Skocz do zawartości

[amortyzator] accent peak lady29 nx- róznice w specyfikacji osi


lederfox34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, (ponownie)

Nabyłam accent peak nx 29 na 2017 trzy dni temu, problem dotyczy amortyzatora Rock Shock Recon 29

Na zdjęciach, w większości opisów ( centrum ro..., bikestacja itd) figuruje info że jest na sztywnej osi. Wyjątkiem jest Velo gdzie jest zdjęcie ale w opisie nie jest to jednoznacznie zaznaczone. Na sklepie z którego usług skorzystałam też.

Dostałam rower na 9mm. Bez naklejek na kołach. Wyjaśniłam z Velo i mogą mi je nakleić. 

Zależy mi jednak na sztywnej osi. 

Póki co zgłosiłam i ten problem. Nie ma odpowiedzi.

 

Czy tak może być?

Czy powinnam jakoś inaczej interweniować?

sugerowałam się opisami i rozmową z centrum r. Kolega z forum ma sztywną oś w wersji męskiej. 

Odpowiedz ze strony sklepu była taka że taki już przyszedł. 

Od trzech dni użytkuję ten rower, czekałam na niego około miesiąca. Naklejki odpuszczę. Co mogę zrobić odnośnie amortyzatora?

Czy ktoś dostał wersję na oś 9mm?

 

Pozdrawiam 

 

Edytowane przez lederfox34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@lederfox34, Obawiam się że nic nie uzyskasz, na stronach Accenta, Peak 29 NX 2017 wersja męska, ma wyraźnie wyspecyfikowaną przednią oś QR15:

http://accent-bikes.com/produkty/rowery/mtb/cross-country-29/peak-29-nx

Natomiast Peak 29 Lady NX 2017 dyskretnie to pomija:

http://accent-bikes.com/produkty/rowery/mtb/cross-country-29/peak-29-lady-nx

Zasugerowałaś się opisami na stronach sklepów internetowych, co nie zobowiązuje Accenta/Velo do niczego, chyba że sklep w którym kupiłaś Peak'a Lady w swojej ofercie wyraźnie miał napisaane że Peak 29 Lady NX 2017 ma przednią oś QR15. Wtedy, moim zdaniem masz prawo żądać wymiany amora i koła, ale nie od Velo tylko od sklepu.

Edytowane przez Waza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. No właśnie w sklepie gdzie był kupiony było dość ogólnie. Ze strony velo. Koła kiedy się okazało że są nie oklejone zareklamowalam także.velo zaproponował że oklei i przeprasza za niedopatrzenie. Wskazałam też rozczarowanie z powodu osi 9mm póki co cisza. Zdjęcia(wszędzie) jak zauważcie też mają np heble avida. A w rowerach są accent i to na mineralnym oleju. Nie mam pojęcia co to za model . taka trochę loteria wyszła.

Dodam tylko że koła accent race exe nie są pod bezdetki.. Też się dowiedziałam z poczty z velo. Ze strony centrum np. stoi inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak... Wiem. Też mi to sprzedający powiedział. Nie zrozum mnie źle, rower jest boski dla mnie i go za Chiny nie oddam ale to irytujące kiedy jedni maja a inni nie. Ta sztywna os to był dość ważny punk dla mnie. Naklejki odpuszczę bo czarne koła z ich piastami wyglądaja fajnie. Łatwiej zmienić, odsprzedać, przebudowac. Mam ramę w tym malowaniu czarno fuksjowym (nie różowym..) i nie każdemu by takie kolory na obręczy pasowały.

B8 brany wcześniej pod uwagę ma np sztywną os ale amortyzator 1,1/8 z redukują w taperze. I też ludzie byli rozczarowani.

