Skocz do zawartości
cezartbg

[7863] Scott Scale 10 by cezartbg

Rekomendowane odpowiedzi

cezartbg

Witam 

Przedstawiam mój nowy projekt Scott Scale 10. Rower powstał na podzespołach : https://www.forumrowerowe.org/topic/166485-101755-cube-analog-by-cezartbg/ . Co do wagi poniżej przedstawiam rozpiskę poszczególnych części, waga sufitowa wskazała 8520 z tylną lampką 55 g i mocowaniem  na telefon 10 g. Całkowita waga to 8455. 

 

 

 

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR BR-M987 XC  - 193
-Rotor: (Front): (Tarcza prz.) Dartmoor nano  -86
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR BR-M987 XC - 219
-Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.)  Dartmoor nano  -68
Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M771-10  - 285
Chain: (łanńuch) Shimano CN HG94 XT  102 ogniwa -240
Crankset: (Korby) Shimano XT FC-M785 175mm + Hello'MTB 34T + allu bolts - 656           
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M986  - 215
Fork: (Widelec)  Dt Swiss XCR 2014   - 1280
Frame: (Rama) Scott Scale 10 2007/2008 ? - 1067
Grips: (Gripy)  Bontrager x lite -  23
Handlebar: (Kierownica)   Mortop earldom  xc90   - 88
Headset: (Stery) + Top Cap: (Top cap)  Accent ProSeries  - 76

Pedals: (Pedały) Crank Brothers 3ti - 184
Seat: (Siodło)  Selle Italia SLR XC   -180
Seatpost: (Sztyca) Kcnc Ti pro lite 34,9 mm - 198
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carbon   - 12
Shifters: (Manetki)+Cables: (Pancerze i linki) Shimano XTR M980-A - 140
Skewers: (Zaciski koł) Progres  - 41
Spacers: (Podkładki pod mostek) Accent    - 8 
Stem: (Mostek) Syntace f99     -105
Suport: Shimano XTR BB93  BSA - 65   
Tire (Front): (Opona przednia)  Rubena scylla v96 26 x 2.1  - 505
Tire (Rear): (Opona tylna) Rubena scylla v96 26 x 2.1  - 510
Tubes: (Dętki) Schwalbe XX-Light - 203
Wheel Front: (Koło przednie) Crank Brothers Cobalt 2 xc  - 745
Wheel Rear: (Koło tylne) Crank Brothers Cobalt 2 xc - 993
Misc : (Inne) Śruby do tarcz i hamulców, adapter tylnego hamulca ~ 70 
Razem : 8455 g

 

 

5df5df44d183fc00med.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
derwisz

Waga kierownicy mnie niszczy :D  Jaka to szerokość? 

Ścigasz się na nim, czy raczej nie miałeś okazji? Ogólnie trzeba przyznać, że rower mimo niskiej wagi sprawia wrażenie jak najbardziej wytrzymałego i pewnego do jazdy w terenie, no, może poza wspomnianą kierownicą, zęby mi dzwonią na samą myśl :P.
Gdzie głównie nim jeździsz?
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cezartbg

@derwisz Kierownica ma 580 mm dość wąska ale ja zawsze na takich jeździłem. Nie, nie ścigam się, ponieważ nie mam czasu na treningi (trenuję pływanie i nie ma opcji tego połączyć, za mało czasu). Jeżdżę rekreacyjnie choć nie są to spacerki :P. Głównie jeżdżę po mieście, choć czasem zaliczę jakiś fajny teren. Wrzucam foteczki z pierwszej przejażdżki:

6a0ae564f5227bc5med.jpg

 

d714df052042743emed.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Fotki zobacze w domu (w pracy sie nie wyswietlaja).

 

Wczoraj sobie pomyslalem, ze temat nowych projektow, mowiac lekko, zarosl kurzem.

Lekki sprzet.

Co do kiery:

Handlebar: AX Lightness Poseidon 25.4 580mm 82.7g :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

fotki świetne, rower tym bardziej. Jak widać małe koło daje radę :) gratuluję super sprzętu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
derwisz

 

Co do kiery:

Handlebar: AX Lightness Poseidon 25.4 580mm 82.7g :)

No właśnie, różnica niewielka, waga topowa, toteż wyraziłem uznanie i spytałem o szerokość, przy tej wadze to ważne pytanie czy ma 520 czy 600, tak mi się wydaje.

 

Generalnie z tą szerokością to nie moja klimaty, a jako że ważę swoje i jeżdżę raczej agresywnie (megavalanche chociażby), to w części superlight nigdy nie celowałem i pewnie nie będzie mi dane przetestować, ale, z racji na dział, myślę, że warto docenić tak lekki komponent.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bloszek

Gratuluje wyniku.

Rower wyglada naprawde super. Taki wynik jest dla mnie nie osiagalny ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Malo co widac na tych zdjeciach, kiepska jakosc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
konec

Bardzo wystaje sztyca. Sorry, uważam, że rama zbyt mała. Zwłaszcza na Warszawę.

