Nexor Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum, więc na początku pozdrawiam Was. Zeszłorocznej jesieni mój ośmioletni MTB Giant zmienił mimowolnie właściciela, co skłoniło mnie do poszukiwań nowych kółek. Na początek budżet miał być do 2000 zł, ale zagłębiając się w temat ostatecznie go podwoiłem. Rower ma służyć do jazdy po mieście (dojazdy do pracy 5km dziennie) i rekreacji (lekki teren poza miastem). Po wstępnym rozeznaniu się stoję przed dylematem, którego z podanych wybrać: 1. Unibike Xenon 2017 Bardzo dobry osprzęt, ale minus dla mnie to prowadzenie linek pod górną belką i toporna rama. 2. Specialized Crosstrail Elite Int 2017 Przepiękna stylistyka ramy z wewnętrznym prowadzeniem, ale korba, hamulce Tekro i klamkomanetki niewiadomej grupy. Napęd 2x10 też stanowi dla mnie zagadkę. 3. Giant Roam 0 2017 Oferta cenowa jaką otrzymałem to 3300 + planowana wymiana hamulców na SLX. 4. Cube Cross 2016 Tutaj też cena oferowana 3300 + planowana wymiana hamulców na SLX. Wczoraj odwiedziłem lokalny sklep i przymierzałem się do Speca, Cube i Gianta. Jutro pojadę pomacać Unibike. Serducho jest za Specem lub Giantem, a rozsądek podpowiada Xenona. Do Cube Cross nie mam przekonania, ale… wzrost: 173 cm waga: 88 kg przekrok: 76 cm. Proszę o radę, który z tych modeli wybrać. Jestem przekonany że wasze doświadczenie i obeznanie z wymienionymi markami pozwoli mi podjąć świadomą decyzję. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 23 Marca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Musisz na spokojnie przemyśleć, czy wolisz rower z ciekawszą stylistyką i lepszą gwarancją, ale nieco gorszym osprzętem lub odwrotnie. Z tego co piszesz, to w rekreacyjnym użytkowaniu możesz nawet nie poczuć dużej różnicy między przeciętnym, a dobrym osprzętem, więc może warto w większym stopniu kierować się estetyką, a w przyszłości ulepszyć ewentualnie to i owo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexor Napisano 24 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Dzięki za odpowiedź. Po części tak właśnie myślę, ale też nie jestem pewny, czy kupując Speca płacę w dużym stopniu za napis na ramie. W tej chwili rozważam zakup między modelem Specialized i Gianta, którego tłukłem przez parę lat i było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
liberatemymadness Napisano 26 Marca 2017 Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Hej! Chciałbym podłączyć się do zapytania. Chciałem przesiąść się na crossa z mojego starego poczciwego górala którego mam już chyba około 10 lat. Rower ma służyć do codziennych dojazdów do pracy, trasa 20km w jedną stronę ścieżką rowerową która jest w 80% asfaltowa, później przechodzi w chodnik a końcówka to lekko piaszczysta i ubita ścieżka wyznaczona wzdłuż Wisły. Rower będzie też wykorzystywany w lekki teren typu leśna ścieżka oraz weekendowe wypady na i za miasto. Modyfikacje jakie planuję po zakupie to doposażyć go w bagażnik i sakwy na tył. Założenia które chciałbym aby nowy rower spełniał to: hamulce tarczowe oraz 30 przełożeń. Dodatkowo fajnie jakby rower miał: blokadę amortyzatora z kierownicy, amortyzowaną sztycę siodełka oraz regulowany mostek. Budżet jaki mam to około 3500pln. Do tej pory śmigałem na Giant Boulder SE i dawało radę, więc chciałbym przede wszystkim zadać Wam pytanie, czy jako zwykły użytkownik a wręcz rowerowy laik rzeczywiście odczuję różnicę w jeździe/użytkowaniu pomiędzy poniższymi rowerami. Bo o ile klasy przerzutek coś mi mówią, to czy będzie octalink czy nie to już dużo mniej żeby nie powiedzieć wręcz nic. Dlatego też specjalnie podaję po dwa przykłady tej samej marki, aby wysłuchać Was dlaczego warto lub nie dopłacać całkiem sporą różnicę pomiędzy nimi. Bo na przykład pomiędzy Crosslite 6.3 a 6.4 jest po prostu przepaść cenowa i tu powstaje pytanie czy warto dopłacać? Podobnie pomiędzy Roam 0 a Roam 1 u Gianta oraz Viper Disc a Zethos w Unibike. Do tej pory siedziałem/przejechałem się Giantem, Wheelerem oraz Unibikiem. Wszystkie moje założenia spełnia jedynie Wheeler - blokada widelca z kierownicy, regulowany mostek oraz amortyzowana sztyca. Gian oraz Unibike mają blokadę amortyzatora ale już na samym amortyzatorze i trzeba się schylić aby z niej skorzystać. Dodatkowo Giant ma liniki ładnie pochowane i zabezpieczone. Giant wydawał się najsztywniejszy, a Unibike najwygodniejszy (coś jak kanapa, podczas gdy Giant to taboret, a Wheeler coś pomiędzy). Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi/opinie. Giant Roam Disc 0 http://www.giant-bicycles.com/pl/roam-0-disc Giant Roam Disc 1 https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc Scott Sub Cross 20 http://www.scott.pl/produkt/469/2760/Rower-Sub-Cross-20-Men/ Scott Sportster 20 http://www.scott.pl/produkt/83/622/rower-sportster-20/ Wheeler Crosslite 6.4 http://wheeler.pl/pl/cross/296-cross-lite-64.html Wheeler Crosslite 6.3 http://wheeler.pl/pl/cross/295-cross-lite-63.html Unibike Viper Disc GTS http://www.unibike.pl/viperdiscgts.html Unibike Zethos GTS http://www.unibike.pl/zethosgts.html Kross Evado 6.0 http://www.kross.pl/pl/2017/cross/evado-6-0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klark Napisano 27 Marca 2017 Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Romet orkan 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cmrk Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 I co kolega wybrał? W którym sklepie dostałeś cenę za gianta roam 0 3300zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexor Napisano 23 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Zakupiłem Speca Info na temat oferty na pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.