Skocz do zawartości

[10-12,5 kPLN] full do jazdy po górach


KBS

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam roweru do jazdy po górach (głównie Beskidy). Celem będą w większości całodniowe wycieczki, rzadziej przygotowane trasy typu Enduro Trails. Zależy mi, aby rower możliwie jak najlepiej podjeżdżał.

 

Po wstępnej selekcji na placu boju pozostały dwa modele:

-NS Bikes Snabb Plus 1 na kołach 29 cali

http://www.ns-bikes.com/snabb-plus-1,91,pl.html

-Kross Soil 2 ex

https://www.kross.pl/pl/2017/trail/soil-2-0-ex

 

Snabbem Plus 1 jeździłem i byłem zadowolony. Jak na 29" koła rower jest bardzo zwrotny.

Soil 2 ex- niestety nie miałem możliwości jazdy testowej, ale specyfikacja (amortyzacja RS + napęd i hamulce XT) wygląda bardzo dobrze.

 

Rozważałem również:

-NS Bikes Snabb T1/T2- odbyłem jazdę testową, ale jeździło (a w zasadzie podjeżdżało) mi się gorzej niż na Snabbie plusie

-Gianta tranca 1,5- podobał mi się, że napęd jest 2x11, ale modele 2017 już są raczej wyprzedane; ponadto nie podoba mi się ich malowanie,

-Canyon Spectral 6- niestety modele XL i L są już wyprzedane.

-Whyte T130RS- zbyt drogi i raczej jest to najcięższa propozycja.

 

O ile w przypadku Krossa i Gianta w internecie można znaleźć sporo informacji i testów, to w przypadku NS jest ich zdecydowanie mniej. Jeżeli ktoś używa powyższych modeli (zwłaszcza NS Bike'ów), to proszę o komentarz. Interesuje mnie jak rower spisuje się w dłuższej perspektywie czasowej oraz kwestia trwałości, jakości i obsługi po zakupowej (naprawy gwarancyjne).

Jestem otwarty również na inne propozycje (188 wzrostu, więc raczej duże ramy)  :)

Napisano

Jeśli "Celem będą w większości całodniowe wycieczki" to najsensowniej właśnie kupić coś co ma dwie zębatki z przodu. Niestety, takich rowerów jest coraz mniej - co dla mnie jest jakąś kompletną aberracją.

 

Przejedź się po bielskich sklepach (a sporo ich jest)  i poprzymierzaj się. Nie patrz na ich oferty internetowe, bo są z reguły  kompletnie nieaktualne.

Napisano

Rowerów w konfiguracji 2x11/ 2x10 jest bardzo mało, zwłaszcza w przypadku takich rowerów, w takim zakresie cenowym. Testowałem 1x11. Jeżeli zmiękczę go kasetą 11-46 bądź też mniejszą zębatką lub jedno i drugie, to nie będzie tragedii. Aczkolwiek tak jak piszesz, 2x11 wydaje się być lepszy i takiego roweru szukałem na początku.

Sama przymiarka w sklepie praktycznie nic nie daje, a możliwość odbycia jazdy testowej w terenie jest ograniczona (w przypadku BB i okolic) do właśnie NS bikes'a, Gianta i ew. Whyte (praktycznie brak dużych rozmiarów).

Napisano

"Poprzmierzaj" = zobacz co maja, pomacaj, popytaj o ceny.

 

"Testowałem 1x11"? Nawet nie piszesz jaka tarcza był z przodu.

 

Ja - choć mistrzem podjazdów nie jestem, ale na pewno sporo powyżej średniej, do tego parę grubych tysięcy po górach zrobiłem właśnie w formie "całodniowych wycieczek"  - nijak sobie nie wyobrażam wycieczek całodniowych z napędem 1x. No, chyba że jesteś tru ędurowcem, który z pchania czyni sztukę.

 

 

 

Napisano

"Testowałem 1x11"? Nawet nie piszesz jaka tarcza był z przodu.