Sobek 82- kupowałam w biostern. Jedyne miejsce gdzie można było zdobyć ten rower i to w rozmiarze m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale Ciebie rozumiem! Ja jestem trochę pedantem, i w rowerach irytują mnie jakiekolwiek niedostatki. wkurzam się kiedy napęd jest głośny, albo hamulce wyją. Każdy mój rower, zaraz po zakupie (albo w trakcie zakupu) był modernizowany, żeby spełniał moje wymagania i przyzwyczajenia. I taką jak wyżej różnicę w specyfikacji męskiej i damskiej uważam nie fair. Jestem na tyle stary że wiem, że przemysł rowerowy to tylko biznes, często korporacyjny, liczą się zysk, obrót, dywidenda. Ale menadżerowie produktu chyba za często zapominają, że oferują drogi towar dla ludzi często ogarniętych pasją, a nie bogatych snobów którym wszystko jedno za co płacą byle tylko inni im zazdrościli. I to drenowanie kieszeni fascynatów, moim zdanie fatalnie świadczy o całej branży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dali mi spory rabat. Transport trochę wyniósł niestety. W innym sklepach to rower oczywiście wisi ale jak chce się go kupić to okazuje się że trzeba zamówić go. Centrum tak ma i że 4inne sklepy. Biostern poprzez velo poszukal w Polsce odlozonej m-ki zapakowanej. Bo s-ki są jednak bardziej dostępne. Samo to ściganie komu velo wysylalo i komu zostało plus sprowadzenie zajęło około dwa i pół tygodnia.

Różnica cenowa ze wszystkim a centrum r to 190zl.

Ja w Biostern'ie dwa lata temu zamówiłem prawie całego Peak'a w częściach do złożenia, taniej Cie wyniósł ten model niż w innych sklepach ze sztywna osią?

Liczyłam i ważyłam (z kalkulatorem) przewidziane komponenty. Nie dałoby rady złożyć coś tak lekkiego (nie kłamią co do wagi) i w takiej specyfikacji. 

Doskonale Ciebie rozumiem! Ja jestem trochę pedantem, i w rowerach irytują mnie jakiekolwiek niedostatki. wkurzam się kiedy napęd jest głośny, albo hamulce wyją. Każdy mój rower, zaraz po zakupie (albo w trakcie zakupu) był modernizowany, żeby spełniał moje wymagania i przyzwyczajenia. I taką jak wyżej różnicę w specyfikacji męskiej i damskiej uważam nie fair. Jestem na tyle stary że wiem, że przemysł rowerowy to tylko biznes, często korporacyjny, liczą się zysk, obrót, dywidenda. Ale menadżerowie produktu chyba za często zapominają, że oferują drogi towar dla ludzi często ogarniętych pasją, a nie bogatych snobów którym wszystko jedno za co płacą byle tylko inni im zazdrościli. I to drenowanie kieszeni fascynatów, moim zdanie fatalnie świadczy o całej branży.

Wiesz co? Właśnie takiego podejścia nie rozumiem. Gdyby np ktoś zapytał- musi pani dopłacić do tego czy tego- ok. daję decyzje (na tak) i już. Niespodzianki takie sa niefajne. Ktoś kilka tematów wcześniej opisywał sytuację z Mustangiem 29 1 (też branym pod uwagę przeze mnie wcześniej) że odebrał rower z inną korbą i bez sztywnej osi. Akurat rozumiem co czuł.

 

Kiedy przymierzałam się do zmiany roweru (wtedy przebudowy 26) to rozbieżności co do np stopów ram accenta volt były ogromne. Najprawdopodobniej velo dało zły opis i inni ściągnęli po czym tamci zmienili a reszta ciągnęła ze to 7005. .

Także warto dopytywać, pisać, dzwonić ale jak wspomniałeś " zmiana specyfikacji bez podania przyczyny" cały czas będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociażby dlatego, że po szybkim trzepiącym zjeździe w mojej zimówce z kołami 27.5 QR, tarcze dzwonią i jęczą dłuższy czas, a po takim samym zjeździe rowerem z kołami 29'' 15/100 - 12/142 nawet nie dźwiękną. No i po podróży, po wpięciu kół ze sztywnymi osiami nie muszę się bawić w ustawianie zacisków hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie dzwonią hamulce:) i reguluje się je ze znacznie mniejszą częstotliwością. Przetestowałam to w rowerze kolegi. 29 jest duże (większe niż poprzedni 26) i nie zawsze zechce mi się montować bagażnik dachowy. Planowałam wyjmować koło i buch go do środka samochodu (po złożeniu kanapy oczywiście..) więc i mniej kłopotów byłoby przy tej sztywnej osi. 

