Skocz do zawartości

[hamulce] Wheeler, czy można zamontować hamulce tarczowe


marcin82w

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam pytanie odnośnie upgrade roweru wheeler pro 600, czy do niego da się zamontować hamulce tarczowe ?

 

Poniżej grafika tylnej części ramy.

 

post-150141-0-92609500-1497773734_thumb.jpg

 

Niby jakieś otwory są, tylko czy pod nie dostanę właściwe mocowanie zacisku hamulcowego ?

Napisano

Hamulce montujesz po drogiej stronie. Po drugie, nie opłaca się. Musiałbyś mieć piastę pod tarczę, a że dodatkowo masz wolnobieg to taką piastę ciężko znaleźć i jest to zwyczajnie nieopłacalne. Zresztą na dobre hamulce też musiałbyś wydać dość dużo.

Napisano
Hamulce montujesz po drogiej stronie.

Doskonale wiem o tym, jednak nie mam zdjęcia pokazującego tą właściwą stronę w tym rowerze. Ale i na tym też widać stronę montażu.

 

 

 

Zresztą na dobre hamulce też musiałbyś wydać dość dużo.

Czyli nie warto kupować zwykłych tańszych hamulców tarczowych ?

Napisano

Nie warto, pisane było o tym wiele razy. Z mechaników sensowne zaczynają się od avidów bb5, a siłą i tak nie powalają. Na hydraulikę musiałbyś wydać na jedno koło tak z 250 zł lekko licząc plus koszty wymiany piasty/koła/wolnobiegu na kasetę.

Napisano

Shimano BR-M396 z dobrymi klockami dają radę, tylko podobno zdarza im się przeciekać. Ja mam swoje od 3 lat i nie mogę złego słowa powiedzieć.

 

Tyle że akurat w Twoim przypadku zakup hamulców wydaje się najmniejszym problemem bo masz do wymiany koło + część napędu.

 

A z przodu co masz? 

Napisano

 

 

A z przodu co masz? 

Przód bez problemu da się zaadoptować do hamulców tarczowych, amortyzator posiada mocowanie zacisku. Wystarczy zmienić koło.

Nie wiem jak z tyłem, czy tu do tej ramy w ogóle da się zamontować zacisk hamulcowy.

Napisano

Zrób zdjęcie z drugiej strony, ale tak na 95% jest tam mocowanie IS.

 

Nie lubię jak inni mi to piszą, ale prawdę mówiąc nie wiem czy jest jakikolwiek sens ekonomiczny przejścia na tarcze w tym rowerze.

 

Piasty:

 

W jakiejś mega najtańszej wersji + przeplatanie ~200 zł, a nie wiadomo czy uda się dobrać szprychy itd. Więc już lepiej kupić całe oryginalne koła Kross'a na allegro za 200 zł komplet.

 

Kaseta:

 

Kaseta 8s + manetka + łańcuch, przerzutka powinna dać radę. Ciężko powiedzieć ile by taki zestaw kosztował, ale liczmy ~150 zł

 

Hamulce:

 

Shimano Br-M396 o których pisałem ~ 250 zł + najtańsze tarcze ~60 zł

 

Dodatkowo coś mi się wydaje że masz klamkomanetki, więc i przód do wymiany ale tego już nie liczę bo nie mam pewności.

 

Dodaj nieprzewidziane atrakcje, linki, pancerze itd ~50 zł

 

Sumarycznie ~ 700 zł

Napisano

Rama nie wspiera tarcz prawdopodobnie , daj lepsze zdjęcie i z drugiej strony aby mieć pewność.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Ten rower dopiero rozważam zakupić. Nie mam lepszych zdjęć, tyle co w sieci znalazłem.

Zakup uzależniony jest od tego czy uda mi się dokonać upgrade do hamulców tarczowych stąd mój post.

Napisano

Zdjęcie koszmarne, ale chyba jednak nie da się, to jakieś mocowanie na bagażnik chyba  :whistling:

 

Swoją drogą, chcesz kupować to co na zdjęciu? Już z daleka widać że ten amortyzator to trup

Napisano

Swoją drogą, chcesz kupować to co na zdjęciu? Już z daleka widać że ten amortyzator to trup

 

Nie, nie to, kompletny rower w znacznie lepszym stanie niż ta rama.

 

Może to zdjęcie pomoże, to jest właśnie ta strona montażu, niestety tylko taki mały wycinek.

 

post-150141-0-35938100-1497818802_thumb.png

Napisano

To jest mocowanie pod bagażnik a nie do tarczowek. Możesz ewentualnie pokusić się o adapter a2z dm-uni o ile rama jest z alu.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...