 

Taka jak w podlinkowanej specyfikacji bazowej, czyli Snabb Plus (koła 29) 30T  + kaseta 10-42, Snabb T (koła 27.5) 32T +kaseta 10-42.

Napęd 1x11 da się skonfigurować tak, że będzie równie "miekki" jak 2x11, będzie po prostu brakować twardszych przełożeń. Natomiast większym problemem jest stopniowanie kasety w napędach jednorzędowych.

Napisano

Soila już praktycznie nie da się zamówić więc musisz szukać tego co się nie sprzedało. To są śladowe ilości lub żadne. I jeszcze jedno nie słuchaj bredni, że napęd 1x jest zły na całodzienne włuczenie się po górach. Wjeżdza się wszystko to co na napędzie 2x a braki są tylko na niektórych szybkich asfaltowych zjazdach no ale to nie jest rower do tego typu jazdy. Można dyskutować o kwestii technicznej, wytrzymałości takiego napędu, cenie ale nie, że jest zły do szeroko pojętego trailu czy enduro.

Snabb 29 er bardzo dobrze skonfigurowany tylko trzeba mieć odpowiedni wzrost i lubić na tym jazdę. Generalnie bardzo dobre rowery.

Trance owszem ale właśnie są zamówienia na roczniki 2018.

Napisano

A jak z jakością i trwałością MS Bikes'ów? Pytam o ramę i jej zawieszenie

 

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Sporo ludzi ma NS'y lub chciało by mieć więc to jest jakaś rekomendacja. Z tego co wiem gwarancję też maja dobrą. No i sprawdz co jest dostępne bo inaczej rozmawiamy czysto teoretycznie. 

Napisano

Każdy z powyższych, za wyjątkiem canyona i może gianta, modeli mogę jeszcze dostać w interesującym mnie rozmiarze.

 

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Taka jak w podlinkowanej specyfikacji bazowej, czyli Snabb Plus (koła 29) 30T  + kaseta 10-42, Snabb T (koła 27.5) 32T +kaseta 10-42.

Napęd 1x11 da się skonfigurować tak, że będzie równie "miekki" jak 2x11, będzie po prostu brakować twardszych przełożeń. Natomiast większym problemem jest stopniowanie kasety w napędach jednorzędowych.

mam fula 29 1x11 kaseta 10-42 na korbie 28 i nie jest to napęd miękki, przynajmniej na części podjazdów poza tym między największą tarczą kasety a tą drugaą jest 6 lub 7 zębów skoku; to jest chore stopniowanie - dla podmęczonej nogi takie zrzucenie to jest cios dlatego jak się delikatniw wypłaszcza to raczej podnoszę kadencje ale ile można ?

Napisano

Dlatego ja swojego Soila zmodyfikowałem. Zrobiłem 2x11 (przód 36-28, tył 11-42). Nie jest to może układ trendy, ale mnie taki pasuje. Pisałem to wielokrotnie. 36 dojazd, 28 teren. Fabrycznie Krost daje kasetę 11-46 i jest jeszcze większy skok pomiędzy 1 i drugą zębatką. 

Napisano

mam fula 29 1x11 kaseta 10-42 na korbie 28 i nie jest to napęd miękki, przynajmniej na części podjazdów poza tym między największą tarczą kasety a tą drugaą jest 6 lub 7 zębów skoku; to jest chore stopniowanie - dla podmęczonej nogi takie zrzucenie to jest cios dlatego jak się delikatniw wypłaszcza to raczej podnoszę kadencje ale ile można ?

Niestety jest to największa wada napędów jednorzedowych, zwłaszcza dla kogoś dla kogo podjazdy będą równie ważne jak zjazdy. W fabrycznej specyfikacji krossa jest kaseta xt 11-46 i tutaj jest różnica 9 zębów pomiędzy dwoma największymi zębatkami.

 

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Widzę, że jest jeszcze dostępny Canyon Spectral 7.0 czerwony w rozmiarze 'L'.

