downiel Napisano 23 Marca 2017 Napisano 23 Marca 2017 Witam, jestem laikiem jeśli chodzi o rowery, a chciałbym sobie kupić owy, głownie służący do dojeżdżania do pracy, oraz na sporadyczne wycieczki 2-3 dniowe. Przedział cenowy 1500-2000zł Moje pytania zaczaynają się od takich najbardziej podstawowych. 1)Cross czy MTB? Czytałem, oglądałem filmy na YT. W teorii Cross byłby lepszy, ale bardziej doświadczeni kolarze wspominają, że MTB w zupełności wystarczy, gdyż jest to rower najbardziej uniwersalny, oraz najpopularniejszy na polskim rynku. 2) Drugie pytanie to wielkość ramy. Mam 182cm, z moich obliczeń wyszło, że najbardziej optymalna będzie rama 19 3)Czy potrzebne mi bedą hamulce tarczowe hydrauliczne, czy postawić na V-brakei? Z tego co udało mi się dowiedzieć, hydrauliczne są ciężkie do serwisowania przez osoby mniej doświadczone 4) Czy poczuje różnice między 21/24/27 biegami? Do takiej jazdy po mieście i lesie, a zaznaczam, że mieszkam w Trójmieście, gdzie drogi w lesie są stosunkowo górzyste, jaką ilość biegów wybrać. 5)Kilka propozycji MTB http://allegro.pl/hit-rower-romet-rambler-2-27-5-19-2016-nowy-rzesz-i6750821632.html http://allegro.pl/szybki-kands-crs-crosline-1200-m-28-hydraulika-i6751642000.html http://allegro.pl/bottecchia-115-rower-mtb-kolo-27-5-cali-rama-m-i6076446390.html Cross http://allegro.pl/2016-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-alivio-i6752866889.html Pozdrawiam
dovectra Napisano 23 Marca 2017 Napisano 23 Marca 2017 mam crossy i mtb, Prawda jest taka: crossa używam codziennie na miasto, na wyprawy. A w góry biorę mtb. Zalety crossa: 1) węższe oponki, - lżej w mieście. 2) nie ma problemu z montazem , bagażników , błotników i innych gadżetów. wady. 1) jak sobie wymyślisz poszaleć w górach, błocku, piachu itd... to nie włorzysz szerokich opon. MTB. zalety 1) Zawsze możesz włozyć oponę np 1 1/4 cala i masz miejski ścigacz, albo poszlajać się po piachu na grubych papuciach. Wady. 1) Może być problem z montowaniem akcesoriów.
gtb Napisano 23 Marca 2017 Napisano 23 Marca 2017 1)Cross czy MTB? Czytałem, oglądałem filmy na YT. W teorii Cross byłby lepszy, ale bardziej doświadczeni kolarze wspominają, że MTB w zupełności wystarczy, gdyż jest to rower najbardziej uniwersalny, oraz najpopularniejszy na polskim rynku. Teoretycznie bardziej uniwersalnym rowerem jest cross , MTB służy przede wszystkim do jazdy w terenie - to że jest popularny bardziej wynika z mody niż jego wszechstronności. 2) Drugie pytanie to wielkość ramy. Mam 182cm, z moich obliczeń wyszło, że najbardziej optymalna będzie rama 19 Wszystko zależy od konkretnego modelu , dla ciebie MTB 18"-19" , cross 19"-20". 3)Czy potrzebne mi bedą hamulce tarczowe hydrauliczne, czy postawić na V-brakei? Z tego co udało mi się dowiedzieć, hydrauliczne są ciężkie do serwisowania przez osoby mniej doświadczone Hydrauliki to powoli standard w tym przedziale cenowym . V-Brake sprawia mniej kłopotów ale skuteczność hydraulików jest zdecydowanie lepsza. 4) Czy poczuje różnice między 21/24/27 biegami? Do takiej jazdy po mieście i lesie, a zaznaczam, że mieszkam w Trójmieście, gdzie drogi w lesie są stosunkowo górzyste, jaką ilość biegów wybrać. Raczej tak , im więcej przełożeń na kasecie tym lepiej zestopniowana lub z większym zakresem a co za tym idzie lepiej dopasujesz do swoich potrzeb.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.