Nie ważę aż tyle by odczuwać coś co kolega nazywał "zobaczysz na szybkich wirażach czy ostrych skrętach".. no i nie zauważyłam:) 

 

Ale wiem że masz sporą wiedzę w 29 i tematach mechaniczno, przeróbkowo, częściowych- może słyszałeś o hamulcach accenta ale z olejem mineralnym? (bo nikt nic o nich nie umie mi napisać a mamy takie "cudo" w pekach na 2017 wersje nx)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam kupić zaciski na imbus ( koszt 40 zł) i dla pedantów klucz dynamometryczny, chociażby z Castoramy. Problem ustawiania hamulców po zdejmowaniu koła praktycznie nie istnieje ponieważ za każdym razem koło jest zaciskane z identyczną siłą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm. Tak myślałam że pewnie wyższe niż grupa deore masz. Planowałam albo całkiem te wymienić albo wymienić na slx najpierw przedni. 

 

a co do zacisków- warte spróbowania. Zaczęłam juz jakiś czas temu szukać dynamometrycznego (na razie topeak ten co rekomendował go Danielski na Szajbajku jakoś mnie przekonuje) ale do Castoramy się wybieram niedługo więc poszukam tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten klucz z Castoramy kosztuje 90 zł, robiłem amatorskie pomiary i jego dokładność wypadła całkiem nieźle. Niedługo powtórzę pomiary w nieco inny, dokładniejszy sposób.

 

Zresztą nawet jeżeli taki klucz trochę przekłamuje, to nie lecimy w kosmos i raczej trzeba się postarać żeby coś popsuć. Ważniejsze jest to że mamy równo dociągnięte wszystkie śruby w danym elemencie np. zaciski czy mostek. Ręcznie nie jest to takie łatwe.

 

Natomiast jak widać że mimo że dokręcamy zalecanym momentem a ma się wrażenie że część zaraz wystrzeli w kosmos, lepiej użyć innej techniki: dokręcamy coś ręcznie tak jak zawsze, ustawiamy klucz na minimum i kolejno podkręcając o 0,2- 0,5 Nm próbujemy dokręcić aż zamiast natychmiastowego kliknięcia śruba się delikatnie ruszy. Wtedy poznamy z jaką siłą jest bezpiecznie dokręcić dany element.

 

Od kiedy kupiłem ten klucz to skończyły się u mnie problemy że coś się luzuje itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz- słyszałam już o tej formie dokręcania. Czyli lekko z oporem a potem dokręcić kluczem. 

 

No nic, trzeba spróbować. Co ciekawe nigdy nie miałam niedokręceń, przekręceń też nie. Kolega sprawdzał później kluczem i się śmiał że mam niezłe wyczucie ale te tarcze- czy raczej klocki hamulcowe i tarcze muszą być prosto i sensownie dokręcone a tego nigdy nie śmiałam na wyczucie robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Chociażby dlatego, że po szybkim trzepiącym zjeździe w mojej zimówce z kołami 27.5 QR, tarcze dzwonią i jęczą dłuższy czas

 

 

Ponieważ nie dzwonią hamulce:) i reguluje się je ze znacznie mniejszą częstotliwością
 

