Skocz do zawartości

[dobór napędu] modyfikacja cross-gravel


Michulo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Potrzebuję porady w doborze napędu 2x9 .Będzie to napęd do trekkinga,którego zmodyfikuję na coś,co ma przypominać gravel/przełaj    :thumbsup: Prawdopodobnym jest,że za jakiś czas dorobię się jakiegoś framesetu gravelowego i napęd zostanie do niego przełożony.Z klamkomanetkami raczej sobie poradzę,ale jeśli ktoś ma jakieś rady to proszę pisać.Pierwszy problem to korba.W tej chwili mam jakieś Alivio na octalinku ze stopniowaniem 46/36 28 Zdecydowanie wystarczającym blatem będzie 42/40.Więc teoretycznie usuwam duży blat,a w miejsce średniego wstawiam powiedzmy 42,do tego wymiana suportu na dłuższy i ma działać?Tylko co wtedy z przednią przerzutka?Przy korbie 42/28 będzie potrzebna o pojemności 14T.Lepsza będzie przeznaczona do napędu 2x10,czy 3x9 i ograniczenie jej zakresu?Czy przy przerzutce 2x10 nie będzie problemu z kompatybilnością klamkomanetek 2x9?A może wymienić korbę na 2x10? Np.FC-M615


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni zgłosiłem do usunięcia.Czemu uważasz że strasznie kombinuję? Pierwsza opcja to stara korba z wymianą środkowego blatu i pierwsze pytanie czy do tego przerzutka 3x9 lub 2x10.Drugie pytanie czy szosowe klamkomanetki 2x9 bez problemów obsłużą przerzutkę 2x10?

Druga opcja jeśli pierwsza ma się nie sprawdzić to nowa korba 2x10 do tego przerzutka 2x10 czy 3x9.Tylko znów jest pytanie o działanie klamkomanetek z przerzutką 2x10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opcji 42/28 będzie problem. Blat 42z Shimano jest profilowany do działania z 32z, a nie 28. To może doprowadzać do wywalania łańcucha na mufę suportową. Musiał byś znaleźć taki komplet zębatek ewentualnie 40/28 lub 42/30, ale te drugie są XTRa więc chyba cenowo zaboli. Ważne by śruby były na 104mm.

 

Najpewniejszą opcją jest nowa korba lub zębatki 40/28 10s i dedykowana do niej przerzutka także od 10s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja 40/28 bardzo mi opowiada.Z kalkulatora przełożeń wynika że da mi to prędkość jak przy obecnym 46 z przedostatnią  koronką 13 Ostatniej wcale nie używałem..A jak jest z kompatybilnością przednich przerzutek 10rz z klamkomanetkami 9rz?Wiem że z tylnymi się nie dogadują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z kompatybilnością przednich przerzutek 10rz z klamkomanetkami 9rz?

 

W przednich przerzutkach ciąg linki się nie zmienił  i nie ma różnicy czy to 9s czy 10s , jedynie (ponoć - sam nie sprawdzałem) trudniej - ale da się - wyregulować przerzutkę MTB z manetką szosową .

 

Najpewniejszą opcją jest nowa korba lub zębatki 40/28 10s i dedykowana do niej przerzutka także od 10s.

 

Do tego dobrze byłoby dać łańcuch 10s - 9s na skrajnych przełożeniach może ocierać o klatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...