Ma wszystko czego potrzebujesz. Niestety przekracza Twój budżet o 1 kPLN.

Używam tego modelu od początku roku. Nic się nie psuje, nic nie trzeszczy.

Nie mogę porównywać do innych modeli z Twojej listy, ale to jest rower na którym podjeżdżam praktycznie wszędzie tam, gdzie podjeżdżałem na sztywniaku 3x9.

 

Napisano

Wszystko zależy jakie kto ma możliwości. Co z tego, że mam młynek 22 z kasetą 36 jak i tak przy zmęczeniu najwięcej "młynkuję" 22x36. W tego typu rowerach to nie są napędy do szybkiej jazdy. Jak ktoś oczekuje super podjazdów w enduro na czymś takim to pomylił rowery. Tym bardziej na cały dzień jazdy bez napinki. 

Napisano

http://www.wiggle.co.uk/gt-helion-carbon-expert-2016-mountain-bike/

Jeżeli nie zależy Ci na podjazdach to może warto rozważyć, chociaż może się okazać minimalnie za mały. Podobno tak naprawdę to ten model: http://www.gtbicycles.com/eur_en/2016/bikes/mountain-fullsuspension/xc/2015-helion-carbon-expert . Opisują to jako agresywne XC, sam system zawieszenie z tego co słyszałem polecany, jednak niesamowicie skomplikowany.

Napisano

a w tym soilu to chyba słaby damper jest bez blokady i bez propedala?

 

Niby tak ale sam system zawieszenia jest naprawdę mało bujający. W przypadku NS'a trzeba dać na plus już nowy system mocowania dampera w układzie metrycznym co przekłada się na przeprojektowanie ramy ze wszystkimi konsekwencjami. Jednak wolał bym Pike'a a nawet taką dla niektórych pierdołę jak gwintowaną mufę. 

Napisano

RVS mało się buja. Nie potrzeba blokady. Waży niestety trochę więcej i nie można wsadzić bidonu. Jeśli nie jesteś miłośnikiem liczenia każdego grama roweru to warto pomyśleć nad Soilem. Zwłaszcza jeśli masz blisko serwis Krossa

Napisano

http://www.wiggle.co.uk/gt-helion-carbon-expert-2016-mountain-bike/

Jeżeli nie zależy Ci na podjazdach to może warto rozważyć, chociaż może się okazać minimalnie za mały. Podobno tak naprawdę to ten model: http://www.gtbicycles.com/eur_en/2016/bikes/mountain-fullsuspension/xc/2015-helion-carbon-expert . Opisują to jako agresywne XC, sam system zawieszenie z tego co słyszałem polecany, jednak niesamowicie skomplikowany.

Zależy mi na pojazdach, bardzo zależy. Serdecznie dziękuję za propozycję, ale chciałbym coś o większym skoku. Mam rower xc, który ze mną i tak zostanie[emoji6]

 

A jeżeli chodzi o Canyona spectrala, to był to mój faworyt, ale w grę raczej wchodziłby rozmiar XL. Jest nawet teraz jeden w outlecie ale w kolorze czerwonym, który nie jest moim wymarzonym[emoji14]

Napisano

Z podjazdami nie będzie większych kłopotów poza odczuciem masy po przejściu z xc. No i jeśli w przypadku 27,5" wybierasz rozmiary XL to jednak naprawdę skieruj swoją uwagę tylko na 29er. 

Napisano

Do porównania dodaje jeszcze dwa rowery:

 

Focus JAM C Pro (karbonowa rama- jedyna w zestawieniu)

https://www.focus-bikes.com/int/26444-jam-c-pro.html

 

YT Jeffsy AL Two 29

https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1249/sCategory/508

 

Zakładamy, że Focus jedynie nieznacznie przekroczy budżet; a w przypadku YT poczekam aż będzie dostępny.

Proszę o wasze opinie na temat powyższych rowerów;) Tak jak poprzednio szczególnie zależy mi na informacja odnośnie działania zawieszenia, jego trwałości itp.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...