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

W którym mieście byłaby dobra?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
konec
Napisano (edytowane)

górskim [emoji1]

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez konec

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tyran

ciekawi mnie bardzo kolor ramy bo chyba oryginalne malowanie to nie jest...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cezartbg

Co do nieosiągalności ;) Gdy zaczynałem się interesować tematem miałem rower Ok 14kg i myślałem "kurde poniżej 11kg będzie magia jak zejdę". I cierpliwie czytałem, kupowałem okazyjnie, targowalem aż okazało się że rower ważył 9,6 kg na ramie 2,1 kg. Zajęło to 3 lata ale dało się i to nawet nie chorymi pieniędzmi :)

 

Co do malowania fakt nie jest ono fabryczne. Ramę kupiłem od gościa, który kupił ją od lakiernika samochodowego a ten zdarł z niej cały lakier i pokrył bezbarwnym. Ma parę rysek w jednym miejscu było lekkie przytarcie, ale jest profesjonalnie naprawione więc jestem jak najbardziej zadowolony zwłaszcza że cena była poniżej 1 zł za 1 g :D

 

Postaram się dziś wrzucić jakieś większe fotki. Dzięki za wasze opinie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tyran

wstaw jakieś fajne fotki w szczególności tej ramy bo bardzo mi się podoba,kalkomania jakaś na niej jest?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cezartbg

Nie to nie kalkomania, to jest struktura karbonu. Na zdjęciu z flashem widać wyraźnie przejścia i miejsca łączenia rur karbonem o innym splocie. Gdzieniegdzie widać czerwoną żywice użytą do klejenia :)

https://images82.fotosik.pl/370/b2ce1b6b38270af5med.jpg[\img]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tyran

nie widać fotek :whistling: mi chodziło o jakieś napisy pod lakierem bezbarwnym :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cezartbg

Fotka ramy

 

post-170560-0-56169000-1487441024_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
California

Nie myślałeś o lżejszych i węższych oponach, jeżeli głównie po Wawce śmigasz?

Koła CB piękne ale niską wagą też nie grzeszą.

Jedno plus drugie i jesteś grubo poniżej 8000g .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

 

 

Wczoraj sobie pomyslalem, ze temat nowych projektow, mowiac lekko, zarosl kurzem.

Dokładnie.I to nie tylko z powodu braku nowych projektów ale też braku chętnego Moda do aktualizacji wpisów po zmianach konfiguracji . Prosiłem w swoim temacie kilka razy, wysłałem kilka PW ale całkowite zero odzewu...

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bloszek

 

 

Handlebar: (Kierownica)   Mortop earldom  xc90   - 88
 

 

Pozwolę zapytać ile kolega waży? Z tego co widzę to kiera ma limit 85 kg. I zastanawiam się nad nią :]

 

Ew. może coś z podobnych klimatów dla trochę cięższego zawodnika 87 kg?

 

http://allegro.pl/wyprzedaz-kierownica-mortop-earldom-carbon-89g-i5399710967.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cezartbg

Co do lżejszych kółek i opon. Z oponami nic nie będę kombinował bo jeżdżenie na 300 g kalkach wg mnie mija się z celem. Rubeny są przyzwoite i nie boję się że złapię gumę na byle szkle czy ostrzejszym kamieniu, choć wiem że z gumami to różnie :laugh: . Na kołach można zrzucić spokojnie 500 g ale przy klasycznym zapleceniu szprych rower bardzo ucierpi wizualnie. Stawiam wygląd ponad wagę  :teehee: Może kiedyś dorwę carbonową wersję cranków to wtedy tak!

 

Ważę 74-75 kg także mieszczę się w ograniczeniu wagowym. Wg mnie to 87 kg spokojnie wytrzyma. Tu na 100% jest zostawiony margines bezpieczeństwa a siła jaką trzeba przyłożyć do złamania tej kierownicy jest praktycznie nieosiągalna, no chyba że kolega skacze z metrowych murków :thumbsup: . Poza tym ja zapłaciłem z tą kierownicę coś w okolicach 400 zł :sweat:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Dokładnie.I to nie tylko z powodu braku nowych projektów ale też braku chętnego Moda do aktualizacji wpisów po zmianach konfiguracji . Prosiłem w swoim temacie kilka razy, wysłałem kilka PW ale całkowite zero odzewu...

 

Administracja jest na wakacjach. Stałych :) Nie wiem czy ktoś w ogóle zarządza tym interesem bo nie widać :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Zaległości np. u mnie są sprzed kilku miesięcy już...

Ale spróbujemy jeszcze raz :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

 

Co do kiery:

Handlebar: AX Lightness Poseidon 25.4 580mm 82.7g :)

 

Gdzie można dorwać takie cudo, dokładnie w tym rozmiarze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×