Jeździłem kilka lat ze zwykłym zaciekim QR ( jak wielu ludzi) i jakoś nie pamiętam ,żeby te zjawiska pojawiały się aż tak często. Czynnikiem mogą być same tarcze ( odkształcenia pod wpływem temperatur-co jest bardzo częste, szczególnie na tarczach zużytych lub z kiepskiego materiału), niedokładny montaż i tede. Na QR15 może wzrasta sztywność skrętna amorka ,ale nie uzależniajmy od osi wszystkiego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, absolutnie nie:) mogę żyć bez tej osi ale czeka mnie wymiana hamulca tak czy inaczej:) 

Na coś "przyzwoitego" i coś co zredukuje mi potrzeby ingerencji w przód koła. Tak czy inaczej zakładałam to negocjując rabat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uzależniam wszystkiego od osi. Jak napisałem mam zimówkę z osiami qr, i nie zmienię jej bo to dzielny rower, stary Cannon przerobiony z 26'' na 27.5. Ale sztywne osie dają przewagi, więc dlaczego nie skorzystać? Zwłaszcza że te Accenty w wersji męskiej i damskiej są w tej samej cenie. To jak sądzę takie założenie inżyniera produktu że dziewczyny i tak się nie orientują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tylko patrząc na foto ze strony Velo w modelu Lady jest szpilka 9mm więc trochę jakby nie wiem w czym problem?? 

 

Osobiście mamy takie czasy gdzie już niektóre amory zaczynają mieć tylko oś pod Boost a ci nadal oferują to gówniane zamknięcie 9mm. To już dawno powinno zdechnąć a jest nadal oferowane dlatego trzeba dokładnie oglądać co się kupuje lub wypytywać co jest zamontowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłaś zdjęcie pika, nie za mała ta rama, ile tam sztyca wystaje?

absolutnie:) jest jak fajne wdzianko uszyte pod moje 4literki i resztę:) mam 175cm w up i 80 noga. większa (gdyby była..) to klęska;) 

Jest fantastycznie zwrotna. Nie ma overlapa...a w kilku przymierzanych się zdarzyl... i nic nie zmieniam.. mostek (podam bo nigdzie tego można nie znalezc; 90mm kiera 700mm) wszystko jak trza.

Już tylko patrząc na foto ze strony Velo w modelu Lady jest szpilka 9mm więc trochę jakby nie wiem w czym problem?? 

 

Osobiście mamy takie czasy gdzie już niektóre amory zaczynają mieć tylko oś pod Boost a ci nadal oferują to gówniane zamknięcie 9mm. To już dawno powinno zdechnąć a jest nadal oferowane dlatego trzeba dokładnie oglądać co się kupuje lub wypytywać co jest zamontowane. 

https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/gorskie-mtb/29-cali/p,rower-peak-lady-nx-rozowy-czarny-2017-accent,642980.html tu masz zdjęcie z centrum które kopiowało z velo. na stronie velo nie obejrzysz tak dokładnie szczegółów :)

A inna sprawa czy to g.. czy nie :)

Oglądając inne modele od treka np x calibra 8 w fajnej cenie dopytywałam bo opisy nie zgadzały się ze zdjeciami i okazało się ze to też był "wabik".

Wersje męskie nx maja sztywne osie. Nie wiem skąd ta' dyskryminacja' w wersji damskiej. No i pojawia się przy zamawianiu roweru only internet- taki producent wysłał. Nie miałam możliwości obejrzenia go i obmacania wszystkiego co bym chciała. Inna sprawa że rozmiar, geometria i 'czucie' roweru jest idealne. Na innych modelach marek zawsze było coś nie tak. 

Nie uzależniam wszystkiego od osi. Jak napisałem mam zimówkę z osiami qr, i nie zmienię jej bo to dzielny rower, stary Cannon przerobiony z 26'' na 27.5. Ale sztywne osie dają przewagi, więc dlaczego nie skorzystać? Zwłaszcza że te Accenty w wersji męskiej i damskiej są w tej samej cenie. To jak sądzę takie założenie inżyniera produktu że dziewczyny i tak się nie orientują.

nie orientują... cudnie:) moja mina i potok słów kiedy sprawdziłam na goleni że jakoś..'chudo' mam przy piaście...bezcenne;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...