Skocz do zawartości

[Hamulce] Przedni hamulec tarczowy mechaniczny, jaki polecacie?


ioy

Rekomendowane odpowiedzi

Pragne wymienic z przodu Vbrake na dobry mechaniczny hamulec tarczowy (widelec-amor ma zamocowanie POST MOUNT).
Pisze ze chce mechaniczny bo ponoc sa trwalsze i bardziej bezobslugowe nic hydrauliki a to wazne jak chce jechac na dluzszy wypad w dzicz ;)

Sent from my Mi Max using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym sie rozni BB5 od BB7 i czy warto doplacac?

 

A i jeszcze jak z tarcza czy trzeba jakis szczegolny model/typ dobrac? Ponoc sie niektore "gryza", wyginaja itp, zwlaszcza w mechanikach ma to duze znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB7 są łatwiejsze w regulacji - mają w przeciwieństwie do BB5 2-stronne, "niezależne" ustawianie klocków, które są też większe, a więc wydajniejsze. Bikester miewał okresowo wyprzedaże BB7 - nawet po 108 zł (bez tarcz). Tarcze proponuję na 6 śrub, a nie centerlock. Piasty męczę od lat Shimano XT. Niby podwójnie uszczelniane, ale trzeba regularnie serwisować - zwłaszcza po przejeżdżonych zimach i częstym myciu. Bo mi zardzewiała w środku ;-) No ale polecam generalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czy Autor tematu może pisać po polsku? Interpunkcja, znaki diakrytyczne? 

Nie, korzystanie z telefonu nie jest wytłumaczeniem.

 

 

Pisze ze chce mechaniczny bo ponoc sa trwalsze i bardziej bezobslugowe nic hydrauliki

Ciekawa teoria, mechaniczny jest wrażliwy na kiepskie linki , pancerze i brud, trzeba ręcznie kompensować zużycie klocków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale teraz ma po najtansze 200zl

https://m.bikester.pl/avid-mechanische-bb7-mtb-hamulec-tarczowy-szary-542701.html?gclid=EAIaIQobChMIxfS8xc-f1QIVW14ZCh2kxAgDEAQYAiABEgK6dPD_BwE&_cid=21_1_-1_9_74_542701_100122506444_pla&ef_id=WXSXnwAABXCKAMdv:20170723143315:s

 

Sent from my Mi Max using Tapatalk

 

 

Ciekawa teoria, mechaniczny jest wrażliwy na kiepskie linki , pancerze i brud, trzeba ręcznie kompensować zużycie klocków.

A więc jednak hydrauliki są bardziej niezawodne w warunkach "polowych"? Przykładowo, jak trzeba coś naprawić z dala od cywilizacji?

Poza tym dlaczego piszesz, że kiepskie linki. Przecież można dobrać dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie zależy mi i na tym i na tym.

 

Ale być może lepiej i wybrać hydrauliczny hamulec, jeżeli znawcy tak twierdzą, koszt wyjdzie chyba podobny jak BB7, a jakość?

 

 

@firefoks a jednak, jeżeli masz i takie i takie to powiedz jak oceniasz różnice? Ponieważ jednak BB7 jest znacznie droższy od BB5, którego komplet z tarczą kosztuje ¾ samych zacisków BB7 (i to w promocji), warto dopłacać?

 

Sent from my Mi Max using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te rzeczone większe klocki to aż takie istotne i dlaczego? I czy to jedyna zaleta w porównaniu do BB5?

 

A w dzicz wyprawa w kilka osób z sakwami, namiotem po Puszczy Świętokrzyskiej i nie tyłko. Jak pójdzie dobrze to gdzies dalej, np myślimy o jeżdżeniu wzdłuż Wybrzeża (najpierw tam pociągiem) i obozowaniu w ciekawszych miejscowosciach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale cóź to znaczy w praktyce, że zablokuje się ani rusz (przy przednim hamulcu to taki sobie pomysł i można zaliczyć przewrotkę?) albo że BB5 nie wyhamuje od razu (jaka droga hamowania?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale cóź to znaczy w praktyce, że zablokuje się ani rusz (przy przednim hamulcu to taki sobie pomysł i można zaliczyć przewrotkę?) albo że BB5 nie wyhamuje od razu (jaka droga hamowania?)?

 

Jak dobrze ustawiony, to i V-brake umożliwiał zablokowanie i przewrotkę. Miałem kiedyś BB5 i były wystarczające, ale przy długich zjazdach byłbym i jestem spokojniejszy, gdy klocek ma większą powierzchnię - lepiej oddaje ciepło, w błocie nie wytrze się tak szybko (a czasem wystarcza 1 dobry maraton), ten od BB7 jest też bardziej powszechny i przez to uniwersalny - pasuje też do Avidów hydraulicznych. 

Ja to zawsze powtarzam, że hamulce są nie po to, żeby je zużywać i hamować, tylko żeby je oszczędzać - ekolodzy na pewno pochwalą ;-) Nie po to w pocie czoła podjeżdżam, a czasem i podprowadzam, żeby potem marnować ten wysiłek hamowaniem na zjeździe ;-)

Trza zamknąć oczy, wsłuchać się w przyrodę i zjeżdżać !!!

