Skocz do zawartości

[koła] Zamiana 27.5 na 28. Czy warto?


arkadiusz.ng

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, pierwszy post, jestem Arek, świeżak na forum i ogólnie w temacie rowerowania. ;)

 

Do rzeczy:

w zeszłym roku zakupiłem taki oto rowerek: http://www.kross.pl/pl/node/25175. (Wiem wiem, sprzęt może nie najwyższa klasa ale przekonała mnie i okazyjna cena i szczerze mówiąc dizajn :)). Jako iż chciałbym podejść do jazdy trochę poważniej, naszło mnie między innymi na wymianę kół i opon bo już zdążyłem przekonać się, że to co mam teraz to ból na szosie czy innych utwardzonych drogach.

Zastanawiam się czy koło 28'' zmieści się w widelec (niby to tylko 1/2 cala...). A kwestia druga to taka czy te, które sobie upatrzyłem (podpatrzone u znajomego) nadają się do mojej jazdy - w sezonie około 100-200 km tygodniowo, szosa, chodniki, czasem jakieś utwardzone dróżki.

 

koła: http://allegro.pl/kola-28-stozek-novatec-751-802sb-na-kasete-8-9-10s-i6348959288.html

opony: http://allegro.pl/schwalbe-opona-marathon-mondial-28x1-6-rg-drut-cr-i6189965801.html

 

Naprawdę nie mam o temacie zielonego pojęcia, znajomy któremu rower służy podobnie co u mnie, chwali sobie... i to jest mój główny odnośnik. Koledzy, Może polecicie coś ciekawego za rozsądniejsze pieniądze? Bo wydaję mi się, że jestem w stanie kupić coś tańszego a równie odpowiedniego na moje zastosowanie. Chyba, że ten zestawik jest OK to niech będzie :-) A może zostać na 27.5 chociaż i tak będę musiał zmienić bo z tyłu złapałem dosyć mocną ósemeczkę i nie mam wyboru. 

 

pozdrawiam, Arek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie konwersje ciągle się stosuje, ale jednak społeczeństwo się bogaci i kto może kupuje sobie 2 rower na asfalt, nawet bardzo tani. Poza tym żeby zmieniać koła o różnych rozmiarach raczej trzeba się ścigać w MTB, a tam już dawno zadomowiły się hamulce tarczowe. Kiedyś sklepy miały na stanie "adaptery v-brake 26 28" do dopasowania wysokości hamulców. Teraz przejrzałem z ciekawości sieć nie znalazłem nic od ręki, jedynie do sprowadzenia zza 7 mórz. W każdym razie podałem hasło pod jakim można szukać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, w takim razie co proponujecie? Drugiego roweru raczej nie mam w planach.

Nie jest problemem dokupić hamulce tylko jakie?

Okej, poczytałem, stwierdziłem, że zostanę na 27.5.

 

Tylko proszę o ocene i krytykę :-)

 

opona: http://allegro.pl/27-5x1-65-opona-schwalbe-marathon-cross-reflex-rg-i6714514817.html

lub

http://allegro.pl/schwalbe-marathon-27-5x1-65-650x42b-opona-reflex-i6176841325.html

 

koło: http://allegro.pl/wzmocnione-kola-27-5-saiko-shimano-kaseta-8-9-10rz-i6669757018.html

 

Co do kół to ciężko znaleźć coś sensownego w tym rozmiarze i na v-brake albo nie umiem szukać...

 

 

pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No te koła to jest absolutnie podstawowy model, taki trochę marketowy nawet. Gotowych kół 27.5 pod V-brake raczej nie ma bo to jest standard  MTB, a tam już się V-ek nie uświadczy. Jak bym miał kupować koła to bym jednak dołożył do lepszych piast i obręczy i dał do złożenia.

Przykłąd:

Piasta tylna Novatec F-062SB i

piasta przednia Novatec 751SB

Obręcze Alexrims EN24

Koszt zwykłych szprych i zaplotu to jakieś 70-80 zł na koło.

Oponę sugerowałbym Crossową, bo ta druga jest pancerna ale kosztem innych parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytkie marathony z grubą wkładką kauczukową, czy to niebieską, zieloną czy srebrną to opony miejskie. One mają trochę gorszą trakcję ze względu na te grube wkładki i swoje ważą, ale są to pancerne opony. Jeśli rower będzie jeździł głównie po mieście to można celować w taką oponę, w innym przypadku lepiej kupić coś lżejszego np Marathon Cross.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...