ziomqq Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Witam. Wiem, temat do znudzenia, ale wy się lepiej znacie ode mnie także proszę o pomoc Mam rame Merida Matts TFS 900 - 19''. Dołożony mam amortyzator SR santour XCR. Hamulce tarczowe 180 przód, 160 tył. Amortyzator ma już ze 3-4 lata. Obecnie mam wrażenie, że już w ogóle nie tłumi nierówności podczas jazdy. W sumie od początku jego praca była mało zadowalająca. Podczas zjazdu w górach miałem wrażenie, że jade bez amortyzatora Chciałbym go zmienić na jakiś lepszy, używany do 700zł, bo nówki w tej cenie pewnie nie znajde. Jeżdże głównie lasy, szutry, kilka razy w roku jakiś wypad w góry. Waże 86kg. Wg internetu długość rury sterowej w tej ramie to 140mm. Można wsadzić amor o większym skoku? Np 120mm?
gtb Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Zwiększenie skoku amora zmieni geometrię i wpłynie na zachowanie się roweru , nie jest to najlepszy pomysł i lepiej pozostać na fabrycznym 100mm. Z nowych w tej cenie dostaniesz SR Raidona , czasami na allegro można trafić na Manitou Marvela . Używka jeśli z niewiadomego źródła to zakup podwyższonego ryzyka.
ziomqq Napisano 13 Lipca 2017 Autor Napisano 13 Lipca 2017 A czy z takim amortyzatorem 100mm można uprawiać taki amatorski downhill w górach?
piciu256 Napisano 13 Lipca 2017 Napisano 13 Lipca 2017 Zależy co rozumiesz przez downhill, jeśli prawdziwy downhill to wcześniej połamiesz ramę niż ci skoku zabraknie w widelcu Ostatnio koleś zjechał na rowerze typu dirt jumper z widelcem 100mm i sztywną ramą po trasie pucharu świata w downhillu więc wszystko się da
ziomqq Napisano 14 Lipca 2017 Autor Napisano 14 Lipca 2017 Raczej nic profesjonalnego. Chodzi mi o jakieś zjazdy w górach z tras. Jeśli ten Raidon da rade to bym go wziął, nie chciałbym kupić nowego amortyzatora i go od razu rozwalić
dovectra Napisano 14 Lipca 2017 Napisano 14 Lipca 2017 A czy z takim amortyzatorem 100mm można uprawiać taki amatorski downhill w górach? można i bez amorka. Przeserwisuj stary, zaglądałeś do niego kiedyś?
ziomqq Napisano 14 Lipca 2017 Autor Napisano 14 Lipca 2017 Szczerze to do środka nie zaglądałem. Czyściłem zawsze uszczelki z brudu i smarowałem olejem do łańcucha.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.