Sylar Napisano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 Jak w temacie śruba w klamce wykręcona wężyk założony na odpowietrznik w zacisku, odpowietrznik odkręcony o ćwierć obrotu - nie da się wstrzyknąć płynu , o pół obrotu - to samo o cały obrót to samo. Wykręciłem sam odpowietrznik i jest drożny. Ktoś wie w czym tkwi problem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 przy odpowietrzaniu, możesz założyć do klamki lejek -strzykawkę z olejem , bez przelewania układu od dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylar Napisano 8 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 lejek też był w użyciu - płyn nie chciał spływać ani grawitacyjnie ani przy pompowaniu klamką - nic kompletnie nie ubywało ani w płynie nie pojawiały się żadne bąble powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Looser Napisano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 Mielismy podobny efekt jak zabralismy sie do tylniego zacisku i klamki od przedniego Jak hamulec normalnie hamuje, tloczki pracuja to przyznam, ze brzmi to troche jak sprawa z archiwum x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 Odpinasz klamke, pchasz plyn od zacisku. Jesli plynie to wina klamki. Wyglada na niedrozny otwor w zbiorniku wyrownawczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylar Napisano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 Mielismy podobny efekt jak zabralismy sie do tylniego zacisku i klamki od przedniego Jak hamulec normalnie hamuje, tloczki pracuja to przyznam, ze brzmi to troche jak sprawa z archiwum x Nie no klamka od hamulca tylnego Zacisk też od hamulca tylnego No właśnie normalnie hamował w tamtym sezonie, a po zimie zaczął chwytać dopiero przy samej kierownicy i to ledwo ledwo stąd decyzja o odpowietrzeniu Odpinasz klamke, pchasz plyn od zacisku. Jesli plynie to wina klamki. Wyglada na niedrozny otwor w zbiorniku wyrownawczym. Sprawdziłem zdjąłem wężyk z klamki i płyn leci czyli to faktycznie wina klamki. Co teraz ?? jak ją rozebrać żeby nic nie uszkodzić ?? Ok problem rozwiązany okazało się że śruba od regulacji klamki w korpusie przy skrajnym położeniu daje takie ustawienie tłoczka które uniemożliwia odpowietrzenie układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 A widzisz Przy odpowietrzaniu regulacje klamki też trzeba odkręcać, miałem podobny dylemat przy odpowietrzaniu swoich SRAMowskich, ale dość szybko problem rozwiązałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylar Napisano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 No widać trzeba trzeba ale nie ma o tym ani w instrukcji ani w filmach instruktażowych na yt XXI wiek a jak człowiek samemu nie rozbierze na części pierwsze to się nie nauczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pszemoo Napisano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 A o której dokładnie śrubce piszecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 (edytowane) Przy klamce hamulcowej jest śruba/pokrętło do regulacji odległości dźwigni. Odkręcasz do końca, oddalając ją od od kierownicy umożliwiając tym samym swobodny przepływ płynu hamulcowego. Edytowane 9 Kwietnia 2017 przez pawel2208 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pszemoo Napisano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 Aaa... o tą śrubę chodzi to już wiem czego jeszcze muszę spróbować, żeby klamka szybciej chwytała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylar Napisano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 Muszę sprostować bo nie chodziło o wspomnianą wyżej śrubkę tylko o http://www.fotosik.pl/zdjecie/5f32272589e00667 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 Przy klamce hamulcowej jest śruba/pokrętło do regulacji odległości dźwigni. Odkręcasz do końca, oddalając ją od od kierownicy umożliwiając tym samym swobodny przepływ płynu hamulcowego. Jesteś pewien że wiesz jaką funkcję i działanie ma ta śruba? Ta śruba reguluje jedynie odległość klamki od kierownicy, nie zmieniając pozycji tłoka podawczego. Nie może więc mieć wpływu na przepływ płynu. Hamulce miewają - Shimano ma atrapę - regulacji skoku klamki (free stroke, pad contact adjustment), w tym przypadku jest zalecana maksymalne wykręcenie regulacji. Jej zakręcenie nie wpływa jednak na przepływ płynu a jedynie na prawidłowe zalanie układu maksymalną ilością płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylar Napisano 10 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2017 @tobo No w przypadku mojej klamki wkrecenie śruby od free stroke wpływa na możliwość odpowietrzenia lub jej brak. Miałem klamkę rozkręcona i tylko wkrecanie/wykrecanie tej śruby warunkowalo czy plyn / powietrze da się do niej wtloczyc czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Jesteś pewien że wiesz jaką funkcję i działanie ma ta śruba? Ta śruba reguluje jedynie odległość klamki od kierownicy, nie zmieniając pozycji tłoka podawczego. Nie może więc mieć wpływu na przepływ płynu. Hamulce miewają - Shimano ma atrapę - regulacji skoku klamki (free stroke, pad contact adjustment), w tym przypadku jest zalecana maksymalne wykręcenie regulacji. Jej zakręcenie nie wpływa jednak na przepływ płynu a jedynie na prawidłowe zalanie układu maksymalną ilością płynu. U mnie dopiero po oddaleniu klamki od kierownicy, czyli odkręcenie śruby do końca, była możliwość wtłoczenia płynu. Zresztą wszystkie instrukcje pisane i wideo o tym wspominają jeżeli chodzi o hamulce SRAM. Przykład: https://youtu.be/nqdp7a7FXe8?t=2m12s Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez pawel2208 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.