co mam mniejsze zaufanie do niego i chcialbym sprobowac jakiegos innego. kasecie biegi 7-10 koronki maja luzy wiec, chcialbym nieco cos drozszego kupic, przetestowac, musze dodac ze rower jest tez wykozystywany zimą, dlatego tez wybralem lancuch taki a nie inny bo bedzie mniej kieszen bolala przy zmianach

jezeli lancuch bedzie szybciej sie zuzywac to przejde z powrotem na kmc

Napisano

 

 

rower jest wykozystywany m.in do jazdy po lesie, lecz rowniez w podobnych ilosciach po asfalnie, w terenie jak i na asfalcie nie zaluje predkosci.

Do +60 się rozpędzasz i utrzymujesz tą prędkość? Ścigasz się w zawodach, że ci zbraknie 1,5km/h? 40 zębów na korbie naprawdę ci wystarczy, uwierz. Nie ma sensu pchać się w 50 letnie rozwiązania korb 3 rzędowych, idź z duchem czasu, a dziś wszyscy w rowerach MTB przeszli/przechodzą na napędy 2xX lub 1xX. W czasach kaset 6 czy 7 rzędowych jakoś trzeba było nadrobić zakresu, stąd korby 3rz świetnie się sprawdzały, dziś w systemach 9/10/11rz nie ma potrzeby posiadania takich korb, ułatw sobie jazdę, a nie utrudniaj (mniej klikania lewą manetką to ułatwienie).

 

 

 

obecny lancuch kmc zerwal mi sie juz kilka razy przez co mam mniejsze zaufanie do niego i chcialbym sprobowac jakiegos innego.

Ciekaw jestem z czego to tak naprawdę wynikało? Może źle zmieniałeś biegi, może zakułeś go tym samym pinem, wada fabryczna, pech? Poczytaj forum, tu mało kto narzeka na KMC, to są łańcuchy mające naprawdę świetny stosunek jakości do ceny tym bardziej, że wychodzą z tej samej fabryki co Shimano. A może to Shimano wychodzi z fabryki KMC? :)

 

 

 

kasecie biegi 7-10 koronki maja luzy wiec, chcialbym nieco cos drozszego kupic

Jakim cudem koronki mogą mieć luzy? Napisałem ci, trwałością, jakością zmiany biegów te kasety się nie różnią, XT jest tylko lżejsza, bo przeznaczona jest już raczej do sportu, nic więcej, zużyje się tak samo szybko jak tańsza Deorka. Nie wiesz na co wydać kasę, zainwestuj w prawą manetkę XT, to dopiero będzie różnica.

Napisano

ok czyli

m615 2t 38-24

hg62 10t 11-32

i kmc x10.72?

ilosc ogniw w lancuchu sie zmieni wzgledem starej konfiguracji?

odnosnie przezutki, to jak bedzie ocierac itd nie bedzie sie dalo wyregulowac to zmienie na tą 615 z starego roweru

odnosnie ruszajacych sie koronek... dotykajac ich palcami czuc wyrazne przemieszczanie sie ich przod tyl a nie na boki

Napisano

38/24 - zauważ, że zębatka 38z zastąpi ci dwie w starej korbie (42 i 32). Musisz być jej pewny dla tego dałem pod rozwagę jeszcze 40/28 skoro tak tłuczesz asfalty. Mi by to wystarczyło nawet w kole 27,5 (29" 36:11 = 38:11 27,5"), ale nie wiem jak tobie. Z drugiej strony, zmienić zębatki kiedyś na większe zawsze można, to są koszta ok. 100zł.

 

Tak, ilość ogniw się pewnie zmieni, musisz łańcuch odpowiednio skrócić.

 

Jak kupujesz korbę 2rz to od razu musisz zmienić przerzutkę na 2rz. Nie ma co kombinować dla tych 80/90zł.