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie po to w pocie czoła podjeżdżam, a czasem i podprowadzam, żeby potem marnować ten wysiłek hamowaniem na zjeździe ;-)

Będziesz tak twierdził po pierwszym razie jak się rozsmarujesz na drzewie bo nie wyrobisz na zakręcie. I nie mówię tego złośliwie, akurat w lesie przy dużej prędkości wywalić w drzewo wcale nie jest trudno.
Ja mam teraz avidy bb5 - jak dla was są wystarczające to nie wiem gdzie jeździcie. W hamulce dobrze jest mieć zapas mocy, a bb5 tego w moim przypadku nie oferuje. 
Do autorki: Pytasz więc odpowiadamy, a z tego co widzę usilnie czekasz aż ktoś odpowie że tańszy, czyli bb5 jest wystarczający. Prawdopodobnie nie będzie, a zmieniając v-brake na bb5 za wiele nie zyskasz. Więc albo wrzuć bb7, hayesa mx-5, trp spyke, albo wsadź dobrą hydraulikę albo wymień v-ki na avidy sd-3/5/7 i dobre klamki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który lepszy: bb7 czy mx5? Z tego co czytam to bb7 są uważane przez wiele osób za najlepsze mechaniczne hamulce. Słusznie? Jak wg Was wypada porównanie pod względem siły hamowania bb7 i hydraulików klasy AVID DB1 albo Shimano BL-M355?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter233 - jak spojrzysz na taki tajemniczy znaczek na końcu moich niektórych zdań, to zrozumiesz, że czasem żartowałem. I też bez urazy. Rozsmarowałem się kiedyś dobrze na ziemi - że kask poszedł do wymiany, a ja po docuceniu pod RTG, ale ten jak i pozostałe moje "cięższe" wypadki nie miały związku z hamowaniem bądź niehamowaniem. Mam uzasadnione wrażenie, że przy dobrze ustawionych hamulcach większe znaczenie ma dobra opona niż rodzaj hamulca. Ostatnio bawiłem się w zmianę kierunkowości Saguaro z tyłu - z kierunku "traction" ze świetnym hamowaniem szczególnie dla nowego bieżnika na kierunek "speed". Czasem też wolniejsza jazda wymaga znacznie większych umiejętności technicznych niż "przelecenie" - choć to nie znaczy, że poważnie zachęcam każdego do pędzenia na oślep, albo że uzurpuję sobie prawo do tytułu "miszcza zjazdu"  ;) Zjeżdżać bardzo lubię, ale nie jest to na pewno DH i są miejsca oraz sytuacje, gdzie inni zjechali a ja się wycofuję - albo i odwrotnie.

Myślę też, że w lesie - czyli między drzewami i przy dużej prędkości - jeśli ktoś ją świadomie rozwija, to hamulce mają lub mogą mieć małe znaczenie. Fizyki się nie oszuka, a ważniejsze są umiejętności i doświadczenie. Można oczywiście próbować maksymalnie zwolnić w krytycznej sytuacji, ale biorąc pod uwagę czas - gdy zorientujemy się, że popełniliśmy błąd (bo tak to trzeba nazwać) i najbliższe drzewo jest już za blisko nas, to po reakcji psychofizycznej, decyzji o tym czy zdołamy uniknąć zderzenia, cze się katapultować, czy jednak już nacisnąć klamkę, przychodzi pora na mniej czy bardziej skuteczne szlifowanie ubitej bądź kamienistej ścieżki albo rycie ściółki leśnej - relatywnie wąską oponą... Czujesz, jak dużo zależy od szczęścia, a jak mało od hamulców... Chyba, że przyjąć, że to mało możnbaby zwiększyć lepszymi hamulcami jednak. Pytanie myślę zasadnicze - jak kto jeździ - szybko, wysoko, dużo, pewnie...

 

Generalnie - miałem kiedyś BB5 i przeszedłem na BB7 i to we wszystkich rowerach. Jestem z nich zadowolony i polecam taki zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który lepszy: bb7 czy mx5? Z tego co czytam to bb7 są uważane przez wiele osób za najlepsze mechaniczne hamulce. Słusznie? Jak wg Was wypada porównanie pod względem siły hamowania bb7 i hydraulików klasy AVID DB1 albo Shimano BL-M355?

BL-M355 to można do średniej klasy v-ek porównać z dobrymi klockami, w cenie bb7 można kupić deorke br-m6000 a ten z dobrymi klockami hamuje naprawdę bardzo przyzwoicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wrzuć bb7, hayesa mx-5, trp spyke

Przyłączam się do pytania, przybyły do kolekcji jeszcze dwa modele.

Ale jak jakościowo porównują się te Hayesy mx-5 do Avidów BB7, jak z wielkością klocków i łatwością regulacji?

Ponieważ Hayes MX5 to połowa ceny Avid BB7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MX-5 to będzie podobna półka do bb5. Dobry mechanik i nic ponadto. Napiszę jeszcze raz bo trochę zamotałem. Albo wrzucasz porządnego mechanika takiego jak bb7, albo hydraulikę albo zmieniasz hamulce na dobre vki. Vki wyjdą najlepiej pod względem cena/jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...