 

Jak koronki ci się tak ruszają na kole, to masz źle dokręconą kasetę. To trzeba sprawdzić i dokręcić, bo czasem uszkodzisz gwint bębenka czy cuś. Dobrze dokręconej kasety nie jesteś w stanie ruszyć palcami, a nawet narzędzia będą miały z tym poważny problem, tylko dłuto i przecinak :D

Napisano

pewnie podczas "przegladu" facet poleciał w kulki jak z poprzednim rowerem ze dobral mi tak naped ze jedyne co sie dzialo to lancuch przeskakiwal i korba cala sie odkrecala mimo 3-4 poprawek darmowych z ich strony rower w dalszym ciagu nie nadaje sie do uzytku i bede musial zmieniac ponownie naped cos dobrac jak najtaniej 3x7 naped. odnosnie tego nowego roweru i tych ruszajacych sie koronek, z mojej strony kaseta ani razu nie byla rozkrecana wiec albo sama sie rozkrecila albo cos tamte miszczowie z serwisu autoryzowanego GIANT powalili jak juz w nie 1 moim rowerze.

zdecyduje sie jednak na korbe 40, ta obecna na 42x11 na kilku km trasach na tych biegach nie przeciazaly mnie za bardzo. zrywania lancucha podejrzewam ze tak jak mowisz, zle zmiany biegow a te nastepywaly gdy jakis kierowca rajdowca wymuszal pierwszenstwo itd i nie zdarzylem zmienic przezutek albo nie zmienialy sie do konca przez zle wyregulowanie tylnej przezutki przez w/w mistrzow serwisu

Napisano

Taka jeszcze podpowiedź - mniej więcej wychodzi tak, że 3 zęby na korbie to jeden ząb na kasecie czyli np. 42:15 = 39:14, 42:13 = 39:12 itd. Jak dotychczas nie jeździłeś na młynku 22z korby, to nowy 28z (40/28) powinien być częściej wykorzystywany czyli nie zakurzy się tak bardzo ;) Jednocześnie 28:32 jest nieco lżejszym biegiem niż dotychczasowe 32:34, a zawsze można jeszcze dać kasetę 11-36 jakby 11-32 gdzieś tam była za twarda. 11-32 jest jednak lepsza na asfalty czy szybkie szutry, bo jest ciaśniejsza więc jej nie skreślaj i dobierz korbę pod nią. 

Napisano

wybralem kasete 34-11 i korbe 40tke tamta, potrzebuje czasem tych nizszych biegow a wlasnie ta srednia tarcza wraz z 1-2 czasem 3 biegiem byly dobre na wieksze bloto czy bardziej stromy wjazd

Napisano

To błąd, trzeba było wybrać od razu kasetę 11-36 jeśli nie 11-32, pisałem ci od początku. Te dwie kasety (11-34 i 11-36) w zasadzie niczym się nie różnią w najczęściej używanym zakresie przełożeń (od 11 do 21z). Różnica sprowadza się do 4 największych koronek czyli koronek używanych na podjazdach, a na podjazdach w terenie stopniowanie po 10/13% wcale nie jest takim idealnym rozwiązaniem. Tak dokładne stopniowanie jest ważne przy trzymaniu tępa jazdy czyli np. na szosie. W terenie gdzie mamy kamienie, korzenie, a teren potrafi na krótką chwilę zmienić się z 5 do 25% nachylenia, tak dokładne stopniowanie tylko przeszkadza, bo często będzie wymagało to podwójnego kliknięcia manetką (zmiany o dwa zamiast o jeden bieg). 

No i druga sprawa, z blatu 40z dłużej byś pojechał bez zrzucenia na młynek 28z. Niby tylko 2 zęby, ale zawsze.

Napisano

11-36 nie ma dostepnej na kasecie hg64 tylko 32 i 34 jak widzialem

z 11-36 jest kaseta hg50 ta co mam obecnie to nie wiem czy wtedy taniej by nie wyszlo zeby zuzyte koronki po zmieniac

Napisano

Musiał byś mieć pewność, że tylko najmniejsze są zajechane, a reszta ok. Jak tak nie jest, to łańcuch nowy może ci się na starych nie przyjąć, a skoro zmieniasz korbę na nową, to warto dać wszystko nowe łącznie z kasetą. Weź HG50, będzie dobrze jak dobrze zamontujesz. 

Napisano

czyli ostatecznie wychodzi ze kaseta i lancuch zostaje stary (kupione nowe) tylko korba sie zmienia.

zmiana na korbe 2 to bedzie laczny koszt okolo 450zl (korba + przezutka) a 3 blatowa korbe dostane teraz na promocji za 300zl okolo wiec nie wiem czy po prostu nie pozostac przy 3jce to jednak 150zl roznicy

korba integra 40tka 2blatowa kosztuje 369zl tamta co podales + trzeba dodac przednia przezutke 70-90zl

a 3jka 42jka integre mozna dostac i za 300zl i nie musialbym sie bawic w pasowanie lancucha bo ilosc zebow kasety i korby jest ta sama

a te 150zl moge wydac na nowe kapcie do roweru lub naprawic naped w starym rowerze

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...